branding
Phil Spencer naznačuje, že má Microsoft zájem o handheld

Phil Spencer naznačuje, že má MS zájem o handheld

Šéf Xboxu o něm mluvil na GDC. Jednoznačný přístup k novému hardwaru zatím neexistuje

Zdroj: Vygenerováno pomocí AI
27. 3. 2024

Na konci minulého týdne se objevily nové spekulace o možné přípravě herního handheldu v Microsoftu. Zmínil je novinář Jez Corden v podcastu Xbox Two a rozdmýchal tím novou vlnu úvah, zda se může Xbox doopravdy přiblížit podobě a možnostem Nintenda Switch. Je pak na místě ptát se, zda je pouze dílem náhody, že právě o handheldu od Microsoftu mluvil během proběhnuvší konference GDC Phil Spencer, jak nyní nejvyššího muže herní divize redmondského giganta cituje magazín Polygon. Ať už se tak ale stalo z jakéhokoliv důvodu, Spencer připustil, že nad přenosným Xboxem neustále přemýšlí a zřejmě i on sám v těchto dnech řeší, jestli by mělo smysl o něco takového se pokoušet.

Podle Polygonu je Phil Spencer nadšený ze všech přenosných počítačů, které se v poslední době objevily. Na GDC s sebou vzal Lenovo Legion Go, patrně si jeho možnosti plně užívá, má ale se zařízením jeden podstatný problém. Jak řekl redaktorům Polygonu, přál by si, aby handheld působil víc jako Xbox. Chce, aby měl přístup ke všem svým hrám, aby všechny měly jeho uloženou pozici z jiných míst. A přál by si, aby zařízení zapnul a to se přepnulo do kompaktní podoby aplikace Xbox, kde by měl přístup ke všem sociálním funkcím. „Chci se cítit jako kdybych byl v dashboardu Xboxu, když zapnu televizi. Akorát bych si to přál zažít na těchto zařízeních,“ řekl Spencer.

Spencer se obává, že si zákazníci mohou bez problémů vybrat jinou značku, než je právě Xbox, a právě pro ně chce zatlačit i na softwarové, nikoliv pouze hardwarové řešení budoucího handheldu.

Zároveň potvrdil, že hardwarový tým Xboxu vedený designérkou Roanne Sones, v těchto chvílích skutečně zvažuje nejrůznější formy budoucího herního hardwaru od Microsoftu a způsoby, jak oslovit nové hráče. Nosnou myšlenkou je, jak umožni hraní lidem ve chvíli, kdy v minulosti hrát nemohli. To se pak větví na dva možné přístupy, z nichž Microsoft patrně v tuto chvíli vybírá ten lepší. Jak popsal Spencer, vše lze vyřešit buď softwarově, nebo z druhé strany hardwarově, a možná i odsud pramení informace Jeze Cordena ohledně prototypů handheldu. Spencer se nicméně podle svých slov obává, že si zákazníci mohou bez problémů vybrat jinou značku, než je právě Xbox, a právě pro ně chce zatlačit i na ono softwarové řešení, které by komfort a prostředí Xboxu mohlo přinést i na zařízeních, jako jsou právě ty od Lenova, Asusu nebo Valve.

Jediná z věcí, která už nyní může automaticky implikovat jisté problémy, se nicméně týká vývojářů. S připomenutím, jaké problémy může vývojářům činit obtíže připravit plnohodnotně fungující verzi své hry pro Xbox Series S v porovnání s tím, jak může běžet na Xboxu Series X, by se omezení v podobě handheldového hardwaru mohlo zdát ještě horší. Přitom Phil Spencer v rozhovoru zmínil, že jednou z klíčových věcí by bylo spouštění jedné verze hry na celém vějíři zařízení, aby to bylo co nejpohodlnější pro hráče. Otázkou ale samozřejmě zůstává, jak výkonný by handheld od Microsoftu byl, případně jak ochotní by byli vývojáři optimalizovat své hry třeba i na jiné handheldy třetích stran, které jsou dostatečně softwarově vybavené tak, aby prostředí Xboxu nabídly.

Tohle jsou už ale čistě hypotetické otázky, do kterých navíc ještě nevstoupil Xbox Cloud Gaming, který by mohl i nadále sloužit jako jistá alternativa, jak vybrané hry z prostředí Xboxu dostat v podstatě na jakékoliv zařízení připojené ke stabilnímu internetu.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru