Zájem o Palworld neustává a zdá se, že to jen tak neskončí. Hra zatím vyšla pouze v předběžném přístupu, v němž má setrvat zhruba rok, tudíž ji budou postupně vývojáři doplňovat o další obsah. Pomineme-li teď veškeré dění okolo titulu, kterého je rovněž stále víc a víc a ještě se k němu dostaneme, vývojáři ze studia Pocketpair představili plány do budoucna, jež řeší novinky i řešení kritických problémů a nejrůznější opravy.
„Rádi bychom se s vámi podělili o roadmapu Palworldu. Prodeje značně předčily očekávání vývojářského týmu a v současnosti se potýkáme s mnoha problémy, mimo jiné kvůli přetížení,“ opakují vývojáři a vysvětlují, že z toho důvodu se nejprve soustředí na tyto potíže a až poté přejdou k implementaci nových funkcí do hry. Mezi kritické chyby patří například vracení času ve hře nebo zaseknutí na načítací obrazovce. Mezi věci, které vývojáři hodlají implementovat co nejdříve, pak patří vylepšení konfigurace ovládání a také AI palů a pathing. Do budoucna se hráči mohou těšit na režim PvP, ale také na Pal Arenu, kde proti sobě stanou právě palové, a nájezdy na bosse. Na seznamu je i cross-play mezi Steamem a Xboxem či nespecifikovaná vylepšení verze pro Xbox, dále vylepšení stavění a přidání dalšího obsahu v podobě nových ostrovů, technologií, bossů a samozřejmě i samotných palů.
Obviněním z plagiátorství a porovnáváním modelů palů a pokémonů jsme se již věnovali, ale celá věc má nepřekvapivě další vývoj. Ani společnosti Nintendo tento hit samozřejmě neunikl, ale zatím se soustředila na pokus o plnohodnotné propojení Palworld a Pokémonů prostřednictvím modifikace. YouTuber ToastedShoes sdílel na svém kanálu a také na Twitteru upoutávku na mod, který veškeré potvůrky pal nahradil právě pokémony, přičemž nechyběli ani Ash, Brock a Misty se zbraní. To se Nintendu nelíbilo a velice rychle zakročilo pomocí DMCA, přičemž v tuto chvíli není video dostupné ani na jedné platformě. „Nintendo si pro mě přišlo,“ napsal pak na Twitteru ToastedShoes, který je pod modifikací podepsán za moddery, kteří pro něj tvoří obsah.
Nintendo nebylo ovšem jediné, které se ozvalo, ke slovu se dostala i organizace bojující za práva zvířat PETA. Tato organizace měla už v minulosti problém s některými hrami, mezi nimiž bylo například Far Cry 6 s kohoutími zápasy, Assassin’s Creed IV: Black Flag a lov velryb, God of War Ragnarök a Kratův boj se zvířaty a bestiemi, ale právě i Pokémoni, k nimž dokonce PETA vytvořila vlastní parodickou hru, v níž je cílem tato stvoření zachraňovat. Není tedy příliš překvapivé, že se organizaci nelíbí, že myšlenku chytání pokémonů a boje s nimi vývojáři v Palworld posunuli ještě trochu dál pomocí zbraní nebo nucených prací, ale také jejich pojídání ze strany hráčů.
We’ve always considered ourselves the experts at #Pokémon parodies, but @palworld_EN has taken the genre to new depths. #Palworld makes Team Rocket seem like the good guys. pic.twitter.com/7zgo70TZwx
— PETA (@peta) January 19, 2024
O hře samozřejmě vědí, ale oficiální vyjádření pro magazín Insider Gaming bylo však ve srovnání s dřívějšími reakcemi poměrně nijaké. PETA na Palworld nejprve upozornila krátkým videem s výčtem všechny nehezkých věcí, které lze ve hře provádět, a označila v porovnání s tím Rakeťáky (Team Rocket) za dobráky, ale nijak dál situaci nerozebírala. Prohlášení od viceprezidentky Elisy Allen se pak omezilo na veganství. „PETA se již ozvalo mnoho fanoušků Palworldu, kteří nemají zájem jíst ‚paly‘ a chtějí, aby byl pro hru vytvořen veganský průchod. Koneckonců je „Veganuary“ [lednová iniciativa na podporu veganství] a hráči chtějí pomoci zvířatům tím, že se budou v herních světech i mimo ně stravovat vegansky,“ uvedla Allen pro Insider Gaming.
Palworld je v tuto chvíli dostupné pouze na PC, Xbox One a Xbox Series, ale zdá se, že PlayStation usiluje o to, aby tento hit získal i pro svou platformu. Naznačuje to alespoň interakce mezi Šúheiem Jošidou a jedním z fanoušků na Twitteru. Když japonský účet hry oznámil první milník v podobě 1 milionu prodaných kopií na Steamu během osmi hodin, Jošida později zareagovat a krátce vývojářům pogratuloval. Pod tímto komentářem obdržel dotaz či spíš prosbu, aby byla co nejdříve vydána verze pro PlayStation 5. Jošida na to odpověděl velice stručně „Ano“ a navíc označil Jingwen Zhu, která se v PlayStationu stará o partnerství a navazování spoluprací. Zatím tedy nelze s jistotou říct, že má Palworld namířeno na PlayStation 5 a potenciálně i PlayStation 4 po vzoru Xbox One, je však zřejmé, že zájem o to je nejen ze strany hráčů.
Na závěr si uděláme menší aktualizaci co se týče čísel a statistik provázející úspěch hry. Hra dnes ráno překonala další milník v podobě 7 milionů prodaných kopií za pět dní. Jak upřesnil Geoff Keighley na základě informací od vývojářů, jedná se v tomto případě skutečně jen o čísla ze Steamu, které nezahrnují prodeje na Xboxu. Zároveň je hra dostupná v předplatném Game Pass, čili skutečný počet hráčů může být mnohem vyšší. A když už jsme u Steamu, samozřejmě nemůžeme vynechat čísla souběžně hrajících hráčů, v nichž začala hra stoupat prudce vzhůru hned po vydání. Dnes odpoledne došlo k dalšímu překonání maxima, které nyní zní 2 018 905 hráčů ve hře a bylo zaznamenáno krátce po naší třetí hodině. Hra už předtím překonala úspěšné hity jako Dota 2, Lost Ark nebo Counter-Strike 2 a nyní jí náleží druhé místo za PUBG, jehož maximum bylo 3 257 248 souběžně hrajících hráčů. Má Palworld šanci si ještě polepšit o více než další milion? Uvidíme v nadcházejících dnech.
#Palworld has sold over 7 million copies in only 5 days!
Thank you very much!!
We continue to be hard at work addressing the issues and bugs some users are experiencing.
Thanks for your support! pic.twitter.com/8S9xKJEMjR
— Palworld (@Palworld_EN) January 24, 2024
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.