Datum vydání Payday 3 připadlo na 21. září – v early accessu dokonce už 18. září – ale od té doby nebyli vývojáři celých šest týdnů připraveni vydat první větší patch, který by odstranil množství problémů, s nimiž se hra od uvedení potýkala. Hráčům došla trpělivost už před delší dobou, což se znatelně projevilo na počtu lidí, kteří mají o hru zájem – na Steamu hraje novinku od Starbreeze v tuto chvíli jen asi tisícovka hráčů, zatímco předchozí díl 33 tisíc. Vývojáři ale přirozeně nelámou nad dlouho připravovanou hrou hůl a s vědomím, že by mělo jít o stejně trvanlivou a dlouhodobou záležitost jako v případě druhého dílu konečně vydávají několikrát odložený první větší patch.
Heisters, the update, go get it: https://t.co/rcJsDGzO1r pic.twitter.com/R9xYaNHwta
— PAYDAY 3 (@PAYDAYGame) November 2, 2023
„První patch pro Payday 3 je konečně tady, připravili jsme masivní porci oprav, která vaše loupeže učiní příjemnějšími,“ vzkazují vývojáři na úvod v detailech patche na Steamu. Velikost opravy je přibližně 2 GB a podle seznamu všech adresovaných nedostatků se týká přibližně 200 bugů, glitchů a mechanismů, které potřebovaly i na základě zpětné odezvy od hráčů vybalancovat. Co je důležité z pohledu obsahu, vývojáři konečně správně přiřadili hráčům veškeré bonusy z předobjednávek a specifických edic hry a zaměřili se na pády hry způsobené například kolizí se systémem DLSS nebo spojováním hráčů do lobby.
Co se týče balancování hry, vývojáři se zaměřili na dvě příliš silné schopnosti – Last Man Standing a Armor Up – s tím, že zbytek budou ladit v dalších updatech. Přidávají ale několik nových možností, jako například možnost vrhnout nůž skrze rozbité hledí štítu, opravují zpětný ráz zbraní v nižších fps a přepracovávají několik detailů jednotlivých pušek, aby se jejich součásti nacházely tam, kde se nacházet mají.
Největší porce oprav se ale dočkala technická stránka hry, takže patch opravuje nefunkční animace, chování umělé inteligence, odstraňuje některé často se vracející kolize fyziky, řeší rozsáhlé problémy s audiem a dotýká se samozřejmě i průběhu jednotlivých heistů. Vývojáři rozepisují detaily, jako je oprava špatného vymezení jednotlivých zón některých map, zamezují otevírání dveří, pokud k nim nemáte příslušnou vstupní kartu, řeší průchod ventilačními šachtami a celou řadu menších i větších záseků, na které mohli hráči narazit.
Zda to bude stačit k tomu, aby se ke hře vrátili hráči a začali ji pozvolna měnit za Payday 2, na to je ještě složité odpovídat, snad i proto, že minimálně na Steamu nejsou fanoušci z patche příliš nadšení. Ačkoliv se objevují povzbudivé příspěvky, že jde o dobrý začátek, v mnoha dalších komentářích se objevuje kritika, v níž fanoušci přirovnávají první velký patch za něco, co očekávali první den.