Před pár dny se Kratos vrátil v rámci překvapivého oznámení rozšíření Valhalla pro loňskou hru God of War Ragnarök, přičemž si tento doplněk hráči a fanoušci pochvalují podobně jako oba díly nové série. Ačkoli se další Kratovo dobrodružství a vývoj jeho postavy, který výrazně ovlivnil i jeho syn Atreus, dočkalo v obou hrách pozitivního přijetí, ne všichni jsou s tímto směřováním spokojeni. Jedním z nich je i sám autor série God of War David Jaffe, jenž považuje vývoj Kratova charakteru i jeho cesty za zklamání a vnímá jej jako slabocha.
Série God of War odstartovala už v roce 2005 na PlayStationu 2 a původní Kratova odysea řeckou mytologií skončila hrou God of War: Ascension z roku 2013, dočkali jsme se však i her na PlayStation Portable, kolekce již vydaných dílů a v roce 2015 i remasteru God of War III. O vývoj všech hlavních titulů, tedy včetně těch současných, se postaralo studio Santa Monica, vedoucí vývojáři se nicméně v průběhu let měnili.V Řecku Kratos platil za nemilosrdného a pomstychtivého válečníka, ovšem severská pouť započatá v roce 2018 novým God of War dodala jeho osobnosti více hloubky, ale dle Jaffeho právě i slabosti, což se mu společně s některými dalšími scenáristickými i designerskými obraty nezamlouvá. On sám se pak podílel pouze na prvním a druhém díle, další vývoj již šel mimo něj, jelikož studio opustil v roce 2007 a poté se věnoval sérii Twisted Metal, později vedl vývoj Drawn to Death z roku 2017.
David Jaffe se v současnosti věnuje streamování a tvorbě videí, přičemž i ke Kratovi se vyjádřil právě v jednom z nich, když odpovídal na dotazy diváků. Na adresu nynějšího Krata uvedl, že se stal postavou příliš „osobní“ a dodal, že na něj scenáristé přenášejí své vlastní problémy. Kvůli tomu se stal Kratos slabší verzí toho, co by měl správně představovat, tedy onoho obávaného válečníka z původních her. Vývoj postavy pak přirovnal k Indianu Jonesovi, jenž se podle něj též později vyvíjel naprosto zbytečně a k horšímu. Dodal však, že nemá problém s novými postavami, které obohatily příběh, ani s jejich problémy či motivacemi, ale čistě s výrazným odklonem v případě Krata. Faktem však zůstává, že byl a je příběh nových her i samotný Kratos často vyzdvihován v recenzích i ohlasech hráčů, což někteří poznamenávají i pod samotným videem a s Jaffem nesouhlasí, objevují se ale samozřejmě i opačné názory.
Je vůbec fér, přát si přídavky jako Valhalla úplně zdarma? God of War Ragnarök se rozrostl o skvělý roguelite mód. Je lepší, než byste čekali https://t.co/0mntNDYyRj pic.twitter.com/PqjIEKwPU7
— Vortex (@vortexczech) December 19, 2023
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Co mi ale vadí je ta dementní kamera zpoza ramena, která se nedá přepnout a fakt, že Kratos v nové generaci GoW působí pohybově jako když ovládám chodící skříň z IKEY, co kolem sebe seká. Prostě vůbec nemám pocit, že ovládám živou bytost (postavu) ale něco toporně naanimovanýho. První „nové“ GoW jsem se musel hodně přemáhat, protože ač je technicky a i příběhově super, tak pohyb postavy a kamera mě bytostně štve při každym hraní.
A že se původnímu autorovi GoW nelíbí současná podoba mě vlastně těší – že nejsem jeden z mála.
Já jen řekl, že stejně jako původní tvůrce GoW není fanda současné verze GoW, tak ani já, ač oba máme jiné důvody.
Mnou zmíněné subjektivně vnímané hlavní neduhy současého GoW jsou jen vyjádřením toho, že se mi u této hry nelíbí (v jiných s nimi často nemám problém). Jestli je to mainstreamová mechanika v žánru nebo ne je irelevantní.
Je to naprosto logický, že po době, kdy kolem něj umřelo všechno čeho se dotknul, tak už toho má dost, a zestárnul a zmoudřel, a především nechce svoje dítě vystavit nebezpečí. Je to naprosto běžný motiv, že postava je jak Rambo, ale klid jí to nepřinese, a časem se změní. Na tý hře je nejvíc woke černá obryně s dredama, která ale byla za mě fajn, a hele, severské bohy vraždí šmoula z Řecka, takže proč ne.