Konzole Xbox Series S potěšila řadu hráčů, především pak svými rozměry a také podstatně nižší cenou než u výkonnějšího modelu Xbox Series X. Právě kvůli tomu, že se Microsoft zavázal, že každá vydaná hra pro novou generaci musí zamířit na obě konzole, se někteří rozhodli spokojit s výkonem Series S. Na druhé straně s ním nebyli a nejsou spokojeni někteří vývojáři, přičemž už před časem začaly zaznívat hlasy, že Xbox Series S omezuje celou generaci, s čímž ovšem ne všichni souhlasili. Phil Spencer to tak rovněž nevidí a na závazku hráčům není v plánu nic měnit.
Xbox Series S má omezovat potenciál nových her. Údajně oslabuje celou novou generaci. Vývojáři si stěžují na nutnost přizpůsobovat hry slabší konzoli https://t.co/8PGTQiCXpk pic.twitter.com/9PzE3yHuAI
— Vortex (@vortexczech) October 21, 2022
Magazín Eurogamer vyzpovídal šéfa Xboxu Phila Spencera a došlo i na otázku konzolí Xbox Series a povinnost vývojářů hru vyvinout pro oba modely. Konzole Xbox Series S je pro společnost důležitá a Spencer si nedovede představit budoucnost bez ní a situaci, kdy by se ji rozhodli zavrhnout. Series S zkrátka cílí na nižší výkon s tím, že ani first party tituly jednoduše nevyužívají vše, co nabízejí na výkonnějším Series X jako například ray tracing. „Zajistit, aby byly hry dostupné na obou, je náš úkol coby držitele platformy a my jsme se k tomu zavázali,“ řekl Spencer. Navíc je podle něj pro herní průmysl dobré, že je na trhu konzole stojící méně než 300 dolarů, což dle jeho slov už předtím dokázalo Nintendo.
Larian stále nevyřešil problém s Baldur’s Gate na Xboxu. Postup stále brzdí kooperace ve split-screenu na Series S. Vývojáři se ale nevzdávají https://t.co/MyQwS36xiS pic.twitter.com/dUOn1lbMKg
— Vortex (@vortexczech) July 13, 2023
Na téma výkonu Xbox Series S přišla řeč i poměrně nedávno, konkrétně v souvislosti s Baldur’s Gate III. To prozatím vyšlo na PC a 6. září vyjde i na PlayStation 5. Na Xboxu zatím hra dostupná není a ještě nějaký čas nebude, není to však tím, že by se vývojáři v Larianu rozhodli tuto konzoli vynechat či šlo o exkluzivitu. Vývoj pro Xbox Series komplikuje split-screen, s nímž jsou na modelu S potíže, ale nadále pracují na řešení. Sám Spencer uvedl, že se s vývojáři sešel, problém společně probrali a zjistili pár věcí, přičemž věří, že k vyřešení této situace nakonec dojdou.
Aktualizace: Jak se později během dneška ukázalo, řešení bylo opravdu nalezeno – nakonec bude split-screen z verze pro Xbox Series S úplně vynechán, zato však Baldur’s Gate III vyjde na Xbox ještě letos. Více se můžete dočíst zde.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.