Na konci května oznámila společnost Sega, že další díl série Total War vezme hráče do období starověkého Egypta. Titul jednoduše pojmenovaný Total War: Pharaoh nejdřív prozradil leaker billbil-kun, aby jeho existenci zástupci vydavatele i vývojářů z Creative Assembly potvrdili a slíbili brzké odhalení všech podstatných detailů. Na to došlo v průběhu včerejšího dne a my se můžeme podívat na ty nejzajímavější body ze 45minutového videa, které tým z pobočky v Sofii novince věnoval. Mluvilo se o celé řadě věcí, od soubojů, přes správu měst, až po detaily, které mohou změnit povahu celé série a přinést do ní další závan čerstvého vzduchu.
Videem provází vedoucí komunitní manažer Evan Teicheira a jeho kolega Yusif Ali, kteří si k rozboru hry přizvali game directora Todora Nikolova a creative directorku Mayu Georievu. Společně v několika desítkách minut prošli základními vlastnostmi hry a dále se soustředili na hratelnost v kampani i bitvách a doplnili také trochu historického kontextu, případně prozradili svůj přístup k mytologii a nadpřirozeným prvkům, které by nepochybně bylo možné do hry promítnout. Ještě než se ale dostaneme k detailům, určitě se sluší připomenout, že Total War: Pharaoh dorazí už letos na podzim na PC s tím, že ji vydavatel přidělil ve standardní verzi cenovku odpovídající 60 dolarům. K dispozici ale budou také dražší edice – Deluxe a Dynasty – které přinesou bonusový obsah, včetně nových frakcí, ale zaplatit za ně budete muset 73, resp. 92 dolarů.
Pokud se máme začít bavit o hře, podstatné je vymezit, že titul vzniká ve studiu Creative Assembly Sofia, které se naposledy podepsalo pod Total War: Troy. Smyslem jejich další snahy je vrátit sérii k historickým kořenům, z čehož vyplývá i absence magie, bohů a nadpřirozených vojevůdců. Jinak řečeno, ačkoliv si Pharaoh v podání Creative Assembly osobuje právo využít uměleckou licenci tady a támhle, zážitek by měl být mnohem přízemnější nežli u dílech s licencí Warhammeru, ale pravděpodobně i v porovnání se zmíněným dílem Troy. Vaše hraní tak nad rámec snahy udržet říši pohromadě bude ovlivňovat například počasí, nepokoje po smrti panovníků a samozřejmě výsledky bitev.
Jak už zaznělo během oficiálního oznámení hry, Total War: Pharaoh se odehrává na sklonku doby bronzové, tedy v Egyptě v době tzv. Nové říše. Důvod, proč si vývojáři vybrali právě toto zasazení, je jednoduchý – Egypt je populární a v Total War se vyskytoval jen zřídka. Navíc většinou ve spojitosti s pozdní, ale spíše řecko-římskou dobou, kdy už přicházel pád a říše byla daleko za svým vrcholem. Proto se podíváme přibližně do let 1500-1200 před naším letopočtem a užijeme si Egypt v době upadající vlády Meremptaha. O moc se tehdy přetahovali noví vyzyvatelé, k nimž se připojí i hráči a pustí se do souboje o Egypt. Konkrétně zpracovává Pharaoh tři velké oblasti – jih Egypta, Kanaán na středovýchodě a Anatolii na severu, přičemž třemi prominentními frakcemi jsou samozřejmě Egypťané, Kanaánci a také Chetité. V celé trojici pak má být k dispozici osm hratelných vůdců frakcí s odlišnými vstupními podmínkami a celkovou náročností hry. Herní mapa by měla být asi o třetinu větší než v Total War. Troy, nabídne přibližně 180 měst a osad a kompletní správu surovin i lidských zdrojů, jak fanoušci od Total War očekávají.
Co se týče válčení, vývojáři chtějí posunout zážitek na novou úroveň a i podle dostupných preview od magazínů, jejichž zástupci byli pozváni na preview party, se máme nač těšit. Ačkoliv Pharaoh nenabídne jízdu – jen válečné vozy – souboje jsou dostatečně pestré a vstupují do nich zajímavé vlivy. Písečná bouře, ale třeba i déšť měnící suchou půdu v mazlavé bahno, je například jednou z nich, další je pak oheň, který může postupně pohltit nejen válečné stroje, ale přirozeně i samotnou armádu. Vývojáři rovněž popisují trojici postavení – pochod vpřed, držení daného místa a ústup ve formaci – které lze rychle přepínat a takticky využívat. Jednotky využívají nové efektní animace, které vznikly nově na základě zpětné vazby od hráčů na Total War: Troy a byly podle vývojářů poměrně nákladné.
Kromě bitev na otevřeném prostranství nabídne Total War: Pharaoh také obléhání, resp. obranu měst, což si mohli pozvaní novináři rovněž vyzkoušet. Hra v takových typech bitev spoléhá na přepracovaný systém tří vítězných bodů a uplatňuje pokročilou umělou inteligenci schopnou lépe číst hru a nenechat se tak snadno nachytat. Právě zde je také kladen důraz na ničení výstroje obránců či útočníků a hlavně vypalování budov, které mohou přinést protivníkovi i velkou finanční újmu a jde o další taktickou rovinu, se kterou je nutné kalkulovat. Přesto se objevují názory, že bitvy působí velmi tradičně a bez ohledu na vylepšení nejsou ničím načančané. To ale ve výsledku nemusí být na škodu, když se bude Pharaoh dobře hrát a nabídne očekávanou výzvu.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.