Vývojáři z Blizzardu mají za sebou betatest Diabla IV a na základě zpětné vazby od hráčů mohou začít upravovat dílčí aspekty a dokončovat celou hru, aby byla začátkem června připravena k vydání. Společně s tím ale našli prostor ke sběru zábavných statistik, podtrhujících obrovský zájem o hru jako takovou, stejně jako snahu hráčů zanechat i v betě svou stopu. Pokud jste se hry zúčastnili, zasloužili jste se svou měrou o celkový počet odehraných hodin, který samozřejmě kumulativně sčítá čas všech hráčů. Jde o v titulku zmíněných 61 560 437 hodin, což by pomocí složité matematiky ze základní školy dělalo více než 7000 let.
With 62M hours played, thank you for making #DiabloIV the largest Beta in Diablo franchise history.
This is just the beginning. Hell welcomes all on 6.6.23.
Pre-purchase and get up to 4 days Early Access: https://t.co/73mjYSfJBO pic.twitter.com/woW7cRR7xs
— Diablo (@Diablo) March 30, 2023
Co se týče oblíbenosti jednotlivých tříd hrdinů, nejhranějšími byli kouzelník a nekromant. Ten první se stal oblíbenou volbou v první fázi bety, která byla přístupná jen těm, kdo si hru předobjednali. V druhém, otevřeném kole bety, pak přibyl i zmiňovaný nekromant a hráčům zřejmě učarovala jeho slabost pro shnilé maso a třas kostí. Protože se v Diablu převážně odklízí monstra z cesty, zřejmě vás nepřekvapí, že jich hráči zlikvidovali opravdu hodně, počítadlo se pak zastavilo na těžko představitelném čísle 29 252 746 339. Pokud byste se ptali, kolik hráčů se do masivního vybíjení Sanctuary připojilo, Blizzard přesné číslo nenabízí, bylo jich ale určitě víc než 2,6 milionů, protože právě tolik hráčů získalo rozkošné nosítko na vlčí mládě alias Wolf Pack.
Vývojáři ale také potvrdili, že mezi hráči panoval poměrně velký zájem postarat se o Butchera, což se podařilo v téměř 600 tisících případů, což ale bylo z druhé strany vykoupeno více než 1,7 miliony úmrtími hráčů, kteří se o tenhle nelehký úkol pokusili. A co se týče Ashavy, World Bosse, poměrů úspěchu a neúspěchu je ještě výraznější. Ashavu se podařilo zlikvidovat jen ve 107 tisících případech, hráči za to ale zaplatili více než 10 miliony smrtí. Samozřejmě nikoliv přepočítanými na hlavu, ale v kumulativním součtu více smrtí jednoho hráče.
Tady bohužel statistiky končí, jak ale trefně poznamenali někteří hráči, na jednu statistiku Blizzard zapomněl – hodiny strávené ve frontách před připojením do hry. Faktem ovšem zůstává, že bez ohledu na problémy, které se ve větší míře týkaly prvního kola bety, hráči jsou převážně spokojení a hledí vstříc 6. červnu, kdy titul dorazí. Vývojáři navíc připomněli, že předobjednávka hry znamená i přístup do hry o čtyři dny dříve, takže se už teď můžeme začít vsázet, kolikrát se podaří celou hru nadšencům dohrát, než bude oficiálně dostupná všem.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Já to počítal ne na vnější pohled, tedy ne o kolik se zvýšilo počítadlo zabitých monster v rámci bety každou sekundu, ale na průměrný zážitek každého jednoho hráče, tedy jak často v průměru hráči zabili monstrum. A to je těch mích 7,58 sekund. A to už si lze promítnout do hraní. Jdu 5 sekund a pak 2,58 sekundy buším do monstra a to umře, a jdu dál třeba 12 sekund a 3,16 sekund buším do 2 monster a ty umřou, a jdu dál…
Ale nejsem hráč Diabla, tak netuším, jestli tato frekvence je málo, hodně, či tak akorát.