Jak vývojáři z Electronic Arts slíbili, tak se i stalo. Přesně v 17 hodin zveřejnili naplánované video s prvními informacemi o NHL 24, a ačkoliv jsme se opět nedočkali PC verze, o novinky by neměla být nouze. Předně, hra vyjde 6. října na PS4, PS5, Xbox One a Xbox Series s tím, že k dispozici bude ve dvou edicích. Standardní vyjde na 1649 korun pro konzole předchozí generace a na 1899 korun, budete-li chtít hrát na PS5 a Xboxu Series. Druhou možností je koupě edice X-Factor, která nabídne za 2599 korun verze pro obě generace zmíněných konzolí a bonusy v podobě předběžného přístupu do hry, prémiovou měnu, exkluzivní předmět pro Calea Makara nebo balíček ikon do režimu HUT.
Co se týče novinek, tou největší je z mého pohledu přepracované ovládání, které se mění v jedné ze základních činností – přihrávání. Zatímco od nepaměti určuje směr přihrávky analogová páčka nebo jednoduše kurzor, od NHL 24 se nad hlavami spoluhráčů objeví příslušná tlačítka ovladače, po jejichž stisku bude puk putovat právě k nim. Ve videu, kterým se NHL 24 dnes odpoledne prezentovalo, je vše názorně zachyceno, spolu s informací, že pokud někomu systém vyhovovat nebude, může se samozřejmě v nastavení vrátit k tomu původnímu.
Další velkou věcí má být kompletně přepracovaný systém únavy a tlaku v útočném pásmu. Do hry přibude velký, ne zrovna pohledný ukazatel položený přímo na ledě, který signalizuje, jak vzrůstá tlak útočícího týmu. Pokud se kruhový ukazatel vyplní, může tým po dobu 30 sekund – nebo do přerušení hry – využít bonusů plynoucích z toho, že jsou bránící hráči včetně brankáře už trochu unavení. Pak samozřejmě vzroste pravděpodobnost vstřelení branky nebo alespoň nebezpečného zakončení, což by mohlo potenciálně opět ovlivnit samotnou hratelnost. Z druhé strany, tzv. Exhaust Engine se stará také o spouštění nových „unavených“ animací zákroků brankářů na zemi či vleže, které, nutno uznat, nepůsobí vůbec špatně. Pokud navíc rádi hrajete za brankáře, vývojáři přepracovali jeho ovládání, takže se bude napříkald automaticky vracet do středové polohy a poskytne vám více ukazatelů, jak poznat, odkud přiletí střela nebo kam se případně odrazí puk.
Snad každoročním vylepšováním prochází také fyzikální engine a NHL 24 není výjimkou. Vývojáři se zaměřili na střety hráčů, od pohledu je trochu přestřelili a přidali několik zajímavých vlastností spojených s neúspěšným hitem. Pokud protihráče netrefíte, pravděpodobně ho už nebudete schopní dojet, zároveň ho ale můžete alespoň trochu pošťouchnout, čímž ho nemusíte nutně zbavit puku, ale minimálně jej vyvedete z rovnováhy a hlavně vám za takové počínání hrozí vyloučení mnohem méně, než kdybyste ho nabrali „na vidle“ a poslali k ledu. Nebo třeba na střídačku, případně proti plexisklu, které se může (opět) roztříštit. A pokud bychom ještě měli zůstat u animací, vývojáři rovněž slíbili nové oslavy gólů a celkově znovu vylepšenou grafiku, byť právě tohle zmiňují pouze na oficiálním webu a nedoplňují žádné detaily.
Zmínka pak musela podle očekávání zaznít také o mód Hockey Ultimate Team, který se už v minulých ročnících dočkal propojení se ženským hokejem a letos ho čeká další premiéra. Podobně jako u EA Sports FC v Ultimate Teamu se můžete těšit na crossplay, ovšem stále jen v dané generaci konzolí. Na druhou stranu, skutečně by tím mohl klesnout čas nutný na spojení s dalším hráčem v zápasech a trvanlivost titulu by tím mohla být mírně prodloužena. Ve hře pak nebude chybět ani World of Chel nebo další speciální pohyby při snaze ošálit protivníka a po fintě vyrazit rovnou na gólmana.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Teď mám vlastní ps5 a říkám si že bych si nějaký hokej rád zahrál občas. Myslite že bude lepší teď ve slevě vzít NHL 23 a nebo počkat až na slevy a vzít 24? Nehrál jsem to X let a spíš si pamatuju ty staré díly na PC kde se střílelo mezerníkem 😂
Takže buď počkat na NHL24, které vypadá slibně a nebo jít do NHL22
To je fakt dobré vědět, díky! Předpokládám že asi není cesta jako na PC že by se ty soupisky nějak aktualizovaly na starých dílech co? 😁
You can go to “rosters” from the main menu and then select the latest roster file. Ensure it has a green check mark next to it so you know it’s the active roster. The button commands are displayed at the bottom of the screen.
If you are in an existing Franchise or season mode for example, you won’t see any changes however. You can’t override those existing files with new rosters.
Ale díky za info, mrknu po 22 pořádně a při nejhorším vezmu 23 ať aspoň zahraju a zkusím jaké to NHL je teď po skoro 20. letech 😁
„Předně, hra vyjde 6. října na PS4, PS5, Xbox One a Xbox Series“
Oznámené novinky vypadají, že by se to mohlo zase někam kousek posunout – ale chce to zapracovat na pravidlech – chybí mi tam coach challenge, výměna brankářů v rámci hraní HUT.. góly padají pořád stejný – objetí branky a gól.. hra absolutně nereflektuje, že já soupeře drtím, mám 40-50 střel, ale dám jeden gól.. soupeř pak dá z každé šance gól. Ke konci hry padá moc gólů – ta hra se prostě „rozhodne“ kdo vyhraje a v posledních 5ti minutách zápasu to tam „vyvolenému“ hráči napadá.. ten pressure systém by mohl být fajn a tohle změnit k lepšímu.. tak uvidíme.
Jinak ohledně gólových šancí naprosto souhlasím. V HUT dostávám neustále ty samé typy gólů. Žádná variace, žádné změny strategie, jen využívání chyb ve hře, které jsou tam už několik posledních ročníků. Doufejme, že oznámené změny konečně změní styl zápasů k lepšímu.
Jinak hlavní výmluva, proč se vývojáři v průběhu uplynulého roku nevěnovali opravám NHL23 byla, že se soustředí na kompletní přepracování hry pro ročník 24, která má být zlomová. Tak doufejme, že dostáli slovu a bude natolik zlomová, jako tomu bylo i u všech předchozích ročníků končící čtyřkou 🙂