Pokud vás baví masivní online střílečky, ale k poslednímu Battlefieldu jste si třeba nenašli cestu, máme pro vás tip na vynikající alternativu. Steam vzala útokem nezávislá akce BattleBit, která se ke slavné sérii od DICE vcelku otevřeně hlásí a bere si z ní inspiraci. Cílem ovšem bylo zpracovat ji tak, jak si fanoušci myslí, že by měl Battlefield vypadat, a podle prvních ohlasů se to trojici vývojářů vystupujících pod přezdívkami SgtOkiDoki, Vilaskis a TheLiquidHorse podařilo. Ačkoliv nejde o blesk z čistého nebe – zmínky o vývoji jen na Steamu sahají až do roku 2021 – právě uvedení remasterované verze původního konceptu, který už je přibližně sedm let starý, do programu předběžného přístupu na Steamu, spustilo lavinu zájmu, který se přetavil například v umístění BattleBit na druhé místo v žebříčku aktuálních prodejů, stejně jako v tisícovky hráčů, kteří si hru chtěli od prvního dne early accessu vyzkoušet.
Pokud se ptáte, v čem je háček, můžete ho spatřit v grafice. Trio vývojářů uznalo, že na realistické vizuální ztvárnění nemají tolik kapacit jako ve zmíněném DICE, ale vše ostatní zpracovávají v podobě, za kterou by se velká studia rozhodně nemusela stydět. V první řadě, BattleBit si zakládá na skutečně obřích soubojích, a i z toho důvodu zapojuje do jediné hry až 254 hráčů. To zní možná jako příliš, ale vývojářům se podařilo vše skvěle optimalizovat, na což sami poukazovali a dojmy hráčů to potvrzují. Přitom BattleBit nabízí zničitelné prostředí, dynamický cyklus dne a noci a velký počet vojenské techniky. Co víc, ačkoliv je hra vedená jako early access, zahrát si můžete na bezmála 20 mapách a při soubojích využít téměř 50 zbraní.
Jak vývojáři sami popisují, BattleBit je chaotická online střílečka, která nepostrádá nic z důležitých součástí moderních her. Je například vybavena robustním anti-cheatovacím systémem, hlasovým chatem, který bere v potaz vzdálenost jednotlivých hráčů od sebe a vyladěný síťový kód pro bezproblémové hraní i v tak obrovském počtu hráčů. Vývojáři rovněž neexperimentovali s jednotlivými vojáky a nabízí klasický osvědčený systém tříd s očekávanými rolemi střelce, medika, ženisty, průzkumníka a podporu. Vyjma zmíněné grafiky tak skutečně titul neslevuje z žádných nároků, a jak je uvedeno výše, hráči to oceňují. Titul má momentálně přes 2500 recenzí, z nichž 90 procent je pozitivních. Hráči si pochvalují komplexnost titulu a dotažení mechanismů a nápadů z her jako Squad nebo Unturned. Samozřejmě se objevují i negativní komentáře, které poukazují na určitou neotesanost v některých aspektech, jako jsou například granáty nebo příliš pomalé přebíjení zbraní. Nejedná se ale o tak velké průšvihy, které by nemohly být v rámci early accessu odstraněny a prozatím se zdá, že roky vývoje konečně spějí ke kýženému výsledku.
O hru je v tuto chvíli opravdu velký zájem – první den si ji vyzkoušelo 31 tisíc hráčů a momentálně ji hraje přibližně polovina. Díky tomu se BattleBit nachází poměrně vysoko v žebříčku a strhává na sebe pozornost i v rámci sledovaných trendů na Steamu. Jedním z důvodů je i vysoká míra přístupnosti díky nízkým hardwarovým nárokům, jde ale jen o střípek celé skládanky, která svým potenciálem zapůsobila jako v poslední době málo co.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Na druhou stranu, co nebo kdo je vlastně mainstream? Moje nejoblíbenější hry za poslední roky jsou Cyberpunk a Zaklínač 3, který má obrovské prodeje. Čili patří do mainstreamu. Ale zase kdyby nebyly ty seriály, asi by se prodávaly o dost méně. Takže tohle možná není dobrý příklad mainstream her. No, jsem z teho všeho volaký zmetěný.