Včera jsme vás v novinkovém souhrnu informovali o upozornění od společnosti Konami, že se v jednotlivých hrách zahrnutých do Metal Gear Solid: Master Collection Volume 1 může nacházet zastaralý obsah. Tím společnost nekomentovala skutečnost, že tituly Metal Gear Solid, Metal Gear Solid 2, Metal Gear Solid 3 a další bonusový obsah vyšel už před mnoha lety, ale poukazovala spíše na nejrůznější dobové reference a momenty, které už nemusí zapadat do dnešního pohledu například na kouření. Šlo však jen o drobnost v porovnání s tím, co postupně objevili novináři testující verzi určenou pro Nintendo Switch, kteří bohužel konstatovali, že kolekce má mnohem závažnější nedostatky technického charakteru.
Hands On: Metal Gear Solid Master Collection Vol. 1 Could Be So Much More, But Isn’t https://t.co/9acOCR9i0P #Repost #Previews #HandsOn #Videos #NintendoSwitch #UpcomingReleases #MetalGearSolid #Konami pic.twitter.com/0CLkp1YI7H
— Nintendo Life (@nintendolife) August 21, 2023
Podle magazínu Nintendo Life je zřejmé, že Konami u MGS 2 a MGS 3 vychází z HD portů, které v roce 2012 vyšly pro tehdejší konzole PlayStation 3 a Xbox 360. Přesněji řečeno z nich nevychází, ale plně je využívá, jak podotýká Nintendo Life, protože v menu se objevuje nápis „HD edition“ a je u něho zmíněn i copyright s výše uvedeným letopočtem. Je proto zarážející, že oba díly slavné série běží na Switchi v handheldovém režimu jen v rozlišení 720p a hlavně pouze ve 30 fps. Původní HD edice totiž zvládly Full HD rozlišení, kam se Switch dostane jen v zadokovaném režimu, ale nabídly hráčům dvojnásobný počet snímků za sekundu, což jednoduše nepůsobí za aktuálního stavu logicky. Nintendo Life navíc uvádí, že například v cutscénách a některých dalších situacích klesá framerate i pod hranici 30 fps, a to celou situaci jen zhoršuje.
Konami has confirmed its rendering resolutions for each version of the Metal Gear Solid Master Collection.
Current-gen systems will not render the games at 4K.https://t.co/BKy6UrwYF8 pic.twitter.com/hexa6ppsBe
— VGC (@VGC_News) August 22, 2023
Ve světle toho, jak o problému začala informovat média, Konami vydalo prohlášení pro Video Games Chronicle, ve kterém naměřené údaje potvrzuje. Mluvčí společnosti potvrdil, že na všech platformách vyjma Nintenda Switch běží hry v rozlišení 1080p a 60 snímcích za sekundu, jen u konzole od Nintenda museli vývojáři z neznámých důvodů udělat výjimku. Podotýkáme, že MGS 2 vyšlo v roce 2001 a MGS 3 v roce 2004, případně z druhé strany, na Switchi běží v 60 fps například Mario Kart 8 Deluxe, Splatoon 3 nebo třeba rozsáhlý Super Mario Odyssey. V tomto ohledu se proto není čemu divit, že jsou hráči značně nespokojení a nerozumí tomu, co Konami brání v tom, aby tak letité tituly běžely stejně jako na ostatních platformách, když ani na nich kolekce nepřichází s žádnými dalšími vylepšeními.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.