V polovině léta jsme vás informovali, že v té době pouhé tři měsíce starou hru Redfall od vývojářů z Arkane Austin hraje na Steamu jen hrstka lidí. Ačkoliv jsme samozřejmě připouštěli, že hra vyšla také na Game Passu, určitý vztah na úrovni zájmu o daný titul existuje a veřejně dostupné statistiky ze Steamu byly vskutku alarmující. Vše ještě umocňoval fakt, že sami vývojáři a zástupci Microsoftu mluvili v tom smyslu, že Redfall bude jednou z nejpodporovanějších her od Arkane, což přinejmenším slibovalo opravení úvodních nedostatků, doplnění režimu 60 fps a přidání obsahu, který by hráče přilákal a hlavně udržel. Jenže ani po dalších dvou měsících se nic nezměnilo, tedy alespoň k lepšímu. Už tak nelichotivá statistika ze Steamu je ještě horší, a jak upozorňuje například magazín PCGAmesN, jsou chvíle, kdy Redfall v rámci této platformy nehraje ani takový počet lidí, kteří by dali dohromady potřebný čtyřčlenný tým.
Pokud se sami podíváte na SteamCharts, zjistíte, že za posledních 24 hodin si Redfall pustilo v jednu chvíli jen 30 hráčů. Momentálně, v době psaní této zprávy, je pak ve hře pouhých 10 lidí, kteří jsou jen smutným důkazem, že něco není v pořádku. Ostatně, i nejvyšší počet souběžně hrajících hráčů, kterých má Redfall na Steamu jen 1560, je jasným důkazem, že hra mnoho hráčů neoslovila a momentálně ani není patrné, že by se měla z tohoto problému dostat. Poslední update obdržel Redfall v červnu, měsíc po svém uvedení, ale co je ještě závažnější, do hry dosud nepřibyli další hratelní hrdinové, kteří měli doplnit původní čtveřici. Vývojáři je slíbili těm, kdo si koupí speciální edici Bite Back za 30 dolarů, která je – mimochodem – stále v prodeji, zatímco obsah zůstává v nedohlednu.
Také komunikaci vývojáři z Arkane příliš nezvládají, vzhledem k tomu, že poslední příspěvek na sociálních sítích je ze 12. září a dotazy hráčů v komentářích pod ním zůstávají nevyslyšeny. Přirozeně se fanoušci ptají na chybějící režim výkonu i zmiňované postavy, které mají přijít formou DLC, žádné oficiální stanovisko, jak se to s novým obsahem má, však nepřichází z žádných míst. A to ani od Phila Spencera, který po vydání kriticky uznal, že se uvedení příliš nepovedlo a zaručoval se za zlepšení. Jenže pak se začaly objevovat spekulace, že vývojáři nebyli se hrou během jejího vývoje bůhvíjak spokojení a někdo měl dokonce doufat ve zrušení poté, kdy Bethesdu koupil Microsoft. Je tudíž čím dál tím víc jasné, že Arkane chce jít dál a na epizodu jménem Redfall zapomenout, problematické je to ale především z pohledu popisované edice Bite Back, za kterou hráči zaplatili s vidinou očekávaných rozšíření. Pokud do hry nedorazí, jedinou cestou je vrátit hráčům peníze, což se přirozeně neobejde bez další vlny kritiky a pošramocení reputace Arkane.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
https://twitter.com/klobrille/status/1710334049976271310?t=o8ySvwUIO8EnHWBtSKQZnA&s=19