Spoluzakladatel studia Obsidian Entertainment Chris Avellone se v těchto dnech dostal znovu do centra pozornosti v souvislosti s tituly, které nabízeli společnosti Bethesda po vzoru Fallout: New Vegas. Už v loňském příspěvku na Twitteru uvedl, že opakovaně usilovali v Obsidianu o to, aby mohli udělat pokračování New Vegas, případně nějaké další spin-offy ve stejném stylu ve světě The Elder Scrolls. Bethesda ale všechny nabídky odmítla. Starší příspěvky ve svém článku připomněl magazín 80 Level a na tuto novinku Chris Avellone teď znovu zareagoval na Twitteru. Tentokrát už trochu důkladněji.
Chris Avellone uvedl, že je zpráva pravdivá a že jeden z návrhů pro The Elder Scrolls z jeho pera byl zamýšlen, aby fungoval podobně jako New Vegas mezi Falloutem 3 a 4. Hra by nabídla další dobrodružství předtím, než by Bethesda vydala plnohodnotné pokračování. Avellone se domníval, že nemůže ublížit, když zkusí podobný systém, jaký uplatnil Activision u série Call of Duty, ale jedním dech dodává, že by méně spěchali. Bethesda by podle jeho vize mohla vydat hlavní hru a pak by následovalo TES od Obsidianu ze stejného světa nebo období, než by Bethesda přichystala další velký díl.
Avellone se domnívá, že teď už by byl tenhle nápad méně relevantní, když je tu The Elder Scrolls Online, ale v té době z toho podle jeho názoru mohla vytěžit obě studia. Nicméně myšlenka se neujala. Avellone však není podle svých slov překvapený, protože prý nikdy neměl dojem, že by byla Bethesda s přijetím New Vegas spokojená. V dobrém i v zlém.
V Obsidianu už dokonce měli prý pár nápadů, o čem by takový spin-off TES mohl být. Kdyby například Bethesda nechtěla, aby se tým pletl do jejich hlavního světa, mohli by hráči podle Chrise navštívit jeho alternativní verzi, v níž se poslednímu hrdinovi nepovedlo zachránit svět ve hře od Bethesdy. Což zní upřímně řečeno docela dost zajímavě a je nepochybně škoda, že jsme si nic takového nemohli zkusit.
Našli se ale i hráči, kteří měli pochopení pro odmítnutí Bethesdy. Jeden z nich třeba zmiňuje špatný technický stav při vydání New Vegas jako možný důvod. Avellone mu částečně dává zapravdu s tím, že tohle byla skutečně při launchi slabina.
Studio Obsidian je od roku 2018 součástí Microsoftu. Totéž platí od roku 2021 pro Bethesdu, respektive ZeniMax Media. Od té doby v souvislosti s tím, že jsou oba týmy pod jednou střechou, opakovaně přišlo hypotetické pokračování New Vegas na přetřes, respektive se na něj tázala média i fanoušci. Obsidian v minulosti uváděl, že by měl zájem znovu se potkat s Falloutem, ale zástupci Bethesdy dávali naopak poměrně jasně najevo, že se už chtějí o své značky starat jen sami.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Mezi řádky doslova křičí, jak Uko Ješita, alias Howardovic Toddíček, neunesl, že je New Vegas fanoušky chválenější, než jeho exkurze do světa Fallout.
Mohli by to sice v Bethesdě svádět na technický stav, kdyby ovšem neměli v tomto směru na hlavě ještě větší máslo.