Jestli se mi na sérii Assassin’s Creed něco vždy líbilo, bylo to její propojení se skutečnou historií. Od prvního dílu mě tak kromě jiného bavilo prostřednictvím hry zjišťovat více o světě, v němž se pohybuji. Autoři za tím účelem postupně hráčům nabídli několik edukativních funkcí. A počínaje Origins pak představili a opakovaně využili speciální režim Discovery Tour, který bez přehánění naplňoval definici “Škola hrou”.
A jak to bude u nadcházejícího Assassin’s Creed Mirage? Na Discovery Tour to tentokrát nevypadá, ale dočkáme se speciální funkce History of Baghdad, která bude plnit podobnou roli. Jejím prostřednictvím se máme dozvědět víc o historii, umění a kultuře Bagdádu. Vývojáři říkají, že tato složka bude integrována do hlavní hry podobně jako tomu bylo u starších her, jimž se chce Mirage přiblížit. Hráči s Basimem navštíví různá historická místa a odemknou si postupně články o různých oblastech života v tehdejším světě.
Autoři měli od počátku ambici, aby hráči lépe porozuměli místu, kde se nacházejí. Nikoho už dnes určitě nepřekvapí, že na hře spolupracovali s celou řadou odborníků, aby byl výsledek maximálně autentický. Vše pak doplňují obrázky a fotografie předmětů ze vzácných sbírek nejrůznějších muzeí. Lepší představu o tom, jak budou vývojáři tyto informace hráčům servírovat, už si můžeme udělat z prvních screenshotů, byť mají nízkou kvalitu.
Na přetřes podle Ubisoftu přijdou i potenciálně citlivá témata, jako jsou harémy, role eunuchů nebo otroctví. Jinak je ale zjevné, že nepůjde o tak interaktivní a ambiciózní učebnici, jakou představoval režim Discovery Tour z posledních tří her. Na druh straně na History of Baghdad nebudeme muset čekat a bude k dispozici rovnou při vydání hry.
Další podrobnosti o digitální encyklopedii v Mirage najdete na blogu Ubisoftu.