Ačkoliv se dění včerejšího odpoledne točilo převážně kolem remasteru The Last of Us Part II, vývojáři z Double Eleven spolu s vydavateli z Paradoxu představili Prison Architect 2. V posledních dnech hojně naznačované pokračování vězeňské strategie se před fanoušky konečně zhmotnilo v podobě traileru, obrázků a základních informací s tím, že do vydání už mnoho času nezbývá. Na PC, ale také PlayStaitonu 5 a Xboxu Series se budete moci do správy vlastní věznice pustit už 26. března, nově kompletně ve 3D a s řadou nových i rozšířených možností.
První video, kterého se hra dočkala, je silně stylizované a vzalo si za podtrhnout zejména kompletní změnu grafiky. Z jednoduchého 2D zpracování se vývojáři přesouvají ke trojrozměrnému podání, což s sebou nese více kontroly nad stavbou i správou vlastní věznice. V druhé polovině necelou minutu a půl dlouhého videa už jsou ale použity záběry přímo ze hry a nutno uznat, že Prison Architect prostřednictvím druhého dílu značně prokoukne. Hra si stále zachovává jednodušší, spíše názornější styl, ale možnost podívat se na většinu známých míst z úplně nových úhlů pohledu působí jednoduše dobře. Jak je ze záběrů patrné, na hráče čeká správa hned několika věznic v jednom zločinem očividně zmítaném regionu, což následně potvrzují také informace z tiskové zprávy.
Z hráče by se podle základního popisu hry měl stát doslova vězeňský magnát, který si bude sám určovat, jakým směrem se jeho zařízení budou ubírat. Každá akce má svou reakci, upozorňují pak vývojáři, a naznačují, že se věznic mohou stát kultivovaná místa plná pochopení pro lidi, kteří neměli v životě takové štěstí, anebo naopak drsná místa pro rychlý střet s realitou, kde je nutné spíše než nad nápravou bojovat o holý život. Ve smyslu herního zážitku nicméně dostaneme víc možností, jak nahlížet na chování či potřeby jednotlivých vězňů, určovat pravidla nebo se starat o zaměstnance. Protože by ale hra v režimu kariéry neměla být přílišně nalinkovaná, vývojáři rovněž naznačují, že tuhle práci můžete odvádět špatně, a pak už jen řešit následky drahých a destruktivních akcí, jako jsou vzpoury nebo útěky. Otázkou samozřejmě zůstává, zda bude základní hra zahrnovat specifický „útěkářský“ režim, ale s ohledem na doplňování prvního dílu to není zcela vyloučeno.
Vývojáři nicméně lákají také na to, že vězni budou ve druhém dílu hry chytřejší a vynalézavější, což ale není nutné rovnou spojovat se zmíněnými útěky. Život ve věznici může probíhat i poklidně, takže dojde například na budování vztahů s vězni, samozřejmě čistě na profesionální úrovni, sledování a plnění jejich potřeb a samozřejmě pečlivé monitorování jejich chování, třeba i za účelem předčasného propuštění. To všechno se ale neobejde bez robustního editoru budov, jednotlivých bloků či zázemí pro zaměstnance, které má rozhodně na co navazovat. A protože jsme za osm let od vydání původního titulu posunuli s celým herním odvětvím do úplně jiných rovin, asi by vás nemělo překvapit, že vývojáři počítají s postupným doplňováním obsahu skrze skiny a další drobnosti. Ostatně, odráží se to už ve dvojici chystaných edicí, kde základní hru doplňuje tzv. Warden’s Edition s novými postavami a skiny pro předměty v kanceláři ředitele věznice. Cenově na tom nebude Prison Architect 2 nijak vražedně, základní hra stojí 40 eur, popisovaná speciální edice pak o vyjde na 50 eur.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.