V průběhu minulého týdne jsme s napětím čekali, zda se vývojáři z Codemasters a Electronic Arts přihlásí s trailerem nového dílu série F1. Naznačoval to insider billbil-kun, po jehož tweetech přišly také informace z kuchyně insidera Toma Hendersona. Promluvil o návratu příběhového režimu Braking Point a odhalil, že by hra měla disponovat přepracovaným systémem vývoje vozu, stejně jako vylepšenou grafikou nebo vracející se možností prohánět po tratích kromě monopostů formule 1 také supersporty. Očekávané video však během týdne nepřišlo, tedy alespoň ne takové, jaké by hráči očekávali. Počítat totiž musíme show, v rámci které byl odhalen fiktivní tým Konnersport Racing, ve kterém bude závodit Devon Butler, rival z příběhového módu, který tím byl oficiálně potvrzen. Nově jej zmiňuje také tisková zpráva, která v první řadě láká na zítřejší plnohodnotné představení hry a odhaluje vedle základních prvků také, kdo z pilotů se objeví na krabičkách.
A cover fit for a Champion 🏆
Introducing the #F123 Champions Edition, featuring @EASPORTS ambassador @Max33Verstappen ✨
Don’t miss the #F123 reveal trailer, dropping May 3, 4pm BST | https://t.co/DKlul7JbVs#BeTheLastToBrake pic.twitter.com/c03CMoBDen
— EA SPORTS™ F1® (@EASPORTSF1) May 1, 2023
Jak už jsme vás informovali v únoru, partnerství s EA Sports uzavřel úřadující mistr světa Max Verstappen, aby se spolu s vývojáři podílel na obsahu pro celé portfolio sportovních her. Spolupráci ale začínají velmi standardně, tedy umístěním Verstappena na obal tzv. Champions Edition a příslibem, že se sám slavný závodník podílel i na něčem dalším. To ostatně zmiňuje sám na osobním Twitteru a přidává, že se už nemůže dočkat, až všichni uvidí, na čem společně s EA Sports a Codies pracovali. Součástí jeho příspěvku je i krátké video ze zákulisí, jak probíhalo focení, a pokud budete hodně pozorní, uvidíte zřejmě i první záběry ze hry. Přesněji v momentě, kdy se digitální Max raduje z dalšího úspěchu a následně si nechává gratulovat od dalších členů týmu.
Tisková zpráva nicméně zmiňuje i standardní edici, na které místo Verstappena bude trojice závodníků – Lewis Hamilton, Lando Norris a Charles Leclerc. Potvrzeno bylo také datum vydání, které připadá na 13. června pro ty, kdo si koupí zmiňovanou edici s Maxem Verstappenem a 16. června pro majitele standardní edice. Liší se pak samozřejmě i obsahem a zřejmě vás nepřekvapí, že ve speciální – a nutno podotknout pouze digitální edici – budete mít k dispozici několik balíčků s oblečením pro vašeho závodníka, ikonkami do jednotlivých módů nebo prémiovou měnu na další utrácení ve hře v rámci systému mikrotransakcí. Dále se nicméně tisková zpráva noří i do detailů o samotné hře, takže už dopředu můžeme odhadovat, o čem bude zítřejší odhalení.
I am very excited and proud to be the single cover athlete for the #F123 Champions Edition 🙏 Can’t wait for you guys to see more of what we’ve been working on together with @EASPORTSF1 🔥 https://t.co/OD6NfkxWpy pic.twitter.com/6quvHOxTvY
— Max Verstappen (@Max33Verstappen) May 1, 2023
Co se týče několikrát zmíněného módu Braking Point, vývojáři podle očekávání mluví o nové kapitole kariéry Aidena Jacksona, který se – světe div se – stane týmovým parťákem Devona Butlera v představeném týmu Konnersport Racing. Lidé z Codies slibují řadu nových postav i výzev, ale také další dávku rivality, nečekaných momentů a pádů. Uvidíme, jak daleko vývojáři zajdou a nakolik se poučí z nedostatků, kterými tento režim trpěl v minulosti, snad se ale podaří zvládnout trochu lépe vlastní počínání hráče a pružněji jej promítnout do děje tohoto režimu. Zůstává ale jistotou, že Braking Point bude jen malou částí celkového zážitku, takže se vývojáři přirozeně věnují i dalším aspektům.
Jedním z nich ve smyslu vylepšení má být celkové chování vozu, jeho snazší čitelnost, stejně jako vyšší trakce při brzdění, zrychlování i během průjezdů zatáčkami. Vývojáři tvrdí, že do hry zakomponovali poznatky skutečných týmů F1 a řešili s nimi rovnováhu mezi aerodynamickými vlastnostmi vozidla a přilnavostí pneumatik, aby vše působilo realističtěji. Změny by se měly odrazit také v nakládání s plynovým pedálem, který má – a už se dostáváme na úroveň marketingových proklamací – posunout úroveň propojení s vozem na další stupeň. Lidé z Codemasters také přijdou s inovovaným systémem ovládání na ovladačích, aby i hráči bez volantu měli vše lépe pod kontrolou.
Na základě přání komunity pak do hry přijde možnost odjíždět 35procentní délku závodů, což má být zlatý střed mezi možností napravit případné chyby, ale zároveň nestrávit u hraní dlouhé hodiny. Do hry rovněž vstupují červené vlajky, v posledních letech tak časté i ve skutečných závodech, které mají znovu prohloubit pocit realismu, ale dát hráči také další taktické či strategické možnosti. Vyřešily se pak také nejasnosti ohledně okruhů, resp. toho, že v datech testovací verze hráči objevili tratě v Číně i Portugalsku a divili se, proč tam zůstávají. Vývojáři ale vysvětlili, že hned s vydáním hry budou tyto tratě – a návdavkem i okruh Paula Ricarda ve Francii – dostupné pro hraní, což je velmi příjemný bonus. Počítá se pak samozřejmě i se zahrnutím nového okruhu v Las Vegas a navrátivším Lusailem v Kataru.
Poslední část tiskové zprávy pak vývojáři věnují už neoficiálně zmíněnému režimu F1 World, který má nabídnout nový způsob hraní celé série. Obsah se má inspirovat skutečným kalendářem probíhající sezóny a vést hráče komplexním světem formule 1 skrze herní módy, včetně time trialů a samotných závodů. Díky přepracovanému systému vylepšování vozu a postupného progresu pak budou hráči odemykat vylepšení pro svůj vůz, stejně jako potisky, závodní kombinézy a helmy pro vlastního pilota. A aby toho nebylo málo, skutečně by mělo dojít na úpravu online hraní ve smyslu nových pravidel, resp. mechanismů, které mají hráče motivovat k čisté jízdě. Snad se tedy splní alespoň polovina z těchto slibů, zítra v 17 hodin našeho času uvidíme víc.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.