branding
Cyberpunk 2 (Projekt Orion), CD Projekt, Druhý Cyberpunk prohloubí význam hrdinova původu

Druhý Cyberpunk prohloubí význam hrdinova původu

Vývojáři naznačili, co chtějí do budoucna změnit. Cyberpunk 2077 přirovnali k Pokémonům

Zdroj: CD Projekt
27. 12. 2023
Název: Cyberpunk 2 (Projekt Orion) Vývojář: Vydavatel:

Od vydání druhého dílu zamýšlené série Cyberpunk od vývojářů z CD Projektu nás dělí několik let, neznamená to ale, že by se studio zaměřovalo pouze na nejbližší hru, kterou bude pro změnu další hra ze světa Zaklínače. Naopak, i když na projektu Orion, jak se druhý Cyberpunk interně nazývá, pracuje v bostonských kancelářích jen malý tým scenáristů a designérů, pokládají základní kameny a jsou schopní vypíchnout zásadní změny, v nichž se druhý díl bude odlišovat od původní hry z roku 2020. V další epizodě nového podcastu Answered, který si natáčí sami vývojáři z CD Projektu, o novém přístupu promluvil vedoucí quest designér nového Zaklínače Błażej Augustynek, kterému přitakával designér příběhu stejné hry Philipp Weber. Oba pro zmíněnou společnost pracují déle než deset let a přirozeně promlouvají nad rámec svého hlavního projektu i do další práce CD Projektu, proto je vcelku zajímavé poslouchat, co se jim samotným na Cyberpunku 2077 tolik nezamlouvalo a co by tudíž chtěli změnit.

Řeč se k pokračování kyberpunkové akce stočí přibližně v 17. minutě přiloženého videa a velmi rychle vyjde najevo, že vývojáři nejsou příliš spokojení s tím, jak byl využitý zvolený původ hrdiny. V Cyberpunku 2077 si hráči mohli volit z nomáda, korporáta nebo dítěte ulice, ovlivněna tím ale byla víceméně jen krátká úvodní pasáž a následně se prvotní rozhodnutí promítnulo do několika možností během hry a dialogových voleb. Podle Augustynka to ale nebylo dostačující, a proto se prý budou vývojáři snažit, aby byl dopad v nové hře silnější. Smyslem je nabídnout hráčům hlubší zážitek a dát jim pocit, že na volbě opravdu záleží, ať už jde o rozšíření možností ve hře nebo o reakce světa. Povídání není příliš konkrétní, ale je z něj možné odtušit, že vývojáři budou chtít přinést komplexnější mechanismy, které možná do první hry nebyli schopní zapracovat.

Během diskuze zazní i důležitá věc, díky které by pokračování mohlo a zřejmě i mělo být lepší. Na rozdíl od Zaklínače totiž Cyberpunk 2077 začínal na zelené louce, a jak potvrdil Philipp Weber, vývojáři se museli všechno o postavách a herním světě naučit. Dokonce došlo k přirovnání Cyberpunku 2077 k Pokémonům a příběhu Ashe Katchuma, který chtěl být také ve všem nejlepší a všechny porazit, což Weber doplňuje poznámkou, že jde o dětinský sen, který skončí po nárazu s brutální realitou. Nicméně, v případě Geralta už do třetího dílu vstupovali vývojáři s přirozeným povědomím o tom, kdo je hlavní hrdina, jak se asi rozhodne, případně k jakým rozhodnutím bude inklinovat. Věděli také, jak na něj reaguje svět kolem a co si on myslí o ostatních, takže vklouznout do bot obávaného zaklínače nebylo tak složité, jako začít žít s hlavním hrdinou či hrdinkou Cyberpunku. Je ale samozřejmě otázkou, jakou roli sehraje fakt, že by pokračování zřejmě nemělo vyprávět další příběh Vincenta, resp. Valerie, to už ale přenecháme vývojářům. Zajímavostí nicméně je – byť tato informace zazněla už dříve – že z jejich pohledu je kanonickou hrdinkou Valerie, nikoliv Vincent, a že všechny questy psali v ženském rodě. Samozřejmě to ale neznamená, že by hráči měli být o cokoliv zásadního ochuzeni, pokud by hráli za muže.

Tedy, až na tu Judy, samozřejmě…

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru