Vybraná zahraniční média přinesla dojmy z chystané akce RoboCop: Rogue City od studia Teyon a společnosti Nacon. Hře jsme se poměrně důkladně v minulosti věnovali i na Vortexu, ale teď jsme se kromě jiného dočkali vydatné porce čerstvých záběrů, které doprovázejí postřehy od novinářů ze světa. Jejich dojmy po několika hodinách jsou přitom poměrně rozporuplné, ale my si naštěstí můžeme udělat alespoň zčásti vlastní názor díky několika desítkám minut přímo ze hry, které jsme dosud nespatřili.
Nad rámec toho se pak sluší vytáhnout alespoň několik málo detailů, které v preview zazní. Z hlediska chronologie je RoboCop: Rogue City zařazen mezi události druhého a třetího filmu. Kampaň má hráče zabavit v ranku first person akčních her nadstandardně dlouho. Podle autorů vydrží na 20 až 30 hodin a vedle přestřelek nabídne také něco vyšetřování, hledání stop a zatýkání kriminálníků. Nenechte se ale mýlit, většinou zjevně budete vymáhat zákon s pistolí v ruce a přes mířidla.
Hlavní hrdina se má podobně jako ve filmu pohybovat relativně pomalu, vlastně opravdu hodně pomalu, ale komu by to vadilo s jeho výstrojí a výzbrojí. Prý působí skoro nepřemožitelně. Nicméně je asi potřeba si na to chvíli zvykat. Střelba je frenetická, ale pohyb jako v tanku. V průběhu hry navíc hráči dostanou možnost vybavení protagonisty dále upgradovat. Nepostradatelnou rekvizitou hry a celého světa je rovněž speciální zobrazovací a skenovací technologie, kterou RoboCop disponuje. Usnadňuje mu identifikaci a zaměřování cílů.
RoboCop je samozřejmě ozbrojen svou typickou automatickou zbraní, ale když na to přijde, může klidně sebrat bouchačku po padlém nepříteli. Kyborg ve službách zákona se ale obejde i bez munice a rozdává smrtící pěsti. Případně popadne výbušný sud a jen tak ho vrhne po hloučku nepřátel. Množství akce a explicitní násilí může působit místy až komicky, ale odpovídá předloze. A to, jak moc se vám bude hratelnost líbit, nepochybně závisí také na vašem vztahu k filmové sérii.
Rogue City nabídne i vedlejší úkoly, kde můžete obnovit pořádek, aniž byste všechny postříleli. Třeba prostřednictvím rozhovorů, které obsahují dialogové volby. Samotný svět má působit autenticky, nabízí prý přesvědčivou estetiku a pohání jej technologie Unreal Engine 5. Na pohled hra nevypadá špatně a Detroit je v jejím podání skutečně stejně neutěšeným, nebezpečným a špinavým místem k životu, jak nám jej ukázala filmová série.
Herec Peter Weller si tu, jak nejspíš víte, zopakuje svou slavnou roli, ale vedle Alexe Murphyho narazíme i na další známé tváře. Vývojáři samozřejmě Wellera omladili za pomoci moderní technologie a dopřáli mu lifting z jedniček a nul. Ve skutečnosti je mu už dnes 75 let. Nostalgické vzpomínky vyvolá i policejní stanice, kde můžete potrénovat své dovednosti na střelnici.
RoboCop: Rogue City má vyjít letos v září a míří na PC, PS5 a Xbox Series. Oznámen byl už v roce 2021. Dříve se mluvilo také o verzi pro Switch, ale tu už Nacon nezmiňuje, takže z ní možná sešlo. Anebo dorazí až později. Více podrobností najdete v našem starším článku.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
No docela husí kůže z té představy kvelačných a zvrácených elit co …. počkej … a kdo si vlastně koupí takovouhle střílečku …
Ale ta akce? Jak je to robot tak zbraně v jeho rukách nemají „zpětný ráz“, tak to vypadá trošku divně.
Pak ale tam do někoho střílí, z něho cákají stříkance krve jako by mu tam rozstřelil hlavu na maděru, ale protože mu nedal dostatečné poškození a přesunul se na další cíl, tak tam ten člověk stojí bez škrábnutí a dal střílí jako by se nic nestalo.
Obecně co mi na tom nejvíc vadí je ta tupost nepřátel, kteří jen stojí a střílí bez jakékoliv reakce jestli po nich střílíte nebo ne.