V uplynulých týdnech se vývojáři ze studia Starbreeze nechali opakovaně slyšet, že nelámou nad třetím dílem série Payday hůl a udělají maximum pro to, aby se hra vykoupila ze svých prvotních problémů a přilákala hráče. Stále totiž platí, že po nenaplněném očekávání zůstala komunita u druhého dílu z roku 2013, který na Steamu hraje momentálně necelých 27 tisíc hráčů, naproti pouhým 170 lidem s aktuálně zapnutým třetím dílem. To je vážný problém, který chtěl Starbreeze vyřešit ustavením speciálního týmu, který bude analyzovat nedostatky a přinášet nápravu, což se konečně po mnoha a mnoha popsaných stránkách digitálních papírů začíná naplňovat. Odstartovala operace Medic Bag a první updaty už proudí do hry.
Happy patch day, heisters!
Patch 1.1.1 is now available, bringing our first range of updates from Operation Medic Bag + over 300 bug fixes. Check out the full changelog over on our website, and get ready to don your masks once again.
📰 🛠️ https://t.co/Jeo4uWFqnP pic.twitter.com/yQQ6nNXN6i— PAYDAY 3 (@PAYDAYGame) February 29, 2024
První část zmíněné záchranné operace odstartovala už koncem února, kdy ji vývojáři poprvé pojmenovali a věnovali se prvním novinkám, které do hry dorazily v patchi ze začátku března. Vysvětlili v první řadě, že od dubna letošního roku budou vydávat updaty pravidelně, byť nemusí být tak velké jako nepravidelná vylepšení a opravy vydávaná doposud, čímž ale chtějí z druhé strany dát hráčům pocit, že se v Payday 3 konstantně něco zlepšuje a má smysl hru opět hrát. Zároveň došlo na vyhodnocení rozpravy s fanoušky skrze AMA na Redditu, které bylo podle vývojářů přínosné, ať už stran podpory, ale také kritiky za dosud stále nedoručený obsah a prvky, které byly slíbeny či naznačeny.
Co se týče prvních větších změn, dorazily s updatem na verzi 1.1.1., která se zaměřila například na podporu obrazových technologií od společnosti Nvidia včetně DLSS 3.5 a DLAA stejné verze. Hra už také naplno využívá API DirectX 12, i když je možné s příkazem spustit hru i nadále s API DX11. Vývojáři přidali do hry výzvu v podobě zajištění 19 pytlů s drogami – Kiss the Chef – jejíž splnění na úroveň obtížnosti Overkill přinese unikátní „metamfetaminový“ přívěšek… Dále byly vylepšeny některé prvky rozhraní, je možné přesněji si navolit dead zónu ovladače, došlo také na zapojení rotace modifikátorů pro hraní na úrovně obtížnosti Very Hard a Overkill a hra si také „zapamatuje“ vaše nastavení stran příběhových videí a obtížnosti v lobby i po vypnutí hry.
Velkým tématem pak je i adaptivní ochrana v podobě nejrůznějších vest, které se budou chovat odlišně nežli v základní verzi hry. Dosud je výdrž vest symbolizována ukazatelem rozděleným na několik zón s tím, že se automaticky regeneruje pokaždé, když se na chvíli zastavíte. Když je zcela poškozena jedna ze zón, už se tímto způsobem automaticky nedoplní a musíte se dostat k tašce s výbavou, která dokáže poškození nahradit. Podle vývojářů ale nejde o příliš pružný systém, hráči si stěžovali, že rozdělení na zóny je nepřiměřeným „trestem“ a vede ke stresujícímu mikromanagementu zdrojů. Navíc některé z loupeží jsou příliš dlouhé, takže vesty jednoduše nevydrží a hráčům to podle interního sběru dat nevyhovuje. Ačkoliv momentálně neexistuje nová varianta, vývojáři se tímto tématem zabývají a půjde patrně o další důležitou změnou, která dorazí s dalším větším updatem.