branding
Nový Kratos je slaboch, míní autor God of War

Nový Kratos je slaboch, míní autor God of War

David Jaffe kritizuje vývoj postavy. Scenáristé na něj prý přenášejí své vlastní problémy

Zdroj: Sony
20. 12. 2023

Před pár dny se Kratos vrátil v rámci překvapivého oznámení rozšíření Valhalla pro loňskou hru God of War Ragnarök, přičemž si tento doplněk hráči a fanoušci pochvalují podobně jako oba díly nové série. Ačkoli se další Kratovo dobrodružství a vývoj jeho postavy, který výrazně ovlivnil i jeho syn Atreus, dočkalo v obou hrách pozitivního přijetí, ne všichni jsou s tímto směřováním spokojeni. Jedním z nich je i sám autor série God of War David Jaffe, jenž považuje vývoj Kratova charakteru i jeho cesty za zklamání a vnímá jej jako slabocha.

Série God of War odstartovala už v roce 2005 na PlayStationu 2 a původní Kratova odysea řeckou mytologií skončila hrou God of War: Ascension z roku 2013, dočkali jsme se však i her na PlayStation Portable, kolekce již vydaných dílů a v roce 2015 i remasteru God of War III. O vývoj všech hlavních titulů, tedy včetně těch současných, se postaralo studio Santa Monica, vedoucí vývojáři se nicméně v průběhu let měnili.V Řecku Kratos platil za nemilosrdného a pomstychtivého válečníka, ovšem severská pouť započatá v roce 2018 novým God of War dodala jeho osobnosti více hloubky, ale dle Jaffeho právě i slabosti, což se mu společně s některými dalšími scenáristickými i designerskými obraty nezamlouvá. On sám se pak podílel pouze na prvním a druhém díle, další vývoj již šel mimo něj, jelikož studio opustil v roce 2007 a poté se věnoval sérii Twisted Metal, později vedl vývoj Drawn to Death z roku 2017.

David Jaffe se v současnosti věnuje streamování a tvorbě videí, přičemž i ke Kratovi se vyjádřil právě v jednom z nich, když odpovídal na dotazy diváků. Na adresu nynějšího Krata uvedl, že se stal postavou příliš „osobní“ a dodal, že na něj scenáristé přenášejí své vlastní problémy. Kvůli tomu se stal Kratos slabší verzí toho, co by měl správně představovat, tedy onoho obávaného válečníka z původních her. Vývoj postavy pak přirovnal k Indianu Jonesovi, jenž se podle něj též později vyvíjel naprosto zbytečně a k horšímu. Dodal však, že nemá problém s novými postavami, které obohatily příběh, ani s jejich problémy či motivacemi, ale čistě s výrazným odklonem v případě Krata. Faktem však zůstává, že byl a je příběh nových her i samotný Kratos často vyzdvihován v recenzích i ohlasech hráčů, což někteří poznamenávají i pod samotným videem a s Jaffem nesouhlasí, objevují se ale samozřejmě i opačné názory.

Nahlásit chybu v článku

14

Napsat komentář

Další články
Nahoru