Vzpomínáte si na hru LawBreakers od CliffyhoB? Dynamickou týmovou záležitost, která vsadila na čistokrevnou akci a měla být dalším kariérním vrcholem slavného designéra? V roce 2017 sbírala velmi dobrá hodnocení a zdálo se, že s trochou další péče mají vyznavači stříleček na dlouhou dobu vystaráno, ale ukázalo se, že titul kolem sebe nebyl schopný vybudovat dostatečně velkou komunitu a po roce byl zrušen. Nyní se však CliffyB ozval na Twitteru s kryptickou zprávou v níž naznačuje, že by se hra mohla vrátit a zkusit se poprat o přízeň hráčů znovu, zvlášť když se live service tituly staly oblíbenou součástí všeobecné nabídky a koncept týmových akcí s odlišnými hrdiny v ní byl rovněž silně uktoven. CliffyB naznačuje, že se kolem hry točí právníci a láká na to, že už brzy řekne víc.
Just got a text from my lawyer about…
LawBreakers.
Stay tuned.
— Cliff Bleszinski (@therealcliffyb) April 13, 2023
Kariéra herního designéra a scenáristy Clifforda Bleszinskiho – kterého znají fanoušci akčních her spíše pod zmiňovanou přezdívkou – je neodmyslitelně spojená se společnosti Epic Games. V ní strávil dlouhých dvacet let a za tu dobu pomohl na svět mnoha slavným značkám, jako je Unreal, Unreal Tournament, Jazz Jackrabbit, Superhot a hlavně Gears of War. Když proto v roce 2014, dva roky po svém odchodu z Epicu, zakládal vlastní studio Boss Key Productions, hráči očekávali příchod „dalších Gears“ a vkládali do CliffyhoB značné naděje. Bohužel, hra LawBreakers, kterou uvedl po tříletém vývoji, neuspěla tak, jak si lidé z Boss Key představovali, ačkoliv sbírala pozitivní hodnocení a nachází se v ní zárodky konceptů dnes velmi slavných a populárních titulů, typicky třeba Overwatch, který vyšel pouhý rok před LawBreakers. Neúspěch hry ovšem vedl CliffyhoB k ukončení veškerých dalších snah a přes záchranný, ale rovněž neúspěšný projekt Radical Heights herní branži opustil.
Jak už jsme ale uvedli výše, CliffyB právě obdržel zprávu od právníka ohledně LawBreakers a hráči mají očekávat nějaké další zprávy v budoucnu. Jak připomíná například magazín Insider Gaming, Bleszinski už několikrát ve svých tweetech naznačoval, že uvažuje nad návratem k videohrám a logicky se tak spekulovalo o tom, že by se mohl buďto připojit k vývoji některých značek, na nichž pracoval v Epicu, případně že by se pokusil ještě trochu obrousit diamant jménem LawBreakers. Nic z toho CliffyB momentálně nepotvrdil, ale proč by jinak sám za sebe vynakládal jakékoliv snahy ohledně své dosud poslední realizované hry? Odpověď se nabízí – vydavatelsky ji zaštitovala společnost Nexon a na pozadí může probíhat jednání o tom, že by značka připadla přímo CliffymuB. Pak by si s ní mohl dělat, co se mu zlíbí, včetně její obrody, samozřejmě pokud by našel dostatek vůle, financí a lidí.
It confuses the hell out of me how people were rooting for the game to fail and when it did now there’s a ton of support for it.
Gamers are weird, yo.
— Cliff Bleszinski (@therealcliffyb) April 13, 2023
Co se týče citovaného tweetu, Bleszinski na něj ještě navázal několika dalšími komentáři, v nichž vyjadřuje překvapení nad tím, že před několika lety hráči doslova kopali hrob hře i jeho kariéře, aby se nyní vrátili a orodovali za návrat. „Hráči jsou fakt divní,“ říká Bleszinski a připomíná, že do vývoje vložil spolu s mnoha talentovanými vývojáři obrovské úsilí. Namísto úspěchu ale zbyla po studiu Boss Key jen díra v zemi, a jak Bleszinski uvádí, rok deprese a pocitu obrovské viny. Vrací se i ke starým křivdám, že zmiňovaný Overwatch okopíroval, což odmítá z několika důvodů. „Zaprvé hra nevypadá jako Overwatch, nehraje se jako Ovewatch a postavy nemají podobné schopnosti,“ říká designér a dodává, že ani na tom ale asi nezáleželo. Odpovídá pak i dalším fanouškům, kteří mu vyjadřují podporu, stejně jako nešetří s kritikou a souhlasí například s názory, že hra LawBreakers byla v podstatě Apex: Legends před tím, než Apex: Legends vyšlo.
Příspěvků je hodně, závěr ale zůstává prozatím nejasný. Dá se očekávat, že po letech produkování muzikálů na Broadwayi, čímž se Bleszinski úspěšně zabýval v posledních letech, by se možná rád vrátil ke své původní branži, a proč nezačít u projektu, kterému bylo podle designéra ukřivděno. Ať už dobou, ve které vyšel nebo prostě tím, že hráči nepochopili jeho záměr. Nezbývá než počkat, ale podle toho, co Bleszinski napsal, je možné, že se detaily dozvíme už relativně brzy.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.