Téměř jistě není žádnou náhodou, že právě včera v podvečer vypršelo embargo na nové informace o pokračování série Forza Motorsport. Ve chvíli, kdy se první hráči pouštěli do The Crew Motorfest, zveřejnila řada magazínů preview z testovací verze a samotní vývojáři vydali bezmála 18minutové video, ve kterém představují úvodní závody a začátek celé hry. Máte tudíž možnost podívat se nejen na vybrané tratě, ale také do hlavního menu, na výběr prvních vozidel a samozřejmě samotnou hru. Nutno uznat, že hra působí velmi dobře, ačkoliv rozdíl mezi krátkými filmečky před startem a vlastním závodem vypadá pořád dost výrazně.
Co se týče videa, postupně se „svezete“ na tratích Maple Valley, Hakone a Grand Oak Raceway. V prvních dvou případech jde o připravená klání na jedno dvě kola s vozidly, na které si následně ve vlastní hře ještě nějakou chvíli nedosáhnete. Po odjetí těchto dvou zkrácených závodů vás totiž čeká skutečný vstup do hry, a to prostřednictvím výběru vaší postavy. Na rozdíl od poslední Forzy Horizon je k vidění jen základní vyběr pohlaví a dále předem připravených závodních kombinéz. Je tedy otázkou, jestli plná verze hry přijde s podrobnějším editorem, nebo na něj vývojáři z Turn 10 v případě „velké“ Forzy nekladli takový důraz. Ať už to ale dopadne jakkoliv, vaše první kroky povedou k Builder’s Cupu, který budete muset vyhrát. Váš první vůz pak bude moci být buďto Subaru STI S209 z roku 2019, Ford Mustang GT z roku 2018 nebo Honda Civic Type R ze stejného roku s tím, že právě s tímto vozem ukázka pokračuje.
Kontakt vozidel připomíná po zvukové stránce spíše žduchnutí, než otírání plechů či plastových/karbonových částí vozu
Hra se dále snaží hráče seznámit s několika faktory, které ovlivňují vlastní jízdu, jako je například množství paliva v nádrži nebo zvolené pneumatiky, očekáváme ale přirozeně větší množství atributů, včetně jednotlivých součástek vozidel nebo jejich základních rysů vycházejících ze zvolené třídy. Samotný závod působí vcelku standardně, ale samozřejmě na poměry Forzy. Skvělá grafika včetně okolí trati, pěkné efekty, jako je mlha vznášející se v údolích kolem trati i přímo na ni, a v tuto chvíli spíše „zajímavé“ zvukové efekty. Souhlasím s některými diskutujícími, že zatímco motor nezní příliš hlasitě, jakýkoliv nájezd na obrubník může soustředěného hráče hlasitostí doprovodného zvukového efektu trochu vylekat. Také kontakt vozidel připomíná spíše žduchnutí, než otírání plechů či plastových/karbonových částí vozu, ale na jakékoliv soudy je v tuto chvíli příliš brzy.
Pokud bychom se podívali na některá preview, která se objevila včera v podvečer, vrací se například k již dříve představené možnosti zvolit si před každým závodem, z jakého místa hodláte startovat. Hra, zdá se, neobsahuje žádnou kvalifikaci, a manuální postavení na trati je součást volby obtížnosti. Objevují se však také informace o obrazových módech, kterých na Xboxu Series X nabídne nová Forza hned trojici. Režim výkonu vám umožní hrát v nativním rozlišení 4K a 60 fps. Režim výkonu s ray tracingem pak k 60 fps a právě technologii zpracování světla přidá rozlišení ve 4K, ale pouze jeho dynamickou formu. A nakonec režim „Visuals“, který sníží framerate na 30 fps výměnou za plné rozlišení 4K se zapnutým ray tracingem. A podotýkáme, že tuto technologii využívá Forza Motorsport během závodů, nikoliv pouze v opakovačkách. Pokud plánujete hrát Forzu Motorsport na Series S, čeká vás pak 60 fps s dynamickým rozlišením v módu výkonu a 30 fps v rozlišení 1440p v režimu kvality.