Studio Luminous Productions končí. I tak by se dala značně zkratkovitě interpretovat aktuální zpráva, podle které mateřská společnost Square Enix začlení tým Hadžimeho Tabaty do vlastní struktury. Tím autoři Final Fantasy XV a nedávno vydané akční hry Forspoken přijdou o identitu a stanou se další vývojovou jednotkou spolu s ostatními týmy, které interně pro Square Enix připravují nové hry. Neznamená to však, že by studio mělo přerušit aktuální práci – momentálně probíhá příprava DLC pro Forspoken – a jde tudíž jen o formální, leč na venek poměrně důležitý krok.
„Fúze je součástí snahy společnosti dále posílit konkurenceschopnost interních vývojářských studií, což je cíl stanovený v rámci střednědobé obchodní strategie,“ uvádí poměrně strohá tisková zpráva. Transformace proběhne k 1. květnu letošního roku, vývojáři by ovšem neměli přijít o svou pozici autorů her, stejně jako technických odborníků provozujících vlastní Luminous engine. Ten by měl naopak najít širší uplatnění napříč portfoliem budoucích titulů, ačkoliv Square Enix není v tomto ohledu prozatím nikterak konkrétní.
An Update from Luminous Productions pic.twitter.com/fbDENflRhj
— Luminous Productions (@LumiPro_EN) February 28, 2023
K spojení s mateřskou společností se následně vyjádřili také zástupci studia na sociálních sítích a potvrdili, že by se z pracovního hlediska nemělo nic měnit. „Pravděpodobně jste už slyšeli zprávy, že se Luminous Productions 1. května spojí se Square Enix. Zůstáváme ale zaměření na Forspoken a momentálně pracujeme na dříve oznámených patchích, které budou řešit výkon samotné hry, stejn ějako DLC In Tanta We Trust, které směřuje k vydání během léta,“ uvedli vývojáři. Připomínají, že studio bylo založeno v roce 2018 uvnitř interní struktury a děkují všem fanouškům, kteří sdíleli s vývojáři jejich cestu napříč herním vývojem.
S přihlédnutím k tomu, že éra Luminous Productions coby odštěpené buňky ve Square Enix končí, sluší se připomenout, že se ve skutečnost jedná o návrat ke starým pořádkům. Final Fantasy XV, které je Luminous připisováno, totiž vznikalo ještě v interním týmu Hadžimeho Tabaty – konkrétně Business Division 2. V té době měla společnost Square Enix dvanáct podobných divizí či oddělení, které ale prošly restrukturalizací v roce 2020 a proces zdá se, pokračuje i v roce 2023. Můžeme rovněž spekulovat, co přesně za ukončením samostatného působení Luminous Productions stojí, zda jde jen o zmiňovanou součást strategického plánu nebo reakci na neúspěch Forspoken. Na každý pád, 150 současných zaměstnanců studia bude mít od 1. května nový formální domov, o všem ostatním ale rozhodnou další projekty.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.