Včera v podvečer uspořádali lidé ze společnosti Paradox vlastní show, na které představili řadu zajímavých her. Jak už jste si mohli přečíst v našem souhrnu, jednou z nich byl i druhý díl populární budovatelské strategie Cities: Skylines, na kterém pracují vývojáři ze studia Colossal Order. Samotné představení pak doplnila i důležitá informace, že by hra měla dorazit ještě v průběhu letošního roku, na což fanoušci samozřejmě reagovali velmi pozitivně, zajímavé jsou ale i první detaily a dokonce i „dojmy z hraní“ v podání jednoho z předních členů komunity. Nejprve se ale podívejte na moc pěkný teaser, který sice přichází s upozorněním, že záběry nepochází z vlastní hry, ale zmiňovaný tvůrce obsahu Biffa ve svém novém videu uvádí, že minimálně na některých místech by mělo jít přinejmenším o mix CGI filmečku a herní grafiky.
Začněme základními informacemi, které lidé z Paradoxu komunikovali už včera. Cities: Skylines II je přímým pokračováním a chce nabídnout ještě méně překážek v budování měst přesně takových, jaké je hráči chtějí mít. Samozřejmostí je propracovaná simulace mnoha dílčích prvků, včetně ekonomiky pružně reagující na vaše počínání. Právě reakce hry na chování hráčů pak vývojáři několikrát zopakovali v prvním popisu hry na Steamu a slibují, že každé rozhodnutí bude mít nějaké následky. „Využijte vaší kreativitu a schopnost strategického plánování, abyste rozšířilo své město na prosperující metropoli, která zaujme obchodníky, obyvatele i turisty,“ lákají pak lidé z Colossal Order. V závěru popisu slibují skvělou detailní grafiku, i když si na obrázky přímo ze hry budeme muset počkat. Protože k technické stránce zatím vývojáři neřekli mnoho, hráči začali spekulovat, na jakém enginu Cities: Skylines II poběží a objevují se tipy, že by to mohl být Unreal Engine 5, na který lidé z Colossal Order přešli z Unity. Domněnky se opírají například o podobu některých modelů z videa, které mají odpovídat assetovým modelům z oficiálního obchodu, zatím ale jde o nepodloženou informaci a na potvrzení si budeme muset počkat.
Pokud bychom se měli zastavit u traileru, vychází z něj najevo, že vývojáři skutečně chtějí dát hráči možnost prožít si vlastní město díky detailnějším pohledům na budovy a jednotlivá místa. Ačkoliv video nereprezentuje podobu hry, skladba jednotlivých záběrů je příslibem mnoha dosud neviděných detailů. Vývojáři rovněž naznačili střídání ročních období s kompletní změnou podoby celého prostředí a efektů podtrhujících zejména rysy zimy a podzimu. Co se týče v úvodu zmiňovaných dojmů, Biffa si mohl už v roce 2021 zahrát podle svých alfaverzi, ze které byl zcela unešený. Bohužel nebyl příliš konkrétní, co všechno si mohl vyzkoušet a mluvil spíš o tom, že vývojáři chtěli slyšet od Biffy a ostatních dlouholetých hráčů návrhy, co ve hře změnit a co do ní přidat. Diskuze prý pokračuje až do dnešních dní na soukromém Discordu a je tudíž pravděpodobné, že vývojáři budou komunitu poslouchat a vynasnaží se jí co nejvíc vyhovět. Sám Biffa uvádí, že by bylo skvělé, kdyby ve hře byly implementovány základní prvky, které musely do první hry přinést až modifikace – tedy například propracovanější stavba silnic, lepší management dopravy a spoustu dalších, život ulehčujících věcí.
Na závěr doplníme, že kromě PC verze bude dostupná také verze pro PlayStation 5 a Xbox Series. Ostatně, jednotlivé karty hry v dílčích obchodech jsou již dostupné, a co může být ještě více potěšující, je zahrnutí Cities: Skylines II do Game Passu od prvního dne.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.