Na E3 jsme mohli na stánku vydavatele Focus Home Interactive nasbírat první dojmy mimo jiné také z prezentace hratelné demoverze pokračování hardcore RPG The Surge. A ačkoli novinářská obec nedostala možnost si představovanou demoverzi vyzkoušet na vlastní ruce, tak i přesto jsme si odnesli celou řadu zajímavých dojmů a postřehů, na které se nyní můžeme společně podívat.
Hned zprvu je přitom záhodno připomenout, že se jedná o návrat starých známých pořádků, akorát v novém a snad jen v mírně přepracovaném kabátku. To znamená zejména to, že i tentokrát se jedná o RPG hojně inspirované Souls sérií a o hru, která se snaží především představovat masivní výzvu. Tvůrci z týmu Deck13 ale zároveň slibují také přinést dostatečně odlišný zážitek od výše citované série a vytvářejí tak údajně i patřičně originální hru.
Její příběh se přitom bude odehrávat pouze v řádech týdnů po událostech prvního dílu, znalost originálu naštěstí prá ale není vůbec nutná a hru si mají užít i úplní nováčci, na něž vývojáři pochopitelně také cílí. Ti sice nemusí docenit ty nejmenší detaily a nejrůznější narážky, zábavu jim to však údajně kazit rozhodně nemá.
Novinkou ale samozřejmě není pouze další samostatná kapitola příběhu hry, ale i řada dalších prvků, kterým v tomto případě vévodí zcela nové a podstatně otevřenější prostředí. To představí okolí karanténou ohraničeného města jménem Jericho, nad kterém se vznáší zlověstná bouře přinášející nebezpečí v podobě samých podivných bestií a řady dalších nebezpečí.
Otevřenější krajina a rozsáhlejší úrovně s sebou nesou sympatickou novinku v podobě mnohem většího důraz na celkový průzkum světa hry. V tom má být stále co objevovat, a to jak po stránce dodatečné výbavy, tak i ve smyslu hlubšího zapojení do vyprávění hry.
Sluší se ale dodat, že The Surge 2 určitě nepřináší rovnou otevřený svět, jednotlivé úrovně ovšem budou rozsáhlejší a jak můžete v přiložených záběrech vidět, tak se můžeme rozloučit i s typicky industriálním prostředím.
Ze starých známých prvků z původního originálu víme, že návrat hlásí pomyslné odkrajování končetin i povědomý soubojový systém, který bude v tomto případě o něco prohloubenější a flexibilnější.
Což je také ta nejlepší možná charakteristika pokračování jako takového. Pokud bychom na základě patnáctiminutového dema dělat závěry – což ale rozhodně nechceme – tak The Surge 2 zjevně neslibuje kdovíjakou revoluci či významný posun vpřed. První totiž ochutnávka napověděla něco tom, že má vlastně jít o více téhož, ale s řadou větších či menších vylepšení.
Podotknout ale musíme, že se jednalo o vůbec první alespoň částečně veřejnou ukázku hry a jsme si tedy více než jistí, že tvůrci ještě mají nějaká esa v rukávu a teprve se s nimi vytasí. Nicméně vedle zmíněných otevřenějších úrovní tak hra navrch přinese i minimálně jeden centrální hub, do kterého se budou hráči v průběhu příběhu navracet a kontrolovat například stav své výbavy.
Ta bude podstatně variabilnější než minule, což znamená například rovnou desítku odlišných kategorií zbraní, což činí dvojnásobek v porovnání s originálem. Celkově se lze těšit i na hutnější RPG elementy, na propracovanější systém implantátů, které bude možné doslova a do písmene odkrajovat z těl nepřátel a přidělávat je k výzbroji vlastní.
Nepřátelé zároveň slibují adekvátně reagovat na uštědřené zásahy, které lze rozdávat například i za pomocí automatizovaného drona a které lze mířit například právě na konkrétní končetiny či prvky výzbroje. Ty bude moci protagonista opět rovnou využívat, jedna z největších změn pokračování však souvisí právě v onom hrdinovi samotném.
S charakterem propracovanější hry na hrdiny totiž souvisí i to, že tentokrát se na scénu nenavrací hrdina originálu – Warren. Hráči si totiž budou moci vytvářet postavu zcela vlastní. A to klidně i ženskou – tentokráte již bude možné zapojit vlastní fantazii a spolu s tím se dostaví i komplexní možnosti dodatečných úprav hlavního hrdiny či hrdinky.
A ačkoli hra nevypadala kdovíjak originálně, tak i přesto pokračování The Surge vypadalo zajímavě a atraktivně a mezi přítomnými dokázalo vzbudit dostatek pozornosti. Pokud bychom na to konto měli vypíchnout to nejzajímavější, tak lze určitě zmínit atmosféru propracovaného a krásnějšího světa hry a především náhled na souboje ve hře.
Opět totiž platí, že každý úder ocelí ověšených postav v sobě ukrývá mocnou razanci a bezmála u všech zásahů to zkrátka vypadá, že mají adekvátní dopad. Všechno to brnění má zkrátka svojí váhu a i z toho vyplývá surovost jednotlivých zásahů a soubojového systému obecně.
I v tomto jednoduše slibuje The Surge 2 jít ještě o krok dále, a to už v průběhu příštího roku na konzolích i na PC. Ještě před vydáním je však dle slov autorů možné, že se dočkáme vydání hratelné demoverze.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.