Takřka každý týden bychom vás mohli informovat o tom, že někdo odešel z nějakého studia a založil si studio vlastní. Takových zpráv je skutečně mnoho, musíme je filtrovat s odkazem na to, kdo jsou oni mnohdy samozvaní veteráni nebo jak daleko je jejich budoucí projekt, v případě švédských Embark Studios a jejich připravované hře The Finals se už ale rozhodně zkrátka držet nemusíme. Střílečka od bývalých zaměstnanců DICE, kteří pracovali na sérii Battlefield a stáli za jejími hlavními rysy, totiž zaujala přes 7,5 milionů hráčů v otevřené betě a zdá se, že prostor kompetitivních akcí již brzy přivítá další velký titul.
The Open Beta has come to an end!
An unforgettable week for us — a whopping 7.5 MILLION contestants entered the arena! Now it’s time for us to hunker down and get back to work on all the fixes and improvements you helped us identify. GG and until next time! 🫶#REACHTHEFINALS pic.twitter.com/JI1KXQMNdr
— THE FINALS (@reachthefinals) November 6, 2023
„Otevřená beta skončila. Pro nás to ale byl nezapomenutelný týden – neuvěřitelných 7,5 milionů soutěžících vstoupilo do arény,“ napsali vývojáři na sociálních sítích a vyjádřili svůj vděk i pokoru k tak obrovskému a nečekanému množství zájemců. „Nyní se vracíme zpět k práci, abychom zapracovali všechny opravy a vylepšení, které jste nám pomohli identifikovat. GG a uvidíme se příště,“ dodali pak vývojáři s velkým díky. Co to ale znamená pro hru jako takovou a proč se stala v rámci bety doslova instantním hitem?
V první řadě bychom se měli vrátit k tomu, kdo jsou lidé, kteří za The Finals stojí. Nejvýraznějším jménem je Patrick Söderlund, který strávil v DICE dlouhých 18 let a dohlížel na všechny projekty, které sjely z výrobních linek studia. Nastoupil jako CEO už v roce 2000 a stál u zrodu série Battlefield, která se pod jeho rukama proměňovala, vylepšovala, ale i občas trochu zhoršovala. Nabyté know-how se však rozhodl uplatnit ve vlastním studiu, po zmíněných 18 letech tedy odešel, založil Embark Studios a už od prvních okamžiků bylo zjevné, že The Finals si budou chtít ze slavné série od DICE a EA půjčit mnoho prvků, v inspiraci byste ale našli i trochu Mirror’s Edge. Tím nejvýraznějším je destrukce, která mění celou bojovou arénu a je skutečně stěžejním prvkem celého zážitku. Co víc, její výpočet se odehrává na serveru, takže nezatěžuje váš počítač a díky tomu zůstává vše plynulé. Druhou důležitou věcí je rychlý pohyb a s ním spojený gunplay, který je sice arkádovější, než jaký nabízí Battlefield, ale vše je v souladu s uvolněnější atmosférou celé hry.
Podle ohlasů se tahle kombinace podepisuje na skvělé hratelnosti, která přirozeně ještě není zcela vybalancovaná, ale právě za tímto účelem studio betu spustilo. Aktuální nálada v řadách hráčů či streamerů je nadšená a velká část z nich volá po tom, aby se hra zase „vrátila“ nebo aby už rovnou vyšla. To by nicméně k popisovaným problémů nebyl nejlepší nápad a zůstává tak otázkou, jak rychle vývojáři stihnou všechno do hry zapracovat i s ohledem na to, že mají ve vývoji ještě jeden titul – Arc Riders. Právě vybalancování všech dostupných tříd a schopností vybraných „soutěžících“ nicméně bude pořádný oříšek a je pravděpodobné očekávat, že hra ještě nějakou chvíli stráví na stolech vývojářů. Až vyjde, může to být opravdu velké.