branding
Čínští hráči po Ubisoftu chtějí vlastní Assassin’s Creed

Čínští hráči po Ubisoftu chtějí vlastní Assassin’s Creed

Zájem o assassiny v Asii vzbudil nový televizní hit. Napsal ho zanícený fanoušek herní ságy

15. 7. 2019

V rámci ságy Assassin’s Creed jsme se do Číny podívali prostřednictvím spin-off trilogie od studia Climax. Jenže co si budeme nalhávat, Assassin’s Creed Chronicles: China z roku 2015 nebyl ani plnohodnotným příspěvkem do série ani tím nejzdařilejším titulem, jakkoli se pyšnil povedenou stylizací. Hráči v Číně nyní volají po vlastním velkém Assassinovi, který by se opíral o dějiny Říše středu. Důvodem je akční historický seriál ve světě známý pod názvem The Longest Day of Chang’an. Výborně hodnocený televizní projekt povzbudil zájem o tuto látku a znovu podnítil námi už připomínanou debatu, zda by čínská studia neměla být schopná lépe vytěžit vlastní historii podobně jako Total War: Three Kingdoms od britského studia Creative Assembly nebo série Dynasty Warriors od japonského týmu Omega Force a společnosti Koei Tecmo.

Zmíněný seriál se ságou od Ubisoftu značně inspiroval, ať už jde o akční sekvence nebo kostýmy, upozorňuje magazín Abacus. Fanoušci proto začali na klipy ze seriálu lepit proslulé rozhraní z Assassina a tyto kreace sdílí pod názvem Assassin’s Creed: Chang’an. Podobnost přitom není podle magazínu Abacus náhodná. Pořad je adaptací stejnojmenné knihy, kterou napsal zapálený fanoušek historické série od Ubisoftu Ma Po-jung. Dokonce ještě předtím, než ji sepsal a vydal, v roce 2016 publikoval krátký příběh nazvaný Assassin’s Creed: Chang’an. Fanouškům to neuniklo a Ubisoft na jejich výzvy dokonce zareagoval na síti Weibo. Nic konkrétního ovšem hráčům vydavatel neslíbil. Jen vzal jejich zájem na vědomí.

Videoherní hit však není jediným zdrojem inspirace pro populární seriál. Ten svou strukturou připomíná rovněž úspěšný americký seriál 24 hodin. V tomto případě má ale hlavní hrdina na rozlousknutí případu jen 12 hodin. Seriál by se dokonce měl v dohledné době dostat regulérní cestou i na Západ prostřednictvím obvyklých streamovacích služeb. Úspěch posledních nečínských her věnujících se čínské historii navíc dává tušit, že by byl o tuto látku mezi hráči velký zájem – doma v Číně i ve zbytku světa. Stejně tak se ovšem minimálně na Západě mnoho let spekuluje o výpravě assassinů do feudálního Japonska.

Jak Abacus připomíná, Ubisoft byl jednou z prvních západních firem, která vstoupila na čínský trh, takže není vyloučeno, že by se mohl podobnou poptávku pokusit uspokojit. Na druhé straně to ale znamená také nutnost brát ohled na spoustu vedlejších okolností. Nedávno oznámená hra Watch Dogs: Legion třeba v Číně čelila značné kritice. Někteří ji interpretovali jako podporu prodemokratických protestů v Hongkongu. Protože lidé ve hře drží deštníky. Snad kvůli tomu, že Anglie, kde se hra odehrává v blízké budoucnosti po brexitu, je proslulá sychravým počasím? Nikoli, podle kritiků je samozřejmě deštník symbolem demonstrací v Hongkongu, kde se s jejich pomocí protestující v ulicích brání proti slznému plynu a gumovým projektilům. Slogan o tom, že přišel čas vzít si zpátky své město a budoucnost, byl konspirátorům jen další vodou na mlýn.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru