Jeden z letošních nejvýraznějších titulů The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom tu s námi je už pár měsíců a dočkalo se mu uznání nejen coby pokračování Breath of the Wild z roku 2017, neboť je mnohými vnímán i jako nejlepší počin v rámci celé série. Tears of the Kingdom překonalo očekávání fanoušků, jež měli po předchozím díle, a hráčům učarovalo příběhem, audiovizuální stránkou i mnoha možnostmi, jimiž hra dokáže zabavit na dlouhé hodiny. Japonský magazín Famitsu se rozhodl s odstupem času vyzpovídat producenta Eidži Aonumu a režiséra Hidemara Fudžibajaši, kteří promluvili o některých věcech, o nichž dříve mluvit nemohli, ale zároveň zmínili i budoucnost série.
『ゼルダの伝説 ティアーズ オブ ザ キングダム』インタビュー
任天堂の青沼英二プロデューサー、藤林秀麿ディレクターに直撃。発売日まで一切伏せられた地下世界、ドラマチックな物語など、驚異的続編の制作秘話に迫る#ゼルダ #ティアキン #TearsOfTheKingdom
https://t.co/6pKyMmUE44 pic.twitter.com/hg9iUh585L
— ファミ通.com (@famitsu) September 6, 2023
Eidži Aonuma uvedl, že jakmile v rámci série The Legend of Zelda dokončí práce na jedné hře, okamžitě začínají přemýšlet o další. Tak tomu bylo i po dokončení Breath of the Wild a jejich DLC The Master Trials a The Champions‘ Ballad, přičemž řešili, zda se pustit do pokračování, nebo do něčeho úplně nového. Nakonec se rozhodli pro pokračování, ale v žádném případě nechtěli, aby to bylo jen o navázání příběhu a přidání pár nových prvků, proto hru obohatily jeskyně a celé podzemní komplexy, dále pak možnost manipulovat s objekty a tvořit pomocí „ultra hand“. Navzdory tomu se propagace hry soustředila na povrch a oblohu, jelikož rozlehlým podzemím nabízejícím hodiny průzkumu chtěli hráče překvapit. Všechny tři „světy“ – podzemí, země, vzduch – musely být zároveň propojeny tak, že se s největší pravděpodobností na témže místě v každé úrovni nacházelo něco zajímavého.
Od úplného začátku bylo v plánu, že hráči budou muset ve hře strávit desítky hodin času se všemi novými možnostmi, které jim vývojáři poskytnou. Oni sami pak při vývoji strávili mnoho času především tím, aby dali dohromady „ultra hand“ a vše, co dovede. Řešili, jak by mohlo být tvoření a budování pro hráče intuitivní, přehledné a snadné a ideálně v co nejméně krocích, k čemu bylo zapotřebí spoustu pokusů i vynalézavosti. Stejně jako hráči se každopádně též bavili vlastními výtvory a tím, co všechno ve hře dokáží vyrobit. I tentokrát stejně jako v případě Breath of the Wild vývojáři hráli hru společně a shromažďovali vlastní zpětnou vazbu. V závěru rozhovoru mohl nicméně Aonuma lehce zklamat fanoušky, kteří ještě dobrodružství a zážitků z Tears of the Kingdom nemají dost a vyhlíželi něco dalšího. Žádný další obsah a rozšíření nejsou podle vývojářů v plánu, jelikož podle Aonumových slov do hry dali vše, co chtěli, měli a mohli.
Pro některé to ovšem může být překvapení, jelikož Breath of the Wild kromě již dvou zmíněných příběhových rozšířeních obdrželo i nové výzvy či předměty. To ovšem neznamená, že by svět představený v těchto dvou hrách musela nutně série nyní opustit. Jedním z důvodů, proč se rozhodli pro pokračování, byl pocit, že má smysl zažít v tomto světě zbrusu novou hru. A stejné důvody se mohou objevit znovu, jak zmínil Aonuma. Fudžibajaši doplnil, že zatím nevědí, pro jakou formu se u příštího titulu rozhodnou. Aonuma nevylučuje pokračování ani zbrusu nový titul, ale on osobně smýšlí právě spíše o nové hře. Fanoušci si však mají být jisti tím, že se vývojáři znovu pokusí překonat sami sebe a samozřejmě i Tears of the Kingdom.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.