V posledních měsících jsme se na Vortexu intenzivně věnovali české adventuře Posel smrti. Na Hithitu stále běží crowdfundingová kampaň na remaster soundtracku, kterou spustil skladatel a spoluautor hry Zdeněk Houb. Do konce kampaně v tuto chvíli zbývá ještě necelý týden, ale už nyní je možné ji označit za úspěšnou. Zdeněk Houb žádal fanoušky o 70 tisíc korun. Momentálně má ma kontě skoro 275 tisíc. Svou roli mohl v celém úspěchu sehrát i náznak, že remaster soundtracku může otevřít cestu ke kampani na plnohodnotnou novou hru – prequel s podtitulem Pouto krve. Autor sliboval poutavý příběh ze staré Anglie a Skotska, který má být inspirovaný skutečnými událostmi. A navíc lákal na nový v adventurách nepoužitý game design a temnou atmosféru s tím, že námět už se píše. Zajímalo nás proto, jak si v tuto chvíli oba projekty stojí.
Do konce kampaně na Hithitu zbývá necelý týden. Už nyní je ale možné ji označit za velmi úspěšnou. Překvapilo vás to?
Určitě, nečekal jsem, že se podaří vybrat cílovou částku za jeden den. Děkuji všem fanouškům za jejich podporu!
Jak byste teď popsal vaši zkušenost s crowdfundingem a jak tento způsob financování hodnotíte?
Je to skvělá možnost, jak získat finance na realizaci projektu. Sleduji teď kampaň Poldy 8 a cílová částka se vybrala myslím za den. Což je super, pustit se do nové hry bez investora, čistě z podpory fanoušků.
Chystáte do skončení kampaně na Hithitu ještě nějaké novinky nebo překvapení?
Jako třešničku na dortu jsem přidal pět vinylů remasteru Posla smrti na Hithit. Prodaly se dřív, než jsem dopsal odpovědi na tyhle otázky, takže zatím zbývá jen druhá novinka pro finále remasteru. Poslední nižší čísla vinylů remasteru Posla smrti, č. 6 až 10 se objeví v kampani do 4. dubna, jakmile odměny schválí Hithit. Každý, kdo už si koupil nějakou odměnu, nebo si ji teprve koupí, dostane zdarma moje kompletní, nejnovější CD album „Drastica“, jako poděkování za podporu. Album má 14 skladeb, 45 minut hybrid/hororové hudby a bude ve formátu MP3.
Neobáváte se následné realizace jednotlivých odměn pro podporovatele?
Ani ne, než jsem remaster spustil, promýšlel jsem detaily delší čas. S kampaní mi pomáhali a vlastně i teď pomáhají dva kamarádi. Jedni z nej sběratelů českých her u nás, Filip Reichert a Vojtěch Vrobel. Hudbu budu remasterovat já a design, grafiku CD, bookletu a všech tiskovin svěřím někomu šikovnému. Zatím mám vyhlédnutého Jakuba Špiříka, jeho práce se mi líbí.
Je na základě úspěchu remasteru už v tuto chvíli jisté, že se spustí i kampaň na novou hru?
Ano přesně tak, kampaň určitě proběhne. Myslím, že když se od fanoušků podařilo získat na hudbu z našich adventur a na náklady startu vývoje Pouta krve tak pěkná částka, je dobrá šance vybrat finance i na celou novou adventuru.
Je možné o naznačeném prequelu prozradit něco víc? Třeba o jeho inovativním game designu?
V tuhle chvíli jsou ve hře tři inovativní postupy. Jsou to zajímavé nápady, které se musí následně otestovat v průběhu vývoje. Chci ujistit fanoušky, že ty postupy nejsou inovativní ve smyslu, že se v půlce hraní hra přepne do „Doom“ režimu, nebo něco takového. Pouto krve bude stoprocentní adventura. Do doby startu kampaně si tyhle nápady ale ještě musím nechat pro sebe.
„Doufám, že prequel Pouto krve podpoří dostatek lidí a vznikne nová česká srdcovka.“
Kolik peněz bude potřeba vybrat na takový projekt?
Zatím pracuji s částkou dva miliony korun. Už teď se ale zdá, že bude potřeba ji zvýšit. Je třeba vědět, že ze dvou milionů po odečtení DPH a podílu Hithitu zbyde zhruba 1 400 000 korun. Přesnější odhad cílové částky bude jasnější až při přípravě na kampaň. Dost možná bude potřeba víc než dva miliony korun.
Už víte, kolik lidí by mělo na nové hře pracovat a o koho půjde?
Není až tak potřeba mít velký tým, na Poslovi smrti nás pracovala v porovnání se zahraničními týmy jen hrstka, ale tým se určitě zvětší. Zatím jsme tři, čtvrtý člověk se řeší a hledáme další posily.
Kdy bychom se startu kampaně mohli dočkat?
Nejdříve v červnu.
U předchozích her jste zastával několik rolí současně? Co přesně byste dělal na prequelu?
Scénář, dialogy, hudbu, zvuky, celkový game design a vedení vývoje. Dost se na to těším a doufám, že prequel Pouto krve podpoří dostatek lidí a vznikne nová česká srdcovka.