Už delší dobu se spekulovalo, že God of War Ragnarök od vývojářů ze studia Sony v Santa Monice dostane nějaké rozšíření. Diskuze se před několika týdny rozběhly několika směry a hráči očekávali všechno možné od samostatného spin-offu s Atreem, až po krátké příběhové rozšíření v podobě datadisku k základní hře. Když se ale v průběhu včerejšího udílení cen The Game Awards objevilo logo studia a zazněly známé tóny, nikdo asi zřejmě v danou chvíli nečekal, že bude sledovat roguelite rozšíření, které navíc v podobě bezplatného updatu dorazí už 12. prosince. Právě tenhle bonus ale vývojáři se Santa Monicy skutečně připravili a na blogu PlayStationu došlo v průběhu noci k upřesnění, co všechno mohou hráči očekávat.
Samotné video roguelite povahu přídavku jasně naznačuje, když sledujeme Krata a neustále žvanícího Mimira, kterak se vydávají na souboj se zástupy dalších monster. V jednu chvíli totiž hlavní hrdina ságy střetnutí nezvládne, je odhozen stranou a po rychlém střihu se s lapáním po dechu opět probouzí. „Není proč se stydět, tohle je součást procesu,“ hlásí Mimir a je tudíž zřejmé, jak bude sturkutra přídavku s podtitulem Valhalla koncipována. Pozornější diváci si ale mohli všimnout, že se v záběrech neobjevuje jen aktuální „severský“ Kratos, ale vývojáři významně pomrkávají k řeckým kořenům série, ať už oblečením hlavního hrdiny, původní hudbou nebo kyklopem v závěru. Vše působí jako skvělý fanouškovský servis, podle očekávání je toho ale za Valhallou ještě trochu víc.
Jak vývojáři ve zmiňovaném blogovém příspěvku uvádí, chtěli vytvořit něco odlišného, co zatím hráči v sérii God of War najít nemohli. Valhalla proto oslavuje souboj, ale přidává ony roguelite elementy, které budou navázány na náhodné skládání světa a monster, aby hráči pokaždé naráželi na dostatečnou výzvu. Protože jde o roguelite záležitost, hráči budou získávat permanentní vylepšení, které by jim měly pomáhat v dalších průchodech, ovlivňovat by přitom podle dostupných informací neměly jen Krata, ale také generovaný svět kolem něj. Všechny trvalé odměny a upgrady by zároveň měly ovlivňovat průchod a samotné hraní, což ve finále zní poměrně slibně, ale samozřejmě uvidíme až v úterý, jak na tom hra skutečně je.
God of War Ragnarök Valhalla bude mít pět stupňů obtížnosti, což není pro roguelite záležitosti tak typické a je vidět, že se i nadále snaží zachovat co nejvyšší možnou míru přístupnosti. Každá obtížnost zvyšuje množství odměn, které z jednotlivých běhů dostanete a příjemné je i to, že ji lze po smrti v aréně bez penalizace měnit, tedy i včetně nejvyšší obtížnosti Show Me Mastery. A aby to bylo zřejmé, vývojáři pro jistotu ještě jednou ubezpečili, že Valhalla stojí zcela mimo příběhovou část God of War Ragnarök, který ani nemusíte mít pro vstup do tohoto režimu dohraný. Bylo by však podle zástupců Sony Santa Monica lepší, abyste na konec příběhu došli kvůli možnému prozrazení některých drobností. Finální volba ale zůstává na vás, brány Valhally se otevírají 12. prosince v 18 hodin.