Už delší dobu před loňským uvedením bojovky MultiVersus se mluvilo o nadcházejícím souboji se hrou Super Smash Bros. Pokud se měl totiž najít někdo, kdo by mohl narušit stav uvnitř tohoto specifického žánru, měla to být právě společnost Warner Bros. s velmi pestrou nabídkou oblíbených licencí a z nich vycházejících postav. Vývojáři ze studia Player First Games navíc odvedli dobrou práci a ve smyslu hratelnosti i vizuálního zpracování jde o velmi příjemnou záležitost. Bohužel se ale zdá, že ani to hře k úspěchu nestačí, když na Steamu přišla o většinu aktivních hráčů a není žádný jasný důvod myslet si, že tomu na ostatních platformách bude jinak.
Odlivu hráčů si všimli redaktoři magazínu VGC, kteří použili veřejně dostupná data z portálu SteamDB. Připomněli, že hra dosáhla maxima souběžně hrajících hráčů druhý den po vydání – 153 433 – ovšem v těchto dnech se číslo sotva pohybuje nad hranicí jednoho tisíce hráčů. Tento týden v pondělí navíc poprvé kleslo pod tuto hranici a je na místě domnívat se, že slavné dny jsou po sedmi měsících u konce. Co se týče ostatních platforem, VGC se obrací na web TrueAchievements, který na základě své metriky uvádí, že MultiVersus není v žebříčku 100 nejhranějších her na Xboxu a množství hráčů od uvedení hry kleslo na přibližně 4 procenta.
MultiVersus has seen a drastic decrease in the number of daily players, which has seen its peak player count on Steam drop more than 99% since launch.https://t.co/6Bfei4M4vS pic.twitter.com/aYbQHSnti8
— VGC (@VGC_News) February 15, 2023
Co se týče důvodů, proč došlo k tak masivnímu exodu aktivní hráčské základny, za vším patrně stojí nedostatek nového obsahu. Poslední nová postava přibyla do hry se startem druhé sezóny v polovině loňského listopadu a hráči navíc budou čekat ještě déle než měsíc, než se obsah hry promění znovu. Třetí sezóna už sice měla startovat, ale vývojáři z Player First Games ji odložili až na samotný konec března. S přihlédnutím k tomu, že MultiVersus je free to play hrou, spoléhající v monetizačním schématu na formát live service her, je proto nedostatek obsahu obzvláště bolestný i po finanční stránce a je zřejmé, že se hra dostává do spirály smrti.
Uvidíme tedy, zda ji z ní dokáže vyvést nový obsah a možná i změna samotné monetizace, která je rovněž terčem kritiky za to, že mnoho zajímavých postav uzamyká za prémiovou měnu. Nebyl by to ojedinělý případ zmrtvýchvstání, na druhou stranu, případů, kdy hra selže a vývojář či vydavatel kapitulují, je bohužel více.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.