branding
Spencer: Hráči kvůli Starfieldu nevymění PlayStation za Xbox

Hráči kvůli Starfieldu nevymění PlayStation za Xbox

Podle šéfa Xboxu nestačí jen dělat skvělé hry, aby Microsoft dohnal Sony a Nintendo

Zdroj: koláž/Vortex

Vydání Redfallu nedopadlo příliš slavně a zatímco se vývojáři ze studia Arkane Austin snaží hru opravami alespoň trochu zachránit, čemuž by měl později dopomoci i slíbený režim 60 fps, k situaci se vyjádřil jeden z nejpovolanějších, sám ředitel herní divize Microsoftu Phil Spencer. Netajil se svým zklamáním z výsledku, jak už jsme psali včera, ale v rozhovoru s ním toho zaznělo mnohem více – řeč padla o plánech a vydávání do budoucna, konzolové válce i nesplněných slibech a nápravě. Bylo to opravdu výživné, proto si shrňme, co dalšího šéf Xboxu pronesl tentokrát.

Na začátek se ještě na chvíli vraťme k Redfallu a Spencerovu zklamání. V souvislosti s Redfallem a jeho přijetím hráči a recenzenty byly očekávány podstatně lepší recenze. Alespoň ten dojem vzešel z vlastních interních recenzí, které si pro titul udělali. Ty se ovšem, jak vidno, s odezvou hráčů míjí. Spencer tvrdí, že by se nikdy nesnažili vydat hru, která by se měla hodnocením pohybovat v číslech kolem 60. Skóre hry na Metacritic je nyní na 57 na PC a 59 na Xboxu v recenzích, hráči pak hru hodnotí ještě hůře – 1,9 a 2 z 10. „Tato hra je ve skutečných hodnoceních výrazně pod našimi interními metrikami. Ale to není vina nikoho jiného než nás,“ přiznal Spencer.

Redfall ovšem není jediným problémem, který nyní Xbox, potažmo Microsoft trápí. Samozřejmě, pomineme-li samotné zablokování oné akvizice Activisionu ve Velké Británii. Spencer rovněž přiznal, že nesplnili to, co hráčům slíbili během červnové Xbox Showcase. Tehdy byl představen „12měsíční plán“, v rámci něhož mělo na Xbox a PC dorazit během jednoho roku celkem 50 her. Pravda, řada z nich skutečně vyšla, ale do seznamu patřily i mimořádně očekávané tituly Forza Motorsport nebo Starfield. Ani jedna z těchto her však v rámci stanoveného plánu nedorazila, přičemž otázku ohledně nesplnění zmíněného plánu Spencer nijak nerozporoval a jednoduše přitakal, že tomu tak zkrátka je.

Dodal však, že je nadšený z letošní Showcase, která je naplánovaná na 11. června, a že ukáží i něco zcela nového. Stále zde je však spousta již „známých“ her, kolem kterých je dlouho ticho, například Everwild, Avowed, Perfect Dark či nový Fable. Letos by tomu tedy mělo být jinak a Xbox hodlá napravit, co se v minulém roce nepovedlo. Spencer teď vyhlíží každé další čtvrtletí s tím, že hráčům nadělí kvalitní velkou hru. Plán podle něj v minulosti zpomalil a zhatil také covid, jelikož v roce 2021 byla slibována first party hra každé tři měsíce. O nadcházejících titulech si každopádně myslí, že hráče překvapí i potěší. Je nicméně pravda, že díky dřívějším odkladům zní aktuální „čtvrtletní plány“ proveditelně.

„Neexistuje svět, v němž by Starfield dostával 11/10 a lidé by začali prodávat své PS5.“

Ačkoli si Spencer od chystaných titulů hodně slibuje, zrovna očekávaný Starfield obratem trochu „potápí“. Spencer uvedl, že prohra se Sony v poslední generaci konzolí Microsoft a Xbox značně znevýhodnila kvůli nástupu digitální distribuce. Podle Spencera teď málokdo změní konzoli, jelikož už na té druhé vlastní množství digitálních titulů a je tudíž součástí celého ekosystému. Z toho důvodu nejsou podle Spencera exkluzivity natolik silné, aby dokázaly hráče ovlivnit a přimět ke změně. Také pronesl, že dělat skvělé hry, jak si žádá komunita, už zkrátka nestačí na úspěch, a proto ani zásadní Starfield, který se v ideálním případě povede mimořádně dobře, nemá tu moc, aby se změnilo postavení Xboxu na trhu a společnost překonala Nintendo a Sony. „Neexistuje svět, v němž by Starfield dostával 11/10 a lidé by začali prodávat své PS5, aby si koupili Xbox. To se nestane,“ podotkl Spencer. Jeho vyjádření ale zní trochu zvláštně, možná až zbytečně kriticky a je nasnadě uvažovat nad ním i v té rovině, že svá slova pronáší se setrvalým zájmem přimět regulační orgány a nechat projít měsíce se řešící akvizici Activisionu.

Obviňování digitálních her pak je vzhledem ke Game Passu, jímž Xbox disponuje, rovněž trochu zvláštní, zvláště když umožňuje vlastnit velké množství her i bez předchozího budování své knihovny. Spencer nicméně znovu připomněl svou vizi do budoucna, která se spíše než prodeje konzolí týká hraní na co největším množství platforem, včetně těch mobilních, ačkoli konzole stále zůstává základním stavebním kamenem ekosystému. Podle Spencera nestačí jít v něčích stopách: „Musíme se pustit do vlastních věcí – do Game Passu, do věcí, které děláme s xCloudem – a způsobu, jakým vytváříme své hry.“ Tak uvidíme, jak budoucnost čeká Xbox i samotné hráče, první náznaky bezprostředního dění začneme získávat už za měsíc.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru