Pokud jste přesvědčeni o tom, že vývoj her pro neaktuální generaci konzolí brzdí celkové možnosti vývojářů, pak pro vás má ředitel Xbox Game Studios Matt Booty dobrou zprávu. V rozhovoru pro magazín Axios totiž uvedl, že žádné z interních studií už nepracuje na hře, která by mohla nativně běžet na Xboxu One, což je důležitý krok a milník, který by měli hráči v blízké budoucnosti ocenit. Zároveň ale Booty připomněl, že hráči mají k dispozici předplatné Game Passu, které tenhle problém částečně řeší, protože všechny novinky od interních studií budou hratelné i na předchozí generaci konzolí, a to díky možnosti zahrát si je přes cloud. I na tom má být patrné, jak Microsoft službu koncipoval a proč ji nabízí výlučně se zmíněnou nabídkou Game Passu.
NEW: “Is it more work? Sure.“ That’s Xbox games chief Matt Booty talking to me about the challenges of developing for Xbox Series S and how it’s improved
We also discussed:
– Xbox One game dev ending
– Whether Activision would be tapped for Halo
– More!https://t.co/iWNbxhcURQ— Stephen Totilo (@stephentotilo) June 15, 2023
„Přesunuli jsme se na devátou generaci, žádný z interních týmů nepracuje na hře pro starší konzole, vyjma podpory již vydaných titulů, jako je třeba Minecraft,“ uvedl Matt Booty. Na konto možnosti zahrát si novější tituly přes cloud, pak doplnil, že právě tohle je způsob, jak chce Microsoft zajistit kontinuitu a podporu pro hráče, kteří ještě novou konzoli nekoupili. Zajímavý je nicméně postřeh stran Xboxu Series S, který je podle náznaků řady vývojářů velkým problémem a zůstává pomyslnou brzdou evoluce titul pro Xbox. Ačkoliv se podle novináře Stephena Totila spekuluje, že Microsoft opustí od nutnosti vydávat hry pro Series X také na Series S, podle Bootyho se zatím tohle pravidlo rušit nebude. „Je to víc práce? Určitě,“ připustil ředitel Xbox Games Studios, ale dodal, že s druhým titulem vydaným pro aktuální generaci konzolí prý už vývojáři našli způsob, jak ze Series S dostat ještě víc výkonu a nepochybně i s odkazem na slib daný hráčům nechtějí konzoli hodit přes palubu.
Jednu z věcí ale vývojáři patřící do rodiny Microsoftu přeci jen změnili – velké tituly budou mít přidělen delší vývojový cyklus, který se podle Bootyho v posledních letech obecně prodloužil. Z tří až čtyř let je rázem pět až šest, bavíme-li se o velkých AAA titulech, a Microsoft chce tuhle skutečnost reflektovat. Jak vám zřejmě dochází, důvodem prodloužení celého cyklu není neochota vývojářů pracovat, ale zvyšující se nároky na podobu a obsah titulů, spolu se zájmem dosáhnout technicky na ještě vyšší úroveň. „Jsou tu vyšší očekávání a úroveň grafiky, kterou jsme schopní nabídnout, neustále stoupá,“ uvedl Booty. Co se týče konkrétních titulů, spolu s nedávno prezentovanými hrami jako Fable, Avowed, South of Midnight, Clockwork Revolution nebo Forza Motorsport má celkově 23 interních studií Microsoftu pracovat na svých hrách, které dosud nebyly představeny s tím, že pro řadu z nich půjde o první zářez na pažbu nové generace konzolí.
Zdá se tedy, že už co nevidět začnou konečně zhmotňovat výsledky velkých akvizic Microsoftu z uplynulých let, kdy společnost na tomto poli významně posilovala a budovala vlastní portfolio studií. Ostatně, právě zmiňované South of Midnight a Clockwork Revolution jsou důkazem, jak může Microsoft tvorbu Compulsion Games, resp. inXile Studios posunout kupředu a dát vývojářům zejména ze druhého zmíněného týmu prostor, aby opustili vody, v nichž se pohybovali doposud a rozlétli se k něčemu ambicióznějšímu.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.