Remake hry Prince of Persia: The Sands of Time byl oznámen v roce 2020, ovšem fanoušci tehdy nebyli příliš nadšeni tím, co viděli. Hra přitom měla vyjít již na začátku roku 2021, krátce předtím bylo však po kritice i neuspokojivé reakci vývojářů vydání titulu odloženo, krátce nato dokonce na neurčito. Remake původně vyvíjela studia Ubisoft Mumbai a Ubisoft Pune, loni se ho však ujalo studio Ubisoft Montréal, které stojí za původní hrou z roku 2003 a dalšími pokračováními, přesto se však později opakovaně spekulovalo zrušení projektu, což Ubisoft vyvracel. A nyní se vyjádřil k jeho současnému stavu.
Prince of Persia: The Sands of Time Remake won’t be at the upcoming Ubisoft Forward, but fear not: it’s very much alive.
Get an update on the remake through this Q&A with our producer and game director from Ubisoft Montréal: https://t.co/FS7ofoZNmt pic.twitter.com/DAVmsD6FTA
— Prince of Persia™ (@princeofpersia) May 24, 2023
Ubisoft na svém webu přinesl rozhovor s producentem Jean-Francoisem Naudem a režisérem Michaelem McIntyrem, kteří poskytli vhled do toho, co se vlastně kolem Prince z Persie momentálně děje. Navzdory tomu, jaká pověst po tolika problémech remake Písků času předchází, se rozhovor nese v optimistickém duchu a Ubisoft samozřejmě slibuje, že půjde o jedinečný zážitek. Zároveň hned na úvod udává, že hru nemáme očekávat během prezentace Ubisoft Forward. To není příliš překvapivé, jelikož se z povídání dozvídáme, že vývoj je znovu na začátku a v Ubisoft Montréal se v tuto chvíli pracuje na konceptu. „Od převzetí projektu procházíme zpětnou vazbu od komunity a hledáme vlastní způsob, jak hru realizovat. Nyní stavíme tým, určujeme si priority, dáváme dohromady prototypy, testujeme prvky a hledáme, jak do vývoje zapojit i zpětnou vazbu od komunity,“ uvedl Naud. „Zatím je v rané fázi a hráči by neměli očekávat, že se o hře letos dozví více, ale buďte si jisti, že do tohoto projektu všichni vkládáme úsilí a srdce,“ dodal.
„Je potřeba udělat remake, aby se hra skutečně vyvinula a odpovídala modernímu rámci.“
Naud i McIntyre se poté věnovali vzpomínání na původní hru a také způsobu, jakým k ní přistupují při jejím znovuzrození o 20 let později. „Myslím, že je potřeba udělat remake, aby se hra skutečně vyvinula a odpovídala modernímu rámci,“ podotkl McIntyre, jenž pracoval už dříve na pokračováních Two Thrones a The Forgotten Sands i Prince of Persia z roku 2008. Podle něj je v případě remaku možné vylepšit každý aspekt hry, ale nejvíce se soustředí právě na pohyb i s ním související boj. Jejich odpovědi celkově nezní špatně, ale v kontextu problémového Prince nepůsobí zcela důvěryhodně, když jsme zatím nemohli vidět nic nového. Jak už ale bylo zmíněno, vývoj je opět na úplném začátku, a tak si na nový a doufejme i lepší pohled na předělaného Prince budeme muset počkat přinejmenším do příštího roku. Není však těžké uvěřit tomu, že vývojáři stojící za původní hrou jsou skutečně odhodláni fanouškům připravit co nejlepší možný zážitek. Snad se jim to tedy v Princově rodišti, v Montréalu, podaří.
Ubisoft aktualizoval i sekci FAQ týkající se Prince, kde shrnuje výše zmíněný současný stav projektu a znovu připomíná, že hra momentálně nemá stanovené datum vydání, kvůli čemuž byly už dříve zrušeny předobjednávky a vráceny peníze. Rovněž se zde stále nachází informace o tom, že vedle The Sands of Time není v plánu žádný další remake hry z této série. Více o předchozích útrapách hry si můžete přečíst v našich starších článcích.