branding
Vortex #221 | Honza Herodes jako host, poznej českou hru podle hudby a nekonečné hry

Gigant Virtuos otvírá pobočku v Praze. Vede ji Jan Herodes

Další významná globální herní firma zapouští kořeny v Česku. V jejím čele stojí zkušení lidé

Zdroj: Vortex
22. 8. 2023

Společnost Virtuos, která se v posledních letech zapsala hráčům do paměti především díky svým portům a remasterům, a spolupracuje třeba s Konami na Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, oznámila, že v Praze otevírá novou pobočku Virtuos Labs. Jde už o čtvrtý tým z této kategorie a pod vedením zkušených vývojářů má poskytovat řešení v oblasti síťové komunikace, uživatelského rozhraní, mobilních platforem a optimalizace.

“Partneři budou moci využívat podporu studia, co se týče online služeb, vývoje a provozu softwaru (DevOps), implementace uživatelského rozhraní do her, společného vývoje mobilních her a adaptace PC a konzolových her na mobilní zařízení, optimalizace výkonu CPU a GPU pro hry na všech platformách a dalších řešení,” stojí v oficiálním oznámení. V čele pražského studia stojí na pozici generálního ředitele Jan Herodes, který dříve vedl časopis Level, poté působil jako produktový manažer a producent ve společnostech Disney Interactive Studios, Bohemia Interactive a Keen Software House a naposledy šéfoval Grip Studios. Podílel se na hrách Pirates of the Caribbean: Master of the Seas, Thor: Son of Asgard, Finding Nemo, Space Engineers nebo Ylands.

Do konce roku chtějí mít 20 lidí

“Dobré jméno herních vývojářů v České republice posledních několik let dramaticky posiluje a Praha, jako atraktivní metropole, je toho nedílnou součástí. Přispívá k tomu i rychle rostoucí počet talentů díky programům místních univerzit, které se nově zaměřují na vývoj her,” uvedl Jan Herodes. “Jsem si jistý, že Virtuos Labs v Praze bude těžit ze spojení zkušených veteránů a mladých a schopných talentů, což povede k růstu a dalšímu zlepšení již tak dobrého jména herního vývoje v České republice,” dodal.

Pražský tým Virtuos Labs nabírá zaměstnance a do konce roku chce mít 20 lidí. Bude spolupracovat se stávajícími studii Virtuos Labs v Lyonu, Montpellier a Varšavě a doplní jejich odbornost v oblasti výzkumu a vývoje, vývoje vlastního herního enginu a grafického vykreslování. Mezi projekty, na kterých nyní studio pracuje, patří vývoj platformy pro sledování výkonu a automatizované testování, procedurální kinematografický nástroj na míru a funkce přizpůsobení uživatelského rozhraní a hráčů.

Další gigant v české kotlině

Tým inženýrů povede technický ředitel Otakar Nieder, který má 21 let zkušeností s programováním her a simulací. Pracoval ve studiu Bohemia Interactive Simulations, podílel se na sérii UFO nebo Armě 2. Poslední dva roky působil jako technický ředitel ve společnosti Grip Studios, kde vedl tým inženýrů podílejících se na vývoji několika významných her. Tedy ve stejné firmě jako Jan Herodes.

Pražská pobočka Virtuos rozšiřuje evropské aktivity firmy, která byla založena už v roce 2004 a má víc než 3500 zaměstnanců ve 22 pobočkách v Asii, Evropě a Severní Americe. Jen v Evropě má přes 500 lidí v sedmi studiích. Ve Virtuos už od roku 2015 pracuje také další bývalý herní novinář Lukáš Codr alias Čočík. Nejprve v Číně, pak v Irsku a dnes v Malajsii. Předtím působil v Illusion Softworks a 2K Games China. Virtuos se v posledních letech jen namátkou podíleli například na portech Batman: Return to Arkham, switchových verzích XCOM 2 či The Outer Worlds i remasteru druhé jmenované s podtitulem Spacer’s Choice Edition.

Honza Herodes byl opakovaně naším hostem.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru