branding
EA věří, že AI zefektivní vývoj a podpoří monetizaci

EA věří, že AI zefektivní vývoj a podpoří monetizaci

Umělou inteligenci ve společnosti přijímají. Hráče prý přitahují větší hry a mají více utrácet

Zdroj: EA

Společnost Electronic Arts vidí velký potenciál v umělé inteligenci a slibuje si od ní velké usnadnění vývoje a zároveň celkové zefektivnění. To by ideálně mělo v nadcházejících pěti letech i povzbudit hráče, aby byli ochotni za hry a další obsah více utrácet, a EA tím navýšilo i své příjmy. Alespoň tak o tom hovořil (shodou okolností jen pár dní po velkém propouštění i rušení) generální ředitel společnosti Andrew Wilson na konferenci Morgan Stanley Technology, Media & Telecom Conference, jejíž přepis obstaral magazín TechRaptor. Podle Wilsona je současná éra generativní AI nesmírně vzrušující a v EA tuto novou technologii přijímají, přičemž základními body jejího využívání spatřuje v efektivitě, expanzi a transformaci.

Cílem je využívat generativní AI tak, aby byla celá společnost za tři roky efektivnější zhruba o 30 %.

V souvislosti s efektivitou Wilson připomněl, že vývoj her je časově stále náročnější, což by ovšem mohla změnit právě umělá inteligence, až u 60 % projektů společnosti EA by pak AI mohla pozitivně ovlivnit vývoj. Kdyby se tak přistoupilo ke každému aspektu vývoje, mohlo by to dle Wilsona vést ke smysluplné efektivitě. Za příklad si vzal budování stadionu, jež dříve zabralo šest měsíců, minulý rok to však trvalo už jen šest týdnů a v budoucnu není vyloučené, aby se z toho nestalo pouhých šest dnů. Jeho cílem momentálně je využívat generativní AI tak, aby byla celá společnost za tři roky efektivnější zhruba o 30 %, ačkoli na to všechno zatím ještě nemají konkrétní propočty. Důležité pak je, aby to přijali i samotní vývojáři, pro něž je to údajně rovněž vzrušující, respektive ta schopnost a možnost vytvořit něco zábavného a dostat to na trh mnohem rychleji, což dokonce označil za svatý grál.

Co se týče expanze, Wilson znovu vytáhl příklad ze své úspěšné sportovní série a uvedl, jakého pokroku se jim podařilo díky umělé inteligenci dosáhnout mezi FIFA 23 a EA Sports FC 24 – zatímco první zmíněný titul obsahuje 12 cyklů běhu (způsobu, jakým hráči na hřišti běhají), o rok později s novým titulem toto číslo vzrostlo na 1200 cyklů, přičemž jsou vytvořeny generativní umělou inteligencí. Podle Wilsona navíc větší a více pohlcující hry přitahují větší množství lidí a myslí si, že k současným 700 milionům hráčů jsou schopni za pomoci umělé inteligence a díky „personalizaci, kulturizaci a hlubším a pohlcujícím zážitkům“ přilákat alespoň o 50 % více lidí. Kromě toho pozorují, jak AI ovlivňuje monetizaci na jiných platformách, a všímají si právě vyšších čísel spojených s personalizací. V horizontu pěti let tak očekává, že bude mít společnost EA o 10 až 20 % více možností monetizace na úrovni ARPU, tedy průměrného příjmu generovaného jedním uživatelem či zákazníkem.

„A pro mě je to příležitost v hodnotě několika miliard dolarů…“

Zamyslel se ale i nad celkovým dopadem pokroku technologií a „demokratizací odvětví“, které se následně předá lidem, z čehož posléze vznikají skvělé věci, jak sám tvrdí. „A tak přemýšlíme nad tím, jak tyto věci vybudovat, aby byly efektivnější – jak tyto věci vybudovat, aby nám umožnily vytvářet hlubší, širší a ještě více hlubší a osobnější zážitky? A jak to pak předáme světu,“ uvedl Wilson. „A jakmile to dáte světu, napříč kterým jsou tři miliardy hráčů, kteří vytvářejí svůj vlastní obsah a rozšiřují a vylepšují námi vytvořené vesmíry a budují a tvoří své vlastní vesmíry na naší technologické platformě, najednou my máme prospěch z ekonomiky platformy. A pro mě je to příležitost v hodnotě několika miliard dolarů navíc k tomu, co bychom jinak získali z našeho běžného růstu,“ doplnil možná poněkud megalomansky.

Nahlásit chybu v článku

5

Napsat komentář

Další články
Nahoru