Redaktoři magazínu Digital Foundry otestovali betaverzi Sea of Thieves na PlayStationu 5, kam titul ve své finální podobě dorazí 30. dubna. Výsledky jsou na úrovni technického zpracování identické hry na dvou odlišných platformách poměrně zajímavé, zdá se ale, že fanoušci přikládají drobným rozdílům mnohem větší váhu, než kolik by závěry v tuto chvíli snesly. Jak uvádí Digital Foundry, betaverze Sea of Thieves na PS5 podává například lepší výkon ve zpracování stínů, které tak svojí kvalitou odpovídají spíše PC verzi, několikrát ale od autorů analýzy zazní, že jde o rozdíly, které jsou povětšinou patrné jen když by měl hráč druhou verzi k dispozici k instantnímu porovnání.
Stínům se věnuje velká část výše přiloženého videa, resp. článku zveřejněném tradičně na stránkách britského Eurogameru. Jde především o ostřejší vykreslení hran stínů a jejich detaily, které se na Xboxu Series X v porovnání s PS5 trochu slévají. Na druhou stranu ale Digital Foundry uvádí, že stíny ve velké vzdálenosti působí na konzoli od Microsoftu měkčeji. Vše by pak mělo být v souladu s dojmy z jiné hry od Microsoftu, která si našla cestu na PlayStation 5 – Hi-Fi Rush – kde byly rovněž stíny pocitově o trochu ostřejší a detailnější právě na PS5.
Digital Foundry se poté zaměřuje na zpracování přírody, kde jsou však rozdíly na první pohled ovlivněny zejména procedurálním generováním. Jinak řečeno, pro potřeby porovnání nebylo možné najít identicky vypadající místo, což může dojem trochu ovlivňovat. Přesto ale Digital Foundry vypozorovalo, že PS5 verze zobrazuje vegetaci občas i ve větších vzdálenostech nežli na Xboxu a jsou případy, kde se nějaká část přírody na Xboxu nevykresluje vůbec. „Ještě jednou, jde o drobné rozdíly, které vyžadují porovnání vedle sebe, aby je bylo možné zpozorovat. Je nicméně zřejmé, že z nějakého důvodu tady má PlayStation výhodu,“ dodává analýza. Ve smyslu kvality obrazu však obě konzole podávají takřka identický výkon – na obou běží Sea of Thieves v rozlišení 4K, a i kdyby mělo jít o dynamické rozlišení, během testu ani na jedné konzoli rozlišení nekleslo pod zmiňovaných 2160p.
Objektivně se pak podařilo změřit, že ačkoliv hra na Xboxu Series X a PlayStationu 5 běží v 60 fps, dochází vždy k nepatrným poklesům frameratu. V takových případech na obou konzolích dojde k poklesu na hranici 59-56 fps, vždy jen na krátkou chvíli kolem 33-50 milisekundami, ovšem na Xboxu je po důkladném měření takových situací více nežli na PS5. Co je však nutné dodat, Sea of Thieves na konzoli od Sony běželo v betaverzi, která s sebou bohužel přinesla i kompletní zamrznutí nebo dokonce pády hry. Těm ovšem v tuto chvíli Digital Foundry nepřikládá větší důležitost s odvoláním na to, že jde patrně o problémy způsobené stále optimalizovanou serverovou komunikací. Uvidíme tedy, jak na tom bude plná verze, střídmý závěr ale tohoto podrobného testu je skutečně takový, že hra možná o jednotky procent imaginárního měřítka výkonu a vzhledu působí na PS5 lépe. Prostor k davové hysterii a případným nadávkám tím ale dle nás opravdu nevzniká.