branding
Hyenas, Sega, Creative Assembly se podle Segy vrátí ke strategiím

Creative Assembly se podle Segy vrátí ke strategiím

Zrušení Hyenas mění plány. Hra prý ale nebyla špatná, jen by zřejmě nezaujala, říká Sega

Zdroj: Sega
30. 11. 2023

Na konci září společnost Sega nečekaně zrušila multiplayerovou akci Hyenas, která vznikala ve studiu Creative Assembly. Ačkoliv už v té době hráči o hru a její vývoj nejevili příliš velký zájem, zrušení přišlo náhle a bylo poměrně velkým překvapením i z toho důvodu, jak slavné studio ji mělo na starost. Velmi rychle ale začaly na povrch vyplouvat bližší okolnosti, které naznačovaly nejen vleklé problémy během vývoje, ale také postupné vystřízlivění, čeho by mohla hra dosáhnout. Nebo lépe řečeno nedosáhnout. O dva měsíce později pak situaci kolem hry i studia Sega shrnuje v rozpravě s investory během zveřejňování finančních výsledků (přs Rock  Paper Shotgun) za další čtvrtletí a otevřeně říká, že Creative Assembly po tomhle nezdařilém dobrodružství bude nadále vyvíjet hry, které jsou studiu vlastní – tedy offline záležitosti a v nejlepším případě real-time strategie.

O změnách přístupu promluvil CEO skupiny Sega Sammy Haruki Satomi, který prezentoval část týkající se reforem fungování převážně v Evropě. Creative Assembly je zmíněno jako místo, ve kterém dojde k dalšímu snížení stavu zaměstnanců a přehodnocení dalšího působení, které jde ruku v ruce s následujícími výroky o opětovném zaměření na žánr real-time strategií. „Zaprvé jsme se rozhodli zrušit některé tituly včetně Hyenas a dalších neoznámených projektů. Navíc jsme začali pracovat na optimalizaci fixních nákladů v jednotlivých pobočkách a redukci počtu zaměstnanců v Creative Assembly,“ uvedl Satomi. Není v tuto chvíli zcela zřejmé, zda tím prezident Sega Sammy myslí další vlnu propouštění – protože o první se mluvilo už v době zrušení Hyenas – je ale zřejmé, že tým byl v době vývoje nedokončené střílečky dramaticky zvětšen, což už podle dalších plánů nebude výhledově třeba.

„Jednoduše řečeno, studio Creative Assembly bylo dobré v offline hrách v žánru RTS, ale chtěli se postavit výzvě, vytvořit Hyenas coby online střílečku z žánru FPS,“ popsal Satomi. Dodal pak, že hra samotná se rýsovala dobře, důvodem zrušení ale mělo být převládající přesvědčení, že by titul nedosáhl kvalit, které by uspokojily cílovou hráčskou skupinu. A to i s ohledem na snahu provozovat online kompetitivní hru po delší časový úsek. I z tohoto vyjádření je jen složité vyextrahovat, kde byl skutečně problém, protože podobná prohlášení nebývají zcela upřímná nebo naplno otevřená, dá se však vytušit, že se Sega zalekla konkurence a příkladů, kdy podobné tituly ztroskotaly právě kvůli nezájmu hráčů hrajících jiné, prověřenější tituly. Zrušení Hyenas a přemýšlení nad tím, jak bude Creative Assembly dále fungovat, nicméně přimělo společnost přehodnotit své působení v Evropě, které se bude soustředit převážně na produkci pro osobní počítače. Naproti tomu americká centrála Segy bude zodpovědná ve větší míře za konzolové tituly, což se má promítnout i ve změnách marketingu a obsazení manažerských pozic.

Pokud bychom se měli konkrétně bavit o tom, co bude v Creative Assembly vznikat, je víc než jasné, že studio opět naplno převezme otěže vývoje série Total War. Právě ta totiž spadá do vymezeného zaměření na real-time strategie bez online vrstvy, zůstává však otázkou, jak výrazně se sníží ambice studia promlouvat i do jiných žánrů. Na rozdíl od Hyenas se předchozí krok stranou v podobě Alien: Isolation povedl a je nepochybné, že by slavné britské studio mělo na to, dělat i jiné tituly. S omezeným rozpočtem a sníženým počtem zaměstnanců ale podobné plány na několik let zřejmě vzaly za své.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru