Na konci května zdálo, že oficiální účet Xboxu na Twitteru láká na další pokračování Psychonauts, přičemž někteří na základě toho vyhlíželi i možné oznámení během tehdy nadcházející prezentace Xbox Games Showcase. Šlo o obrázek, který zachycoval nezvládnutou partii piškvorek, kolečka nicméně nahradila písmena dohromady dávající slovo P S Y C H O. Oznámení jsme se ovšem nedočkali a nyní byl na tento náznak dotázán i Tim Schafer, vývojář a zakladatel Double Fine Productions, které za hrami stojí, který ovšem popírá, že by na novém titulu v tuto chvíli pracovali.
Nápaditá plošinovka Psychonauts vyšla v roce 2005, zatímco na Psychonauts 2 a návrat Raze jsme si museli až do roku 2021. Čekání ovšem stálo za to, jak dokazují recenze, včetně té naší. Není tedy divu, že by řada hráčů ocenila další pokračování a ideálně dříve než za 16 let, ale oficiálně třetí díl zatím nevzniká. Tim Schafer, vývojář známý mimo jiné svou činností v LucasArts, kde se podílel na hrách The Secret of Monkey Island, Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge a Day of the Tentacle nebo vedl vývoj Full Throttle, byl ohledně již zmíněného náznaku dotázán v rozhovoru na kanále Cressup, kde se mimochodem nedávno objevil i rozhovor s Jakubem Dvorským z Amanity. Co se ovšem Psychonauts týče, sám Schafer byl oním obrázkem překvapen a údajně ho doteď neviděl, k tomu však bohužel rovnou poznamenal, že na Psychonauts 3 nepracuje. Zmínil však, že by studio Double Fine mohlo ještě letos oznámit svůj nový projekt, ačkoli to nyní označuje za cosi za zavřenými dveřmi.
Microsoft zřejmě láká na pokračování Psychonauts. Po vydání druhého dílu přitom Double Fine trojku odmítalo. Vzniká tedy v jiném studiu? https://t.co/piophQbdLt pic.twitter.com/mb3lPXwTvM
— Vortex (@vortexczech) May 30, 2023
Nutno připomenout, že sám Tim Schafer po vydání druhého dílu odmítal, že by se okamžitě pustili do vývoje třetího a tehdy nic dalšího neplánovali. Čas ovšem plyne, ale zdá se, že se v případě Schafera zatím stále nic nezměnilo. Samozřejmě nelze vyloučit, že by v rámci studií, jež má Xbox pod sebou, mohlo na hře pracovat jiné, ale na druhou stranu je nutno poznamenat, že jde pro Double Fine Productions o zásadní projekt, čili by bylo toto rozhodnutí zvláštní a pro některé fanoušky možná až nežádoucí. Pak nám tedy nezbývá než si klást otázku, co tímto náznakem Xbox sledoval a zda můžeme něco v souvislosti s touto sérií očekávat, ale to zatím můžeme jen hádat.