branding
Gran Turismo 7, Sony Interactive Entertainment, VR je u závodních her nejvyšším cílem, řekl Vortexu autor Gran Turisma

VR je u závodních her nejvyšší cíl, řekl Vortexu autor GT

Kazunori Jamauči by rád využil sledování očí i v klasické verzi bez virtuální reality

Zdroj: Sony
7. 3. 2023
Název: Gran Turismo 7 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr: Datum vydání: 4. 3. 2022

Gran Turismo 7 se nedávno dočkalo velkorysého bezplatného VR updatu v souvislosti s uvedením headsetu PlayStation VR2 od Sony na trh. Získali jsme při té příležitosti privilegium mluvit s autorem série, kterým je japonský designér Kazunori Jamauči. Právě virtuální realita v závodní hře od Polyphony Digital byla tématem našeho rozhovoru.

Změnilo VR u vás osobně to, jak vnímáte nějakou trať nebo vůz?
Myslím, že u závodních her bylo VR vždy tím nejvyšším cílem, ke kterému všichni směřovali. VR je technologie, která se vyvíjí už více než 50 let. Automobilové závodní hry jsou tu s námi už přes 40 let. Myslím, že jsme konečně dosáhli toho, že závodní hry skutečně dospěly k tomuto cíli. A ve hře Gran Turismo 7 ve VR2 si můžete dopřát skutečně reálný zážitek z jízdy.

Trochu mě překvapilo, že Gran Turismo 7 nenabízí skoro žádná dodatečná nastavení pro VR. Myslíte, že to není zapotřebí? Nebo plánujete přidávat nějaké prvky přístupnosti a komfortu?
V případě Gran Turisma 7 se v podstatě zaměřujeme na systém, který se po systémové stránce velmi snadno nastavuje a upravuje. Protože se jedná o konzolovou videohru, věnovali jsme jejímu vytvoření opravdu velké úsilí. Když se bavíme o věcech, jako je pohybová nevolnost a proč k ní dochází – lidský mozek neustále předvídá budoucnost možná o 200 až 400 milisekund. A když dojde k rozporu mezi skutečnou zpětnou vazbou, kterou dostane, a tím, co předpovídá, že se stane v reálném životě, začne se u vás projevovat kinetóza (nevolnost z pohybu).

A tento předpovědní model, který je v mysli jednotlivce, je u každého člověka jiný, takže způsob, jakým mozek dokáže předpovídat, se může u každého člověka lišit. Takže v budoucnu bychom se chtěli pokusit dát do hry více nastavení nebo přizpůsobení pro různé modely předvídání, které různé mozky mají a uděláme to nastavitelné, aby to vyhovovalo pohodlí každého člověka. Protože když například srovnáte člověka, který nikdy předtím neřídil auto, se závodním jezdcem, může se model, který má v hlavě, velmi lišit. Například to, co člověk, který umí závodit, očekává, pokud jde o zatáčení, naklánění a přetáčení v autě, se může lišit od toho, co by člověk, který nikdy předtím auto neřídil, očekával, že se to stane. Takže to je něco, co bychom rádi v budoucnu doladili.

Gran Turismo 7 bylo od počátku vytvořeno s předpokladem, že bude kompatibilní s VR.

Domníváte se, že budete schopní i v budoucnu podporovat VR napříč celou hrou, i když ji budete dále rozšiřovat o další obsah?
U GT7 si myslím, že ano. Nevím, jak je to dál do budoucnosti, ale ano, věřím tomu.

Co je podle vás nejdůležitější technologie, kterou pro potřeby GT7 přineslo PS VR2? Eye tracking a foveated rendering?
Sledování očí a foveated rendering je naprostou nutností. A to je něco, co bych rád viděl i v ploché verzi hry.

Bylo pro VR potřeba upravit existující auta a jejich interiéry?
Ne, protože Gran Turismo 7 bylo od počátku vytvořeno s předpokladem, že bude kompatibilní s VR.

Co byla nejdůležitější lekce, kterou jste si odnesli z VR u GT Sport?
Je to skutečnost, že pokud hru nenavrhnete tak, aby byla kompatibilní s VR od samého začátku, je nesmírně obtížné se o kompatibilitu pokusit později.

Je tu nějaká část GT7 ve VR, kterou byste rádi zlepšili třeba s dalšími updaty?
To je vlastně to jemné vyladění zpětné vazby do mozku, o kterém jsem mluvil předtím. To je něco, v čem bychom rádi pokračovali.

Co je podle vás mezi fanoušky nejoblíbenější část na GT7 ve VR?
Protože se jedná o závodní hru, myslím, že kdykoli hráč sedí v autě, je to nejoblíbenější čas, který ve hře tráví. Nemyslím si, že existuje nějaký konkrétní závod nebo konkrétní místo ve hře, které by bylo oblíbenější než jiné. Ale myslím, že je vidět, že VR showroom je něco, kde si můžete opravdu prohlédnout auto uvnitř i zvenku, jako byste ho skutečně vlastnili. Takže jsem slyšel, že spousta lidí si užívá i tento zážitek.

Máte možnost sledovat, kolik lidí dnes používá VR v GT7?
To v tuto chvíli nevím.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru