Ještě poměrně nedávno fanoušci Silent Hillu vyhlíželi cokoli, co by mohlo znamenat velký a slavný návrat oblíbené hororové série, teď si však na nedostatek projektů rozhodně stěžovat nemohou. Pravdou je, že jsme se zatím dočkali jen netradičního a bohužel i nepříliš dobře přijatého interaktivního počinu Silent Hill: Ascension, ale v budoucnu se mají hráči rozhodně na co těšit. Po letech mlčení společnost Konami oznámila celou plejádu titulů, přičemž lákala i další vývojáře, aby se zapojili do práce na Silent Hillu, ale podle nejnovějšího pracovního inzerátu to není ještě vše, co společnost chystá.
「サイレント制作チーム」は、アーティスト・プランナー・エンジニア・プロジェクトマネージャーを募っています。
海外にも多くのファンを持つ本作へ、ぜひ参画ください!最先端の開発環境でゲーム制作に携われるチャンス。 https://t.co/yPTGKQQvfj— コナミデジタルエンタテインメント中途採用 (@KONAMI_career) November 10, 2023
Na japonské stránce Silicon Studio Agent, kde se zveřejňují nabídky práce, se objevil nový inzerát společnosti Konami, který poptává vývojáře do poboček v Tokiu a Ósace a nabízí práci na „velkých projektech“. Inzerát láká na vývoj projektů, které zná mnoho fanoušků i v zámoří, a nabízí špičkové prostředí. Můžeme-li věřit automatickému překladu z japonštiny, Konami nabírá do týmu s názvem Silent Production Team, což shodou okolností lehce připomíná někdejší divizi Team Silent, která byla zodpovědná za první čtyři díly, než byla v roce 2005 začleněna přímo do společnosti Konami. I když se z detailů nabídky nedozvídáme nic konkrétního (pokud nás tedy nezajímá pracovní doba či plat), jde o o zajímavou novinku vzhledem k tomu, že všechny momentálně oznámené hry jsou vyvíjeny externími studii, nikoli samotným Konami.
Je tudíž otázkou, jakou další hru by si chtělo Konami pohlídat, zda by šlo právě o další velký díl po zmíněných hrách, nebo naopak něco menšího. Vyloučen není také servis poskytnutý spolupracujícím vývojářům třetích stran, z citovaného webu toho ale nelze momentálně mnoho vyčíst. Ze sekce otázek a odpovědí na zmíněném webu nicméně vychází najevo, že jádro týmu je tvořeno převážně mladými vývojáři a je jisté, že by se aura kolem Team Silent zřejmě neopakovala. To je ostatně i v souladu s tím, co před několika lety říkal Akira Jamaoka redaktorům magazínu PC Gamer na dotaz, zda by si dokázal představit, že se stará parta pod původní hlavičkou ještě sejde. Skladatel tehdy uvedl, že by proti tomu nic neměl, ale podle něj už v herním odvětví proběhlo tolik změn, že by restart vlastně ani nebyl možný. „I kdybychom se znovu dali dohromady, nejsem si úplně jistý, zda bychom dokázali vytvořit něco skvělého,“ uvedl Jamaoka.
Ve vývoji jsou nyní oficiálně remake Silent Hillu 2, na němž pracuje polský Bloober Team a stále u něj vyhlížíme nový trailer a oznámení data vydání. Dále zatím poměrně nejasný Silent Hill: Townfall od skotského nezávislého studio NoCode ve spolupráci s vydavatelem Annapurna Interactive. A Silent Hill f od tchajwanského studia NeoBards Entertainment, který před rokem zaujal svým květinovým trailerem i zasazením do Japonska. Zapomenout nesmíme ani na aktuálně běžící interaktivní projekt Silent Hill: Ascension, který má na svědomí studio Genvid. Za zmínku pak samozřejmě stojí také The Short Message, o němž pravidelně slýcháme, ačkoli nebyl oficiálně představen. A v nedávno zveřejněných finančních výsledcích společnosti Konami se navíc objevuje spojení „remaky Silent Hillu“, ovšem zatím nevíme, zda je dvojka jen začátek a skutečně se chystají i další, nebo šlo o chybu.
Nezbývá tedy než sledovat, co ze Silent Production Team vlastně vznikne a hlavně, jak dopadnou ohlášené projekty ze série Silent Hill. Jejich přijetí a úspěch hodně napoví, zda se bude Konami i do budoucna snažit opět přinášet další díly, nebo po avizovaném záchvěvu sérii opět zakonzervuje.