branding
„Zachránila mě exkluzivní smlouva s Epic Storem“

„Zachránila mě exkluzivní smlouva s Epic Storem“

Nezávislá vývojářka se brání nařčení, že autoři her prodávají svou duši, jak tvrdí tým Terrarie

20. 5. 2019

Vývojářku Gwen Frey a její logickou hru Kine znát nemusíte, ale její příběh by vás zajímat mohl. Ještě letos její titul vyjde na konzolích a také na PC exkluzivně na Epic Games Storu. Talentovaná animátorka a výtvarnice říká, že to byla právě často obecně kritizovaná dohoda o exkluzivním vydání na nepopulárním distribučním kanálu, co ji zachránilo. Reagovala tak na debatu, zda skutečně podobný obchod nějakému konkrétnímu vývojáři může zásadně pomoci.

Uvažovala dokonce o tom, že svůj titul prodá nějakému vydavateli, aby si mohla dovolit najmout výtvarníky a hru vůbec dokončit.

Ona říká, že je právě takovým osamoceným nezávislým autorem, který zaníceně pracuje na svém vysněném projektu. Uvažovala dokonce o tom, že svůj titul prodá nějakému vydavateli, aby si mohla dovolit najmout výtvarníky a hru vůbec dokončit. “Ale neudělala jsem to, protože mě zachránila dohoda o exkluzivitě s Epicem,” napsala na Twitter v reakci na množící se komentáře o tom, že vývojáři prodávají svou duši, protože tu neexistuje žádný jednotlivec v ohrožení, který by takovou nabídku dostal.

Připomíná rovněž, že Epic rozdal v posledních letech miliony dolarů na grantech pro malé vývojáře a různé experimenty a v tomto snažení nadále pokračuje. “Sponzorují různé události, konference a setkání. Jsou podle mě jednou z nejvíc filantropických společností v tomto odvětví,” pokračovala. Na příkladu vlastní hry také ukazuje, jak se titul díky smlouvě s Epicem proměnil. Sama podle svých slov odvedla velký kus práce, dělala na ni jen ona, stříhala si i trailer a docházely jí peníze.

Oceňuje také, že se Epic nesnažil přiživit na tom, že pomáhá vývojářce-ženě, a že jí naopak umožnil prezentovat hru na svém stánku na GDC a vyrobil pro ni různé propagační předměty.

Pak oslovila Epic, získala exkluzivní smlouvu a díky ní si mohla dovolit pokračovat dál v práci a dokonce si najmout na pomoc další grafiky. Oceňuje také, že se Epic nesnažil přiživit na tom, že pomáhá vývojářce-ženě, a že jí naopak umožnil prezentovat hru na svém stánku na GDC a vyrobil pro ni různé propagační předměty.

Celé její vyprávění staví kritiku o prodejných vývojářích do úplně jiného světla. Není asi třeba dvakrát zdůrazňovat, že jde o trochu jinou situaci než u velkých vývojářských studií, potažmo obřích vydavatelů. A také že v tomto případě nejsou problémem žádné předobjednávky, které by nejprve někdo učinil na konkurenční platformě.

“Neexistuje žádná suma peněz, kterou nám mohou nabídnout, abychom prodali své duše.”

Roznětkou pro tuto emotivní debatu se stalo jiné prohlášení. Viceprezidentka nezávislého studia Re-Logic (Terraria) Whitney Spinks totiž na Twitter napsala, že žádný jejich titul nikdy nebude Epic exkluzivní. “Neexistuje žádná suma peněz, kterou nám mohou nabídnout, abychom prodali své duše,” vzkázala fanouškům, což se pochopitelně podle očekávání setkalo s velkým nadšením. Posléze ale vyjádřila pochopení pro nezávislé kolegy, kteří finanční nabídce neodolají.

Jasné NE exkluzivitám na Epic Games Storu vyslala Whitney Spinks do světa v reakci na spekulace, zda autoři Terrarie z Re-Logicu podobnou dohodu nechystají. Studio se na E3 objeví na konferenci PC Gaming Show, která bude patřit i Epicu, a jen na základě toho se začala komunita obávat nějakého exkluzivity pro Terrarii či jiný titul od jejího týmu.

A co si ve světle tohoto vyprávění myslíte o exkluzivních dohodách pro malé vývojáře vy?

Nahlásit chybu v článku

8

Napsat komentář

Další články
Nahoru