Jestliže se vám líbí hry jako Inside nebo Journey, jste na správné adrese. Logické dobrodružství Afterlight vypadá právě na případ dalšího podobného titulu. Nedávno jsme vás na Vortexu upozorňovali na chystanou plošinovku Stela od spoluautorů akce Halo nebo romantické sci-fi Haven od vývojářů Furi. I je může novinka připomenout. Afterlight od studia Silent Road Games je 2,5D příběh astronautky, která zůstane uvězněna na Titánu, největším z měsíců planety Saturn.
Hezky stylizovaná hra se před pár týdny ucházela o přízeň hráčů v kampani na Kickstarteru. Bohužel neúspěšně.
Její mise se nevyvíjí zrovna podle plánu. Při nehodě zahyne zbytek posádky a ona je nucena dokončit úkol sama a navíc současně čelit znepokojivým událostem, které zpochybní vnímání samotné reality. Hezky stylizovaná hra se před pár týdny ucházela o přízeň hráčů v kampani na Kickstarteru. Bohužel neúspěšně. Autoři si řekli o 35 tisíc dolarů, ale povedlo se jim “vybrat” jen necelých 28 tisíc.
Naštěstí pro projekt jako takový to rozhodně neznamená stopku. Vývojáři poděkovali za podporu a ujistili hráče, že budou v práci pokračovat a titul dokončí. Mají prý další možnosti, jak toho dosáhnout. Studio Silent Road Games sídlí ve městě Málaga ve Španělsku a na Afterlightu pracuje od roku 2018. Jako nezávislí autoři chtějí podle svých slov přivést k životu unikátní příběhy.
Design Afterlightu je údajně navržen tak, aby tlumočil emoce prostřednictvím unikátních situací a výzev. Hlavní hrdinka má mít rovněž silné pouto se svým dronem řízeným umělou inteligencí, který jí dělá společnost. Vizuální estetiku hry inspirovala práce amerického architektka a výtvarníka Lebbeuse Woodse. Vliv na vývojáře ale měl i ruský režisér Andrej Tarkovskij a jeho dílo. A otevřeně se hlásí i k inspiraci zmíněnými nezávislými hity Journey a Inside.
Hra nemá být jen dobrodružstvím v klasickém slova smyslu, ale i poutí do mysli izolované hlavní hrdinky. Je to příběh důvěry, vynuceného přátelství i psychologických traumat a má současně fungovat také jako metafora. Budeme prozkoumávat prostředí Titánu, traumata protagonistky i řešit rozmanité hádanky. To vše ve velmi pěkně animovaném pojetí.
Vývojáři spolupracovali se skutečnými psychology a dalšími lékaři.
Příběh hry je situovaný do 22. století a naším úkolem bude “nejen” přežít, ale v první řadě navázat komunikaci a požádat o samotnou záchranu. Svět Titánu se má zakládat na rozsáhlé dokumentaci, ale spíš než o věrohodnost jde autorům o vytvoření vlastní interpretace, jejímž výsledkem bude prý snové zasazení.
O emocích, poruchách a traumatech chtějí vyprávět bez obvyklých klišé, ale soustředit se na jejich následky. Na tomto aspektu vývojáři spolupracovali se skutečnými psychology a dalšími lékaři. Nemenší důležitost ale mají podle nich logické hádanky, především ty enviromentální založené rovnováze mezi logikou a fyzikou.
S jejich řešením vám pomůže i zmíněný dron C.O.G. a jeho specializace v medicíně se bude také náramně hodit. Hlavní hrdinka totiž začne pochybovat o sobě samé a vlastní minulosti. Je na Titánu sama a předcházela jejímu uvěznění tady vůbec nějaká nehoda? Tahle mise asi ještě bude pořádně zamotaná…
Afterlight míří na PC a už má profil na Steamu. Mezi nesplněnými stretch goaly na Kickstarteru ale byly i zamýšlené porty na PlayStation 4, Xbox One a Switch. Uvidíme tak, zda na ně i přes neúspěšnou kampaň nakonec skutečně dojde. Hra by měla vyjít na podzim roku 2020.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.