Zdá se, že se schyluje k další jobovce. Jason Schreier ve svém článku na Bloombergu píše, že skupina Embracer zrušila nový Deus Ex, o jehož vývoji se opakovaně spekulovalo. Na hře se mělo pracovat dva roky a v rámci probíhající restrukturalizace prý přijde o práci i část vývojářů. Kanadské studio Eidos-Montréal se má místo toho teď soustředit na nějakou novou značku. Schreier se přitom odvolává klasicky na své anonymní zdroje. Embracer zatím na žádost o komentář nereagoval.
Update: Na oficiální komentář jsme nemuseli čekat dlouho. Studio Eidos-Montréal velmi rychle reagovalo na zprávu Bloombergu. Tým potvrdil, že propouští 97 zaměstnanců. Podle čísel z roku 2022 ve studiu pracovalo necelých 500 lidí. V prohlášení na sociálních sítích Eidos-Montréal říká, že na něj dopadla ekonomická situace, výzvy v rámci odvětví a restrukturalizace dříve oznámená Embracerem. Propustit zaměstnance bylo obtížné rozhodnutí a dotkne se vývojářů, administrativy i podpory. Už tradičně neschází ujištění, že firma udělá maximum, aby tuto nelehkou situaci odcházejícím kolegům alespoň trochu usnadnila. Vedení se podle všeho snaží zkušeným a talentovaným pracovníkům pomoci najít novou práci. Tým chce dál vytvářet hry, které si lidé budou užívat. K neoficiálním zprávám na konto zrušení Deus Ex se ale nevyjádřil. Nicméně vzhledem k tomu, že se část původního článku Schreieru potvrdila, není těžké domýšlet si, že pravdivý je i zbytek.
Dabér Adama Jensena Elias Toufexis se na Twitteru v reakci na zprávu vyjádřil, že pokud vývojáři dělali dva roky na novém Deus Exu a nekontaktovali ho, nemusel to být příběh o Jensenovi. Je ale podle svých slov naštvaný za propuštěné lidi.
Pokračuje původní zpráva: Sluší se připomenout, že Eidos-Montréal patřil v letech 2007 až 2022 japonské společnost Square Enix. Pak jej koupil Embracer společně se studiem Crystal Dynamics. Už tehdy jsme upozorňovali na skutečnost, že to znamená velký obrat ve strategii firmy, která se do té doby zaměřovala na produkci „bezpečnějších“ menších her ve větším množství. Tak to ostatně opakovaně zdůrazňoval i její šéf Lars Wingefors. To však nepřipadalo u her jako Tomb Raider nebo Deus Ex v úvahu – tady se fanoušci nesmíří s ničím menším než velkým AAA trhákem. To samozřejmě znamená mnohem větší náklady na dlouhý vývoj a početné týmy. Dalo se tak bohužel očekávat, že v rámci aktuálních úsporných opatření bude třeba sáhnout i do těchto největších a nejslavnějších studií, jejichž provoz stojí nejvíc peněz.
Když Square Enix prodal některá svá studia Embraceru, řada fanoušků to oslavovala a zapomněla přitom na to, jak před lety SE naopak chválili. Teď se může situace opakovat u Embraceru… Embracer už v listopadu 2022 uzavřel studio dříve známé jako Square Enix Montréal, které přestalo fungovat krátce poté, co získalo novou identitu jako Onoma.
Restrukturalizace Embraceru už v uplynulých měsících v různé míře dopadla na studia Volition, Free Radical Design, Campfire Cabal, Crystal Dynamics, Beamdog, Zen Studios, Fishlabs, New World Interactive, 3D Realms, Slipgate Ironworks, Gearbox, Lost Boys Interactive nebo Black Forest Games. Jen za loňský rok Embracer propustil přes 900 lidí.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.