Polská společnost a studio People Can Fly, které má ve svém portfoliu hry Painkiller nebo Outriders a společně s Epic Games i Bulletstorm, Gears of War: Judgment a původně i Fortnite, v současnosti pracuje na několika projektech, která však zatím známe jen pod kódovým označením. Pro Square Enix má vznikat Project Gemini, pro Xbox vzniká Project Maverick a i samo studio pracuje na několika takových projektech čistě pro sebe. Tou byl i Project Dagger, který původně vznikal ve spolupráci s Take-Two, ale v roce 2022 se společnost rozhodla spolupráci s polskými vývojáři ukončit. People Can Fly nicméně hodlalo ve vývoji pokračovat, což se však změnilo a vývoj byl zrušen, jak vyplývá z finanční zprávy.
People Can Fly have decided to discontinue further work on Project Dagger, a new action-adventure IP that has been in development for a multiple years.
The game was to be published by Take-Two but that agreement was ended in September 2022.
PCF expects impairments of ~$17-20m. pic.twitter.com/FpPd70GB1t
— MauroNL (@MauroNL3) April 25, 2024
Akční adventura známá jako Project Dagger byla ve vývoji několik let, podle dřívějších informací od roku 2020, a ačkoli jsme neměli možnost se o hře samotné dozvědět cokoli dalšího, podrobnosti ohledně financí a již zmíněná doba vývoje naznačují, že vývoj musel být v pokročilé fázi, případně se potýkat s mimořádně velkými problémy. Na zprávu a informace o ukončení prací na projektu nyní na Twitteru upozornil například uživatel MauroNL, polským internetem zpráva nicméně proběhla už před dvěma týdny, například na polském Eurogameru. V roce 2022 byla hra dle vyjádření vývojářů stále v předprodukci, přičemž se připravovali na přechod na Unreal Engine 5. Ze zprávy se dozvídáme, že hra byla zrušena kvůli „přehodnocení plánů vývoje“ a následných změn, které byly učiněny „v návaznosti na neuspokojivé výsledky ohledně rozsahu a komerčnímu potenciálu“.
Definitivní zrušení projektu tak pro People Can Fly znamená, že si společnost má odepsat 68,3 milionů zlotých, v přepočtu zhruba 397 milionů korun, což má představovat 100 % výdajů na celý projekt. Tyto informace pocházejí z již úplné finanční zprávy za rok 2023, kterou společnost zveřejnila včera 25. dubna, jak nicméně poznamenal už 9. dubna Daniel Kłosiński v již zmíněném článku na polském Eurogameru, už tehdejší zmínka o zrušení vývoje a odhad odpisu investory moc nepotěšila, kvůli čemuž tehdy došlo k propadu akcií o 12 %.