V těchto dnech probíhá Smite World Championship 2024, což je nepochybně skvělá příležitost k oznámení další budoucnosti této už letité a stále oblíbené free to play MOBA 5v5 akce z pohledu třetí osoby. Smite bylo dostupné už v roce 2013 v betě, do plné verze pak hra přešla o rok později. Již brzy se však dočkáme nástupu plnohodnotného pokračování s nepříliš překvapivým názvem Smite 2. S příchodem druhého dílu však původní Smite nikam nezmizí a nadále bude samostatně fungovat.
Smite 2 zachová již položené základy první hry, ale od základů přestaví celou hru pro novou generaci a na Unreal Enginu 5 a má dosavadní mechanismy posunout na další úroveň. Už samotný přechod na nový engine představuje velký technologický pokrok, neboť první Smite vzniklo na Unreal Enginu 3. Nová hra se tak dočká výrazně hezčího vizuálního kabátku, vylepšených animací a efektů, které udělají ze základních i ultimátních útoků skvělou podívanou. Díky propracovanějším animacím a kameře mají mít nyní hráči lepší pocit z hraní, ba až vyloženě cítit dopad toho, co se odehrává během boje. Postavy budou mít také přirozenější pohyby. Dojde ovšem i na nový obsah. Hráči se mohou těšit na nové schopnosti pro některé z postav, upravení systému matchmakingu, nové uživatelské rozhraní či funkce map.
Novinky se týkají i samotných postav a osazenstva panteonu, který ve Smite 2 obohatí samozřejmě i noví bohové. Jedním z nich bude například řecká bohyně, titánka a čarodějnice Hekaté. Ne všichni bohové z první hry budou ve Smite 2 přístupni okamžitě, začne se na 25 z nich a poté budou každý týden přibývat. Titul se dočká i přepracování obchodu s předměty, který nebude tolik omezen, a dovolí tak hráčům více experimentovat a najít si pro sebe ten ideální styl. Vývojáři se rozhodli vyjít vstříc kreativitě hráčů, a proto již bohové nebudou omezováni fyzickou či magickou silou, kvůli čemuž nebylo dosud možné využívat předměty neodpovídající jejich typu. Nově se přechází na statistiky síly a inteligence, navíc dochází k odstranění relikvií a aktivní schopnosti se přesunou přímo na předměty.
⚡Announcing SMITE 2!⚡
✅A true sequel to the mythological third-person MOBA
✅Built from the ground up in Unreal Engine 5
✅More godlike impact, strategy, and creativity than ever before
👇 Wishlist and sign up for Alpha now!✨https://t.co/jdwIuqbLcg pic.twitter.com/REAfHqtX67
— SMITE (@SMITEGame) January 12, 2024
Vývojáři jsou si zároveň vědomi, že hráči za ta dlouhá léta do Smite investovali velké množství času a peněz, proto jim bylo od začátku jasné, že na to musejí brát ohled, jak podotkl Alex Cantatore, výkonný producent studia Titan Forge Games. Obsah jako takový se nepřenese kvůli náročnosti a množství, které od spuštění hry značně nabobtnalo, z toho důvodu hráči obdrží ve Smite 2 každý drahokam, který utratili ve Smite, což platí i o těch získaných zdarma. Ve Smite 2 ponesou jméno Legacy Gems a má jimi být možné zaplatit až polovinu nových položek, například skinů. Hráči nepřijdou ani o své úspěchy, jež se rovněž převedou do nové hry, a díky systému odměn Divine Legacy obdrží nové skiny, které budou k dispozici v obou hrách.
Už nyní je možné se na oficiálních stránkách registrovat do chystaného alpha testu, který proběhne napříč všemi platformami. Smite 2 míří na PC prostřednictvím Steamu a Epic Games Store, PlayStation 5 a Xbox Series. První Smite bude i nadále dostupné na PC, PlayStationu 4 a Xbox One, což bude platit i po vydání pokračování.