branding
Halo Infinite, Microsoft Studios, Microsoft odhalil první detaily další generace Xboxu

Microsoft odhalil první detaily další generace Xboxu

Architekturu postavenou na platformě AMD doplní SSD a GDDR6

10. 6. 2019
Název: Halo Infinite Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 8. 12. 2021

Dřívější spekulace a náznaky z posledních hodin se do puntíku potvrdily a Microsoft využil absence Sony na E3 a představil nám novou generaci své konzole. Není přitom ještě na místě mluvit o generaci jako o několika zařízeních naráz, neboť na bližší představení detailů a případných hardwarových variant je přeci jen ještě dost brzy. Víme ale, že nová éra značky Xbox tu bude v čase příští vánoční sezóny a nedorazí samozřejmě sama.

Nový hardware totiž samozřejmě na scénu nedoprovodí nikdo jiný než Master Chief. Ovšem jak už to tak bývá, bude mít namále. Ukázka Halo Infinite odhalila přeživšího člověka po poslední velké havárii u prstence Halo a tento chlapík zjevně pátral po našem hlavním hrdinovi. Ale nebojte – našel ho. Jenže hrdinové tu nejsou od toho, aby se odebírali do důchodu, takže to bude trvat sotva pár vteřin a už tu máme v macho stylu avízo návratu na bojiště v plné polní. Vedle toho by nás ale spíše mohlo zajímat to, jak hra vypadá, jak detailní jsou textury a co počet polygonů a tak dále, nicméně zde ještě nic příliš vykoukat nelze. Skoro by se až chtělo naznačit, že minimálně z počátku a než se vývojáři naučí s novým hardwarem plně pracovat, tak to bude dost podobné a onen mezigenerační skok k tomu dalšímu “next-genu” nebude tak výrazný. Ale nebojte se, Phil Spencer i Xbox rozhodně mají esa v rukávu.

Spencer za Microsoft představil upoutávku na konzoli kódově označenou Project Scarlett, v níž hovořili vybraní zástupci celkem stovek vývojářů spadajících pod křídla Microsoftu. A ty jejich sliby a náznaky o nové konzoli až nápadně připomínaly to, co jsme před časem slyšeli o nové konzoli od Sony. Ovšem podezřelé by spíše bylo to, pokud by to mělo být cokoli dramaticky odlišného. Další generace konzolí totiž na rozdíl od platformy Google Stadia stále bude spoléhat na hrubý početní výkon.

V případě Project Scarlett se tu tedy stejně jako u konkurence bavíme o architektuře postavené na procesorech ZEN 2 a grafických čipech Navi. Phil Spencer ovšem slíbil upravenou architekturu, kterou Microsoft vyvíjel společnými silami s AMD. To v praxi znamená z hlediska výkonu procesoru až 4x silnější konzoli v porovnání s Xbox One X, podporu až 8K rozlišení, 120 snímků za vteřinu a hardwarový ray tracing počítaný v reálném čase (více o technologii zde). Vysokému výkonu budou krýt záda paměti standardu GDDR6 a řeč samozřejmě přišla i na SSD. Zde je úsměvné, že se oslovení vývojáři hanlivě vyjadřují o nahrávacích časech a poukazují tím vlastně na to stejné, co vyzdvihuje Sony v případě své příští konzole. Nebude to ale zřejmě jen tak, neboť video slibuje unikátní polovodičové disky nové generace, které mají fungovat jako virtuální RAM. Což ale není až taková novinka, v případě konzolí to ale zajímavé určitě bude.

Nic zásadnější už ale Microsoft nehodlá sdělovat, nicméně tato konzole prý “žere monstra k snídani”, což mě osobně zní jako sympatické lákadlo už samo o sobě. Project Scarlett navíc bude pokračovat v trendu zpětné kompatibility a vyjít má před příštími Vánoci a Halo Infinite u toho nebude chybět.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru