Bohužel, bylo patrně jen otázkou času, kdy pro vás budeme mít další zprávu o propouštění v některé z herních společností. Nyní se informace týkají lidí z Riot Games, autorů League of Legends, Valorantu a celé řady dalších projektů v nejrůznějších fázích vývoje, kteří se budou muset v těchto dnech rozloučit s 530 kolegy a kolegyněmi. Propouštění, během kterého dojde na redukci 11 procent celkového stavu zaměstnanců, oznámil CEO společnosti Dylan Jadeja, a to hned v několika vlnách.
Pro veřejnost je určen blogový příspěvek, ve kterém se Jadeja více zaměřuje na důvody, které vedly k propouštění a vysvětluje zde také, jak se to bude mít s jednotlivými projekty do budoucna. Druhé Jadejovo vyjádření určené zaměstnancům Riotu je pak přirozeně mnohem osobnější, ale i v jeho zveřejněné verzi dochází na pojmenování důvodů a samozřejmě také slova omluvy. Na druhou stranu, pokud sledujete naše zpravodajství pravidelně, na okolnosti, které stojí za propouštěním, už nepochybně přijdete sami.
Minutes ago, we shared an important update with Rioters about the future of Riot Games. Here’s what these changes mean for our games and what players can expect from us going forward: https://t.co/SPjvtANGdK pic.twitter.com/WGSr6fkvjp
— Riot Games (@riotgames) January 22, 2024
Riot, stejně jako nespočet dalších společností, chtěl využít situace během pandemie koronaviru, kdy se lidé zdržovali doma a hledali bezpečnou formu zábavy, mohutně investoval, podle Jadejy také rozběhl vývoj mnoha projektů, nad kterými se v té chvíli neuvažovalo příliš strategicky, a nyní je opět nutné začít být efektivní a náklady hlídat. „Během posledních několika let, kdy se počet zaměstnanců Riotu více než zdvojnásobil, jsme vrhnuli naše úsilí na stále větší množství projektů, aniž bychom jednoznačně určili, o jaké z nich by měli hráči zájem,“ říká Jadeja v překvapivě upřímné sebereflexi celého Riotu.
Co se týče budoucího zaměření společnosti, klíčovými zůstávají čtyři tituly – League of Legends, Valorant, Teamfight Tactics a Wild Rift. Týmy, které se o tyto projekty starají, dostanou veškerou podporu a očekává se, že míra přídavků, nového obsahu a funkcí, v nadcházejících měsících i letech nepoleví. Dylan Jadeja zmiňuje také bojovku, známou i nadále pod označením Project L, jejíž vývoj nekončí a naopak se CEO společnosti těší, až si budou moci hráči titul znovu vyzkoušet v některém z chystaných testů. A pak je tu dohled nad přípravami druhé řady seriálu Arcane, který je pro Riot a jeho image rovněž velmi důležitý.
Z druhé strany ale neměl Jadeja dobré zprávy pro hráče Legends of Runeterra, karetní hry, která svou inspiraci našla v Magic: The Gathering. Jadeja otevřeně uvedl, že titul do začátku provázely finanční problémy a že je nutné přepnout na udržitelný režim. „Vývoj hry stojí podstatně víc, než kolik vydělává. V reakci na to snižujeme počet členů vývojového týmu a zaměřujeme se na The Path of Champions,“ říká opět otevřeně Jadeja. To by mělo dát týmu možnost více experimentovat s PvE hrou a módem, v němž podle Jadejy beztak tráví hráči více času. Tým starající se o LoR bude mít v nadcházejících dnech a týdnech prostor k podrobnému vysvětlení, jak to s budoucností hry bude, zdá se ale, že ve finále může ze hry skutečně zůstat jen PvE část, která se později zakonzervuje a už se nebude dále vyvíjet.
Riot se rozhodnul, že už dalším vývojářům v rámci Riot Forge nedá šanci pracovat s lorem League of Legends a coby společnost se sama opět zaměří na vlastní vývoj.
Poslední nepříjemnou zprávu pak je oficiální ukončení iniciativy Riot Forge. Šlo o inkubátor nových odvozených projektů, z nichž poslední bude Bandle Tale: A League of Legends Story od vývojářů z Lazy Bear Games. Riot se nicméně rozhodnul, že už dalším vývojářům nedá šanci pracovat s lorem League of Legends, tyto projekty přestane podporovat a coby společnost se sama opět zaměří na vlastní vývoj. Ve výsledku to znamená méně her z tohoto světa, je však otázkou, zda budou hráčům skutečně chybět „Změna sice může přinést nejistotu, ale zároveň představuje příležitost k růstu a inovacím,“ říká pak na závěr Jadeja. Vyjadřuje také vděk hráčům za setrvalou podporu a těší se na další společné roky a zajímavé projekty.