branding
Star Citizen, Cloud Imperium Games, Star Citizen se po letech přiblížil ke svému vydání

Star Citizen se po letech přiblížil ke svému vydání

Chris Roberts naznačuje, že se hru daří dokončovat. Ani letos ale verze 1.0 nevyjde

Zdroj: Cloud Imperium Games
17. 3. 2024
Název: Star Citizen Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: ,

Vývoj hry Star Citizen od vývojářů z Cloud Imperium probíhá už od roku 2011 a mohlo by se zdát, že když není hotovo ani po 13 letech, nebude hotovo vlastně nikdy. Přesto je Star Citizen částečně hratelný, fanoušci neustále přispívají na jeho vývoj, díky čemuž se můžeme bavit o hře s největším plánovaným rozpočtem v historii, a hlavně – nepřestali věřit, že se hra nakonec ve verzi 1.0 objeví. A skutečně, zčistajasna o aktu, který by bylo možné označit za „komerční vydání“, začínají autoři v čele s Chrisem Robertsem mluvit otevřeně. V dlouhém blogu, který má shrnout loňský rok a naznačit, jakým směrem se bude vývoj hry ubírat letos, totiž došlo na jmenování dalšího game directora a hned několik náznaků, že se bájná verze 1.0 přibližuje.

Je samozřejmě nutné připomenout, že Star Citizen není jediným titulem, na kterém Cloud Imperium pracuje. Squadron 42 je coby příběhem obalená pocta Wing Commanderu vyvíjena separátně, a na rozdíl od rozsáhlého vesmírného MMO už je ve stavu dokončení. Chybí však obecné obroušení hran a vychytání všech neduhů, které vývojářům ještě nějaký čas zabere. Co se týče Star Citizenu, Chris Roberts popisuje, že se v závěru loňského roku zabývali tím, co vlastně znamená dostat tuto hru do fáze dokončení všech prvků a následného dokončení jako takového, odpovědi ale stále hledají. Bez ohledu na to se však údajně daří přenášet již hotové prvky ze Squadron 42 právě do Star Citizenu a brzy se to má začít projevovat na nových rozpracovaných verzí hry. Jak už je uvedeno výše, za tímto účelem Chris Roberts nově spolupracuje s Richem Tryerem, který je game directorem obou zmiňovaných projektů.

„Ačkoliv si uvědomujeme, že v případě MMO her neexistuje žádný definitivní konec vývoje a že budeme prvky a obsah přidávat po mnoho následujících let, Star Citizen 1.0 je to, co považujeme za set prvků a obsahu, které reprezentují „komerční“ vydání,“ vysvětlil pak Roberts. Rich Tryer pak dodal, že nastoupil na pozici právě proto, aby zatlačil na vydání verze 1.0, ovšem vymezil, co všechno se ještě musí stát. A ačkoliv Tryer zahrnuje právě převod funkcí ze Squadron 42, zmiňuje také vývoj zcela nových mechanismů, na kterých se zřejmě ještě nezačalo vůbec pracovat. Jsou jimi například stavba základny či crafting, a pokud vývojáři ještě ani nezačali, vydání se automaticky odsouvá z případného letošního roku až na vzdálenější budoucnost. „Nastavili jsme si velmi ambiciózní cíle, ať už se týkají herního či technického týmu. Chris i já ale skutečně věříme, že jich můžeme dosáhnout a doufáme, že se začnou projevovat od verze 3.23,“ uzavírá pak Tryer s odkazem na dostupnou alfu hry.

V závěru pak Roberts vysvětlil, že už zřejmě existuje plán, podle kterého budou do Star Citizenu přibývat poslední prvky a v závěru letošního roku se do ní budou moci podívat i fanoušci. Vývojáři i na tomto místě ale dávají jasně najevo, že sice učinili důležité kroky k dokončení hry, ale z druhé strany absolutně neskrývají, že hotovo ve skutečnosti ještě opravdu nemají.

Nahlásit chybu v článku

18

Napsat komentář

Další články
Nahoru