Vývojáři z německého studia Keen Games, kteří na konci ledna vydali v předběžném přístupu své kooperační survival RPG Enshrouded, přichází s informacemi, jak se bude hra v průběhu roku 2024 vyvíjet, co mohou hráči očekávat, případně kdy, a co do hry prozatím vůbec nedorazí. Jinak řečeno, vývojáři sdíleli rozsáhlý plán přídavků, který z velké části reaguje na žádosti hráčů a snaží se jim vyhovět. Snad i proto přichází na rozsáhlou roadmapu vesměs pozitivní ohlasy, mezi kterými dokonce prozvukují i názory, že to všechno možná vypadá až příliš dobře, aby to mohla být pravda.
„Trpělivě jste čekali několik týdnů, takže už určitě netrpělivě očekáváte, co nového chystáme pro Enshrouded,“ načínají vývojáři svůj vzkaz. Přiznávají, že hrají tak trochu na jistotu, z druhé strany by to ale nemělo být pochopeno tak, že nemají ambice kvalitu i možnosti hry výrazně posunout. Lidé z Keen Games mají mnoho nápadů, ale musí respektovat fakt, že Enshrouded je novou hrou a některé z plánovaných věcí se mohou projevit jako nedostatečně zábavné nebo složité na implementaci. Tak jako tak v rámci snahy vzbudit ve hráčích zájem a udržet jejich pozornost vyjmenovávají desítky prvků, které vypadají opravdu slibně.
Abychom tedy byli konkrétní, Enshrouded se má dočkat podpory Steam Decku, ruku v ruce s tím jdou obecná vylepšení výkonu a stability hry. Vývojáři chtějí vylepšit jednotlivé lokace ve hře, zaplnit je například větším množstvím stromů, stejně jako NPC, chtějí do hry přidat nové biomy, portály do dalších serverů nebo možnost pojmenovat si vlastní základnu. Co se týče craftingu, v průběhu roku se zřejmě dočkáme nových surovin, z nichž lze něco vyrábět, už nyní vývojáři slibují kulaté dveře, květiny v květináčích nebo systém počásí, který by mohl být jednak zajímavým funkčním vylepšením, ale mohl by doplnit také atmosféru hry. Lidé z Keen Games ale zachází tak daleko, že chtějí například umožnit hráčům, aby si mohli sednout na kusy nábytku nebo aby si mohli vzít do ruky hudební nástroj a ve chvilce klidu si jen tak vybrnkat nějakou pěknou melodii třeba na loutnu.
Kromě menších věcí, které ale mohou zabrat spoustu práce, pak naznačují, že by se hra mohla dočkat i významnějších vylepšení, jako je možnost sdílet s někým svou základnu, případně základnu někoho jiného navštěvovat. Do hry by potenciálně mohl přijít i editor vlastních herních „zážitků“ či miniher, na který by pak mohly navázat vývojáři připravené události odehrávající se ve světě hry. Příslib ještě většího množství biomů pak doplňuje také voda, která by rovněž mohla přinést novou funkční i ryze estetickou rovinu a doplnit už tak slibně se tvářící projekt. Bohužel, žádný z přislíbených prvků nemá v tuto chvíli žádný konkrétní termín doručení, takže nezbývá než čekat a hru i nadále podrobně sledovat ve smyslu updatů a aktualizací. Na každý pád má ale nakročeno dobře a jen aktivita vývojářů rozhodne, zda se hra přetaví v dlouhodobý úspěch, nebo ji převálcuje jiná, podobně nápaditá hra.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.