Kauza The Day Before pokračuje. Magazín DualShockers teď vyzpovídal jednoho z bývalých vývojářů ve snaze vnést do celého problému více světla. Jedno z velkých témat se točilo okolo toho, že vydaná verze byla vlastně extrakční střílečka v omezených arénách namísto deklarovaného MMO. Někdo by snad mohl namítnout, že šlo jen o problém early accessu, ale výpověď někdejšího vývojáře Fntastic dokládá, že hra nikdy nebyla zamýšlena jako MMO, navzdory tomu, že ji tak studio opakovaně popisovalo a pak se po tom snažilo zamést stopy, viz obrázek níže.
“Nikdy jsem to neviděl jako MMO. Nikdo z našeho týmu nevěděl, proč to nazývali MMO,” vypověděl vývojář anonymně na adresu vedení. Vždy to podle něj měla být third parson střílečka s nějakými kooperativními mechanismy. Nebyl implementovaný ani jeden RPG prvek. Uvažovalo se jen o skillech, ale i ty byly ve stádiu prototypu.
The Day Before se podle vývojáře naopak vždy snažilo napodobit hry jako Rust, DayZ a Escape from Tarkov.
Nabízí se otázka, proč tedy marketing nereflektoval skutečný vývoj a stav věcí. Podle osloveného vývojáře může být problém v nedostatečné komunikaci zakladatelů studia Fntastic. “Nikdo to nemůže vysvětlit. Možná šéfové něco věděli a neřekli nám to,” říká a znovu opakuje, že neměli žádné RPG mechanismy. Nebylo podle něj možné žádným způsobem umístit hodně lidí do světa nebo ho zvětšit. “Od počátku byla myšlenka taková, že servery budou pro méně než sto lidí – to není MMO. Žádné klany, žádné raidy ani uzavřené huby,” pokračuje s tím, že tak to bylo víc než dva roky.
The Day Before se podle vývojáře naopak vždy snažilo napodobit hry jako Rust, DayZ a Escape from Tarkov. Vývoj a vedení projektu měli mít zcela na starost zakladatelé studia Fntastic. Ti činili všechna rozhodnutí o designu a gameplayi. Pracovní podmínky byly podle někdejšího zaměstnance chaotické, přičemž vedení nebralo ohled na zpětnou vazbu od týmu. Spousta dobrých nápadů měla takto údajně skončit v koši, protože je zakladatelé neschválili. Třeba jako hlasový chat. Každý, kdo si měl moc stěžovat, byl prý z týmu propuštěn.
Anonymně vypovídající vývojář potvrdil, že je autentická zpráva, podle níž si titul koupilo asi 200 tisíc lidí, ale 90 tisíc z nich požádalo o vrácení peněz.
Naopak vývojář tvrdí, že spousta hloupých nápadů byla do hry zanesena, později odstraněna a pak znovu implementována, protože zakladatelé studia věřili, že ví lépe, co lidé chtějí. Obrovské množství času a práce bylo údajně promarněno, protože se něco muselo udělat a pak zase předělávat. Pořád se ale samozřejmě jedná o výpověď jednoho člověka, který v tuto chvíli nemá žádného “oponenta”.
Když prý došlo k rozhodnutí uzavřít studio, tým se jen dozvěděl od vedení, že The Day Before bylo finančně neúspěšné. Další informace se ale zaměstnanci nedozvěděli. Minimálně část z nich se ale zřejmě domnívá, že za rozhodnutím o konci studia stál vydavatel, tedy společnost Mytona. Anonymně vypovídající vývojář také potvrdil, že je autentická zpráva, podle níž si titul koupilo asi 200 tisíc lidí, ale 90 tisíc z nich požádalo obratem o vrácení peněz. Mimo jiné i z důvodu zavádějící informace o MMO.