branding
Scribe RPG, Scribe RPG je okouzlující domácí počin

Scribe RPG je okouzlující domácí počin

Pečlivý pixel art, bohaté možnosti i vzpomínka na staré časy bez technologických omezení

Zdroj: Rawmeat
18. 3. 2024
Název: Scribe RPG Vývojář: Platformy: Žánr:

Během zítřka odstartuje na Kickstarteru další zajímavá crowdfundingová kampaň, která zaujme nejen české a slovenské hráče. Dvoučlenné studio Rawmeat ve složení Mikuláš Podprocký (Mafia II, Kingdom Come: Deliverance a další) a Tomáš Podprocký se pustilo do pixelartového RPG s názvem Scribe, jež rozhodně nešetří nápady ani bohatými možnostmi a samozřejmě ani příběhem. Na hře oba bratři pracují ve svém volném čase už tři roky v rámci preprodukce a mají hotový vertical slice, prostřednictvím kampaně na Kickstarteru by však rádi oslovili budoucí hráče, získali jejich zpětnou vazbu a zároveň vzpruhu a podporu k další práci, rozšíření týmu a směřování k výslednému produktu, jehož dokončení se předpokládá na rok 2026.

Snahou a cílem vývojářů je vytvořit hru kombinující a nabízející všechny možné prvky, které mají oni sami rádi ze starých point-and-click adventur, akčních her a logických plošinovek z konce 80. let, ovšem s tím rozdílem, že v současné době nejsou limitováni tehdejšími technologiemi. Scribe se tedy dá popsat jako explorativní RPG, adventura, plošinovka a zároveň akce v otevřeném světě, to vše s esteticky propracovaným a vyladěným 2D stylem a pixel artem a herními prvky, které v dávné herní minulosti jednoduše nebyly možné. Hráči tak mohou očekávat bohatý příběh, větvené dialogy, nápadité úkoly, boj na blízko, lukostřelbu, magii, stealth, craftování včetně kovařiny a alchymie, obchodování průzkum, jízdu na koni, lezení a mnoho dalšího. Tvůrci se chtěli vyhnout tomu, aby šlo o pouhý walking simulátor, a tak je i samotný pohyb světem důmyslný a nejde jen o přesun z bodu A do bodu B, ale o různé plošinovkové pasáže.

Hrdinou je písař, jenž se rozhodne znovuobjevit a sepsat historii kontinentu, neboť je svědkem toho, kterak jsou staré záznamy ničeny a přepisovány a umění přemalováváno. To vše podle toho, jak to vyhovuje císaři a dogmatu. V úvodu hry uprchneme z kláštera na vzdáleném ostrově, kde jsou zadržováni právě písaři, ale i mniši, učenci a intelektuálové jako zajatci, abychom se vydali na misi s cílem pátrat po kouscích již ztracené historie napříč celým kontinentem. V žádném případě však nepůjde o snadnou výpravu, jelikož jde o zločin proti císaři, který si něco takového nenechá jen tak líbit, a také na této cestě zavítáme do temných dungeonů, hlubokých lesů, vyprahlých pouští, zasněžených hor, měst i vesnic a do dalších různorodých i nebezpečných zákoutí. Vyobrazení světa a prostředí je zpracováno jako side scrolling plošinovka a součástí je například i cyklus dne a noci i dynamické počasí, které zde nejsou jen tak na oko a ovlivňují například nástrahy.

Jedním z nejzajímavějších a zároveň nejdůležitějších prvků hry je pak samotné psaní manuskriptu. Celá tato herní mechanika se točí kolem sbírání a shromažďování jednotlivých znalostí, jež jsou schopny dohromady vytvořit určitý fakt, s nimiž lze dále pracovat a je potřeba je správně uspořádat pro dokončení stránky a získání ilustrace a s tím u zkušenostmi a dovednostními body. Zapisování a dokončování stránek ovšem znamená i větší hrozbu a císařovu snahu o zastavení tohoto počínání, čímž se bude zvyšovat i obtížnost hry. Detailní průzkum prostředí je poněkud netradičně založen na principu point-and-click interakcí, podobně pak fungují i samotné interakce a rozhovory s postavami. Získávání zkušenostních bodů pochopitelně vede k levelování postavy, přičemž každá úroveň nabídne body, které lze rozdělit mezi čtyři staty – charisma, síla, agilita a magie.

Vývojáři si vzali inspiraci především z her Prince of Persia, Another World, Flashback, ale třeba i ze série Monkey Island a The Elder Scrolls, celkově by však oba dokázali vyjmenovat i spoustu dalších titulů, jež je provázely od jejich herních začátků. V rámci kampaně požadují alespoň 50 tisíc euro, díky nimž by mohli dokončit a nabídnout hráčům základní hru o délce zhruba 15 hodin. Vybrání vyšší částky by znamenalo vyvinutí hry i pro další platformy nad rámec PC, rozšíření světa a dalších 10 hodin hratelnosti, možnost hrát za ženu, přidání dalších lokalizací včetně češtiny či němčiny i ještě větší svět a hlubší lore. Posledním cílem je 240 tisíc euro, jehož obsah ovšem autoři zatím drží v tajnosti. Přispěvatelé mohou získat digitální i fyzické odměny v podobě plné hry, přístupu k demoverzi, artbooku či zmínění ve hře, ale třeba také trička, podepsaného plakátu, krabicovky, dekorativní diskety či figurky.

Kampaň bude k dispozici na tomto odkazu, projekt můžete rovněž sledovat i na Facebooku.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru